Barnevogner og bilstoler med tilbehør?

Babytanker

Glad i forumet
Maiblomstene 2017
Vi venter vårt 3. barn, men siden dette er attpåskatten, må vi kjøpe inn en del utstyr vi tidligere har solgt.

Fra før har vi hatt Emmaljunga Edge Duo (2017) og Bugaboo Donkey (2019) pga to tette.

Av bilstol hadde vi Maxi Cosi Pebble+

Nå er jeg begynt å drømme og tenke på hvilke utstyr vi skal gå for denne gangen. Samt farger og tilbehør...

Mulig vi må til å bytte ut en av bilene, men den tid den glede! xsmile6

Har du noen ønsker, tips, erfaringer?

Har veldig lyst på Bugaboo Fox og en bilstol som kan legges ned.

Er komt så mye nytt og spennende på markedet siste årene. Så er veldig vanskelig å velge!

Har veldig lyst på grønn vogn

Vi har også emmaljunga edge duo fra 2017, samt en emmaljunga nxt90 fra 2019. Jeg har veldig lyst på en bugaboovogn, men siden vi fortsatt har alle vognene så spørs det om vi kjøper ny.
Ny bilstol må vi ha, jeg har også lyst på en som kan legges ned.
Jeg vurderer også å kjøpe en sleep carrier, de ser så praktiske ut. Og kanskje en moonboon.

Det jeg synes er veldig gøy med nr.3 er at jeg kan kjøpe mye mer målrettet det jeg vet jeg kommer til å like.

Grønn vogn er fint da, det har jeg også lyst på!!

Hmm. Jeg har ikke helt begynt å sjekke ut jungelen der ute, og kommer nok ikke til å undersøke aktivt før om en liten stund til. Men jeg har landet på at jeg trenger en vogn som tåler slaps og snø, og kan enkelt trilles på gress og grusstier. Jeg bor ikke helt landlig, men landlig nok til at jeg har privat vei som gjør måking til et «artig prosjekt» hver vinter. Og jeg bor i et skikkelig snø-høl :laughing002 Noen som har tips til vogner som kan være gode under sånne forhold?

Har lyst på axkid one til hele gjengen (av dem under 5).
Babybilstol tror jeg vi har som er ok, og vogn.. har jeg egentlig. Og masse bæresjal.

Hmm. Jeg har ikke helt begynt å sjekke ut jungelen der ute, og kommer nok ikke til å undersøke aktivt før om en liten stund til. Men jeg har landet på at jeg trenger en vogn som tåler slaps og snø, og kan enkelt trilles på gress og grusstier. Jeg bor ikke helt landlig, men landlig nok til at jeg har privat vei som gjør måking til et «artig prosjekt» hver vinter. Og jeg bor i et skikkelig snø-høl :laughing002 Noen som har tips til vogner som kan være gode under sånne forhold?
Hmm. Jeg leste så sykt mye om barnevogner sist. Å ta avgjørelser er ikke min styrke. Og følte jeg måtte lese meg opp på alle for å finne den som var «best». Den første som feller meg inn utfra det du skriver er Thule urban glide :) Evt. den vi endte opp med, Cybex Priam, men da må du bytte framdekk etter terreng til noen som er litt større. Brukte aldri de store da jeg ikke gikk på stol. Grusveier osv tåler den fint med de små. Den kan du kjøpe på «ski» i stedet for framhjul også, og der kunne jo være praktisk i et «snøhøl». Her holdt det å bytte til de større hjulene om vinteren:)

Last edited:
Hmm. Jeg leste så sykt mye om barnevogner sist. Å ta avgjørelser er ikke mine styrker. Og følte jeg måtte lese meg opp på alle for å finne den som var «best». Den første som feller meg inn utfra det du skriver er Thule urban glide :) Evt. den vi endte opp med, Cybex Priam, men da må du bytte framdekk etter terreng til noen som er litt større. Brukte aldri de store da jeg ikke gikk på stol. Grusveier osv tåler den fint med de små. Den kan du kjøpe på «ski» i stedet for framhjul også, og der kunne jo være praktisk i et «snøhøl». Her holdt det å bytte til de større hjulene om vinteren:)
Å, da skal jeg sjekke! Den må også være grei å legge i bil, og ikke altfor stor… :shy: Jeg har Skoda Octavia, så har stort bagasjerom- men vognen må dele plass med et medium stort hundebur:smiley-ashamed004

Å, da skal jeg sjekke! Den må også være grei å legge i bil, og ikke altfor stor… :shy: Jeg har Skoda Octavia, så har stort bagasjerom- men vognen må dele plass med et medium stort hundebur:smiley-ashamed004
Jeg vet ikke hvordan Thule er, men cybexen blir liten i bilen. Litt mer «styr» så lenge man bruker bagdelen. Men jeg fikk greit plass. Jeg kjører en Mini countryman, og det var ikke problem å slå den sammen og få plass i bilen. Den bilen funker med ett barn, men dersom denne graviditeten varer er jeg nok nødt til å kjøpe en ny:wacky:

Jeg har vogn etter første barnet. En sort emmaljunga mondial limited mener jeg den heter. Så hvis den er like helt og pen etter 10+ år så bruker jeg den. Husker den var solid på alle veier og alt slags føre. Bilstol må jeg ha ny og der blir det iallefall en med base, eller som er lett å ta inn/ut av bilen.

