Barnevogner

November girl

Andre møte med forumet
Hei alle sammen :)

Jeg venter min første og har vert å sett på en DEL vogner...syns det er såå vanskelig å vite hva merke osv som skal være det beste..

Jeg lurer på om det er noen som har kjøpt barnevogn og som har erfaring med en av sååå mange vogner som er i butikkene osv!!!

Kjøper mange brukt og hva erfaring har dere fra det??
 
Jeg hadde simo duo sist, fantastisk vogn på vinterføre, bare kjørte rett over brøytekantene og babyen lå trygt og godt inni. Brukte ikke mye bil, men når vi skulle ha vognen i bilen måtte vi ta av hjul og bag for å få den i bilen. Er også stor og tung og svinger ikke like lett som en som har svingbare hjul foran. Kunne brukes lenge, men byttet til en mindre trille i 2 års alder.

Nå har jeg kjøpt bugaboo buffalo. Beholder Simoen til sovevogn i Bhg, men ville ha en lettere vogn nå, og en som går lettere i bilen osv.. Gleder meg til å ta den i bruk :)

Du må nesten tenke over hvilke behov du har, om du vil ha duo eller kombi og hvor mye du vil betale for vognen før du bestemmer deg.. Lykke til!


_____________________________
Venter en liten førjulsgave <3
Termin 3.desember!
 
Tenk over hvor du skal bruke den. Skal du bruke den i byen, eller på grusveier o.l.? Trenger du å ta hensyn til plass? Skal du ha 3 eller 4 hjul, og skal de være faste eller svingbare. hvor opptatt er du av utseendet til vogna? Finn et par punkter som er viktig for dere, og se på hvilke alternativer dere har.

Jeg vet om mange som kjøper brukt, og som er fornøyde, men jeg synes det er for dyrt. Vi kjøpte vår i Sverige, og fikk ny vogn til nesten samme pris som de brukte koster på FINN. Gå i barnebutikker og se, prøv vognene, og spør mye. Prøv å legge de sammen og folde de ut igjen. Jeg brukte laaaaaaang tid og hadde store problemer med å velge i den store jungelen. I etterkant synes jeg at jeg var litt i overkant opphengt i det... Men jeg er veldig fornøyd med vogna, da!
 
Jeg står mellom Bugaboo Buffalo eller Brio Happy Duo vogn.. Bor i Bærum, så blir nok mest trilling i vanlig villastrøk og asfaltveier, men det er jo ikke sikkert det alltid er like godt brøytet osv. Mannen mener vi bør ha Brio, det kommer et supertilbud på den på barnas hus den 17 august (dagstilbud, 3200 i rabatt på duo-pakka), så da blir den jo veldig mye billigere enn bugaboo buffalo'en (ca 4000 vs ca 10.000).. Men jeg er fristet av de svingbare store(!) fremhjulene til Bugaboo Buffalo, det virker som de er store nok til også å funke supert på snø!?

Noen erfaringer?? Jeg er første-gangs...

Er det noen som vet om nettsider fra sverige? Hva heter butikkene evnt? Må jeg dra dit for å sjekke pris...?
 
Jeg står mellom Bugaboo Buffalo eller Brio Happy Duo vogn.. Bor i Bærum, så blir nok mest trilling i vanlig villastrøk og asfaltveier, men det er jo ikke sikkert det alltid er like godt brøytet osv. Mannen mener vi bør ha Brio, det kommer et supertilbud på den på barnas hus den 17 august (dagstilbud, 3200 i rabatt på duo-pakka), så da blir den jo veldig mye billigere enn bugaboo buffalo'en (ca 4000 vs ca 10.000).. Men jeg er fristet av de svingbare store(!) fremhjulene til Bugaboo Buffalo, det virker som de er store nok til også å funke supert på snø!?

Noen erfaringer?? Jeg er første-gangs...

