Barnevogner

missoz

Elsker forumet
Hva slags type barnevogn skal du ha?

Jeg har veldig lyst på en emmaljunga duo, men greier ikke helt å bestemme meg.

Mine krav er at det er Duo/kombi vogn og at det er fire hjul.

Hva har du kjøpt/skal du kjøpe og hvorfor?

Emmaljunga City Cross har vi. Lett å slå sammen, lett i vekt, stor og lang bagdel og ikke minst lett å selge videre når vi ikke trenger den lenger :)

Har kjøpt dansk bagvogn fordi de har store bager som passer lenge :)
95 cm liggedel. (Kjøper sportsvogn når lillepia blir stor nok)
Hadde Emmaljunga Edge Duo sist, men etter 6 mnd var bagen for liten og guttungen for liten til å bruke sportsdel, så derfor ble det annen type vogn denne gangen :)
Og det sparte vi tusenlapper på! =D 

Hadde de samme preferansene som deg, og har vært ute og kikket litt på alternativene..................................................................................................... Vi kom fram til at vi ønsker gode lufthjul, som gjør den enklere å trille, og gjør at den blir en "traktor" som man kan bruke på trilleturer også i slaps og snø. Vi vurderte også en dansk vogn, men vurderte det dithen, at barn kan bli redde av for god plass rundt seg i starten, og prøver oss på en duovogn ( med noe større bag enn kombi.) norsk størrelse. 95 cm lang i danmark, 77 cm i norge................................................................................................................." alle vennene mine " har Emmaljunga... Jeg syns den er litt for "populær" for meg. Jeg liker å holde meg litt utenfor trender. Jeg vet også at flere av vennene mine har hatt problemer med skader på understellet på denne. .................................etter å ha sett litt, har jeg landa på Simo. Jeg liker designet, fargene, og muligheten til å friske den opp med egne farger og trekk på innsiden. Jeg har også gjort meg kjent med mekanismene på vogna, og syns det virker veldig stødig, solid og bra. Vi har også forsøkt vogna i bilen, der er det akkurat plass! Så nå ser vi bare etter noen gode tilbud, så kjøper vi oss vogn.

Vi må ha søskenvogn denne gangen, og går for teutonia team. Da kan jeg ha barna vendt mot meg også når vesla er ute av bagen, og det er veldig viktig for meg. Vil ikke ha barna vendt fra meg når jeg triller. Også er den god å trille! 

De samme kriteriene hadde jeg for vogn nr 1. Da endte vi med en Roan Marita Duo. Billig billig vogn, utrolig god å trille. Eneste aberet er at man ikke kan stille på håndtaket på den. Men elsker den vogna, kommer til å bruke den når jeg skal ut med bare vesla også.

Gutten min er lang, og kunne bruke bagdelen til han var nesten 10 mnd. Det var viktig å ha en bag som levde lenge slik at jeg slapp å bytte til sportsdel mens det var kaldt og barnet var lite. Dessuten var det viktig at det ble god liggestilling i sportsdelen, han sover jo stort sett i vogna.

Jeg hadde også et krav om 4 hjul sist, helt til jeg prøvde TFK joggster twist- har aldri angret! Verdt hver krone!! 

Rett og slett ELSKER emmaljunga duo, så den skal inn i hus snart :)

Jeg har bestilt Emmaljuga Edge Duo :) kan hente den om 5-6 uker <3 gleeeeder meg <3

Blir nok en tfk søskenvogn, for det er det jeg trenger. Egentlig ville jeg gjerne hatt enda en Simo kombi, elsker min kjære simo, men må ha denne hersens søskenvognen!!

Men sovner ikke gullet i emmajunga vognen sin når han begynner i bhg, han sover ikke i den nå,toppen 15 min, så må han få med seg simon i bhg, og da kjøper jeg ny simo  til minsten og :)

Vi skal ha emmaljunga edge duo med sports understell. Ei veninne av meg hadde en slik og var ekstremt førnøyd. Den er lett å trille også.
Jeg har bare hørt masse positivt om den, så vi velger å gå for den ;)

Her har jeg bestilt emmaljunga city cross:) 

Tenker og bestille vogn neste lørdag, etter påske iallefall. Hvor lang tid tar det før man får vognen etter man har bestilt ? gleder meg til og ha den stående her hjemme <3

Elsker simo vogna mi. Og gleder meg veldig til å få ta den frem igjen. De fleste rund meg har emaljunga men jeg synes de er for stive.

Har emmaljunga ende duo etter storesøster, VELDIG fornøyd! Men skal også ha søskenvogn denne gangen.

Her er det kjøpt inn Simo kombi, Klør i fingrene til å legge i dyne osv, og ikke minst begynne å bruke den!!!

Vi har city cross fra førstemann, og den var jeg veldig fornøyd med. Sto mellom den og simo egentlig, men valgte bort simoen fordi den var så tung å løfte. Gleder meg til å ta i bruk bagen igjen :)

Vi har bestilt Emmaljunga Edge Duo med sportsunderstell, og skal hente den i Mai.

Først hadde jeg NULL planer om å kjøpe Emmaljunga, fordi jeg hadde hørt mye om hvor tung den var, at hjulene punkterte lett osv. Dette viste seg å være bullshit. Det eneste negative som er å si om vognen er at den kan være tung å løfte inn/ut av bil, men siden det er så lettvint å klikke av bagen/sportsdelen kan dette gjøres i to "etapper" om det blir for ille å løfte hele vognen samtidig. Den er også litt kravstor når det gjelder plass, men dette blir null problem for oss i og med at vi har kjempestor bil :-)

Noen av grunnene til at valget falt på Emmaljunga Edge Duo:

- Jeg synes duo-vogn er mye penere og mer praktisk enn kombi (ser klumpete ut), og utseendemessig synes jeg dette er verdens fineste vogn :-)
- Da vi prøvde den i butikken ble vi begge rett og slett forelsket!
- Den har absolutt ALT du trenger av utstyr og finesser inkludert (bortsett fra stellevesken). 
- Den veldig solid og stødig, og lufthjulene gjør at det er lett å komme seg fram på hvilket som helst føre.
- Hvis du velger sportsunderstell er det vendbart styre, så du kan velge om du skal ha ungen mot deg eller fra deg. Dette er supert hvis du er ute og triller og det f.eks blåser rett inn i vognen. Da er det bare å slenge over styret på den andre siden og trille videre, uten å bekymre seg for at ungen skal bli utsatt for trekk :-)

Jeg sier go for it!

Vi har en city cross og er veldig fornøyd :)
Mini blir nok fraktet i ergobaby den første tida til storebror er stor nok for ståbrett.

Back
Topp