Jeg vet ikke hvordan Thule er, men cybexen blir liten i bilen. Litt mer «styr» så lenge man bruker bagdelen. Men jeg fikk greit plass. Jeg kjører en Mini countryman, og det var ikke problem å slå den sammen og få plass i bilen. Den bilen funker med ett barn, men dersom denne graviditeten varer er jeg nok nødt til å kjøpe en ny:wacky:
Er det håndbrems på noen av de? Jeg har litt behov for det også :laughing002

Oi! Så langt har jeg ikke tenkt :facepalm: Tror ikke jeg kommer til å tenke så mye på dette før på høsten. Det jeg fikk ut av forumet her er iallfall at jeg ikke er den eneste som ikke kan arve av noen haha!

Oi! Så langt har jeg ikke tenkt :facepalm: Tror ikke jeg kommer til å tenke så mye på dette før på høsten. Det jeg fikk ut av forumet her er iallfall at jeg ikke er den eneste som ikke kan arve av noen haha!
Definitivt ingen arving! Barna til venninnene mine er alle i barneskole og ungdomsskolealder så det er en stund siden de hadde vogn. Søster har en som blir 4, men den vognen er ganske sliten… Hun har endel unger og de har alle brukt samme vogn :smiley-ashamed004

Men jeg er enig - har heller ikke tenkt til å tenke på dette før godt uti september. Samtidig så har jeg fått tips om at det kan være lurt å følge med i tilfelle salg, og da bør du vite hvilken vogn du vil ha:confused005

Definitivt ingen arving! Barna til venninnene mine er alle i barneskole og ungdomsskolealder så det er en stund siden de hadde vogn. Søster har en som blir 4, men den vognen er ganske sliten… Hun har endel unger og de har alle brukt samme vogn :smiley-ashamed004

Men jeg er enig - har heller ikke tenkt til å tenke på dette før godt uti september. Samtidig så har jeg fått tips om at det kan være lurt å følge med i tilfelle salg, og da bør du vite hvilken vogn du vil ha:confused005
Ahh ja, du har et poeng der. Kanskje finne en vogn og sette opp varsel på prisjakt hvis den kommer på tilbud en plass :scratch

Me fekk påspandert full pakke frå Britax Röhmer frå far min, og me har vert veldig fornøgd med babysetet- det kjem me til å bruke oppatt, også har me vert fornøgd med bagdelen til vogna, sportsdelen har me ikkje vert så fornøgd med. Den er hard og lettare ubehageleg over litt tid. Understellet er godt, og lett å holde reint.
Me kjøpte også småbarns-stol, og den har me vert sånn passe fornøyd med. Viss ungen er imellom stolar, så tippar huggu framover og sperrer luftvegane, så me endte opp med å sitte ein bak med paby for å passe på.

Me kjøpte også ein Axkid til bil nr.2, og det fungerer veldig bra, kan anbefale det.

Vi kan ikke arve ettersom at både søstera mi og svigerinnene mine går gravid atm

Men vogn, dunpose og bilstol er slik jeg helst kjøper helt nytt selv.

Vi har thule urban glide 3, elsker den!
Har thule shine til å reise med og en emmaljunga i bhg.

Bilstol har vi en utgått cybex, så vi går nok for en nyere cybex nå.
Mini sitter i axkid one 3 pr nå, og drømmen er vel egentlig en til av den i hovedbilen. Har cybex sirona i bil nr2 og vurderer å kjøpe tinyseats two når det kommer en til!

Vi kjøpte ny Cybex priam i 2023, så om det kommer en til så blir det den vi bruker. Jeg har gått så usaklig mange mil med den vogna, og den er akkurat like fin, og god :laughing002 Også må vi heller finne en sportsvogn til 2åringen.
Har også cybex i bilen. Både babystolen cybex cloud z2 i-size som en evt. nummer 2 kan bruke det første året. 2 åringen har cybex anoris T2 i-size i bilene nå, og vi er veldig fornøyd med dem også. Så får vi se hva vi gjør om det blir enn nummer 2, når den etterhvert blei for stor for babystolen, om det blir flere anoris, eller om vi skal driste oss til å prøve noe nytt :wacky: :laughing002

Back
Topp