Er det noen som vet om nettsider fra sverige? Hva heter butikkene evnt? Må jeg dra dit for å sjekke pris...?


jeg ville valgt brio happy! Jeg har hatt den selv og vært kjempe fornøyd! Jeg hører mange skryter av boogaboo og jeg kan være enav i at bagen ser topp ut, men jeg har alltid stusset over den sportsvognsdelen der. Det kan umulig være behagelig for barnet å sove oppi der? På brio happy får du en helt vanlig sportsvognsdel :)
 
Jeg står mellom Bugaboo Buffalo eller Brio Happy Duo vogn.. Bor i Bærum, så blir nok mest trilling i vanlig villastrøk og asfaltveier, men det er jo ikke sikkert det alltid er like godt brøytet osv. Mannen mener vi bør ha Brio, det kommer et supertilbud på den på barnas hus den 17 august (dagstilbud, 3200 i rabatt på duo-pakka), så da blir den jo veldig mye billigere enn bugaboo buffalo'en (ca 4000 vs ca 10.000).. Men jeg er fristet av de svingbare store(!) fremhjulene til Bugaboo Buffalo, det virker som de er store nok til også å funke supert på snø!?

Noen erfaringer?? Jeg er første-gangs...

Er det noen som vet om nettsider fra sverige? Hva heter butikkene evnt? Må jeg dra dit for å sjekke pris...?

hei, hvor i bærum bor du? Bor selv i bærum :)
 
jeg ville valgt brio happy! Jeg har hatt den selv og vært kjempe fornøyd! Jeg hører mange skryter av boogaboo og jeg kan være enav i at bagen ser topp ut, men jeg har alltid stusset over den sportsvognsdelen der. Det kan umulig være behagelig for barnet å sove oppi der? På brio happy får du en helt vanlig sportsvognsdel :)

sportsdelen på bugaboo er ergonomisk oppbygd, så den skal være kjempegod for barn å ligge i ;)
 
sportsdelen på bugaboo er ergonomisk oppbygd, så den skal være kjempegod for barn å ligge i ;)


Er den det ja! Har lurt litt på det der for den ser liksom å pussig ut.. ;)
 
Jeg har ingen erfaring med de vognene, jeg trengte byvogn, og kjøpte Emmaljunga nitro city. Har vært superfornøyd med den!
Jeg kjøpte den på köpbarnvagn.se. Veldig fornøyd. Hjulet på vogna ble ødelagt, da mailet jeg de, og de sendte et nytt i posten, uten å kreve hverken porto eller at det gamle hjulet ble returnert! Litt dumt at de ikke sender Emmaljunga til Norge, så vi måtte hente den i Karlstad selv. Andre vogner tror jeg de sender gratis, men er ikke sikker...
 
Har kjøpt både brio og simo vogn brukt, og syntes begge ser veldig bra ut (er noen år gamle, og kan ikke tenke noe annet enn at de blir bedre i kvalitet)... Ser også at jeg liker duovognen bedre enn kombi :)
 
Har kjøpt både brio og simo vogn brukt, og syntes begge ser veldig bra ut (er noen år gamle, og kan ikke tenke noe annet enn at de blir bedre i kvalitet)... Ser også at jeg liker duovognen bedre enn kombi :)

Duo-vognen ser finere ut enn kombien, men kombien må jo være mest praktisk om man bor i blokk uten heis tenker jeg? Står mellom de to selv, og heller mot kombien fordi bagen vil tillate meg å bære lillegull opp i fjerde uten å vekke.
 
Duo-vognen ser finere ut enn kombien, men kombien må jo være mest praktisk om man bor i blokk uten heis tenker jeg? Står mellom de to selv, og heller mot kombien fordi bagen vil tillate meg å bære lillegull opp i fjerde uten å vekke.

Det vil du jo også ha mulighet til med duo. Vognene som lages nå trykker du jo bare av, og dermed vekker du ikke barnet! MEN den er nok en smule tyngre i vekt... Men ikke mer enn det som er mulig å bære.
 
vi har kjøpt simo kombi på salg :) 40% og det er den som passer best til det bruket vi kommer til å ha og til årstiden barnet blir født :)
 
Ser for meg at det er himla upraktisk å bære duobagen opp tre trapper i forhold til kombibagen, spesielt hvis man har stelleveske og en pose eller to også. Men får kjenne litt på de i butikken.
 
Hvis du tenker type simo vogn, ville jeg også sett på brio - den får du til nesten halv pris på barnas hus neste lørdag. Se siste side i ukens kundeavis! Kombi eller duo.


_____________________________
Venter en liten førjulsgave <3
Termin 3.desember!
 
Back
Topp