Barnevogn

10 år siden forrige barnet og jeg er skikkelig utdatert! Hadde bugaboo og mountain buggy den gang. Vet i alle fall at jeg ikke vil ha 3-hjuling denne gangen, og at jeg vil ha romslig bagdel. Så får vi se, er ikke så fan av de store vognene heller, så det får bli en mellomting :happy:

Denne tråden skal jeg lese meget nøye etter hvert! Jeg har ingen peiling på vogn og har skjønt at her kan man gå på en skikkelig smell hvis man velger feil i forhold til egne behov :oops:

Jeg har bestandig syntes at Emmaljunga har virket som fine vogner, men etter noen tilbakemeldinger her så ble jeg usikker :smiley-ashamed004 Jeg får bare følge med denne tråden godt underveis, for å få tips til å finne den rette vogna ❤️ det er mye sny her jeg bor.

Vi hadde Emmaljunga NXT90 til forrige og fortsetter nok med den. Litt tung vogn, men veldig solid og dessuten den eneste som er høy nok for både meg og mannen. Det er ingen vogner som et gode i terreng eller snø, så da brukte vi heller bæresjal/sele for å komme oss ut :)

Vi kjøpte en brukt Baby jogger City Premier til barnehagen og selv om den var veldig lett å klappe sammen og trille, så ble den ubehagelig lav pluss at kalesjen er veldig kort. Som er både tungvint når det er mye sol, men også når mini våkner og klarer å dra ned kalesjen selv. Veldig praktisk i regnvær :p

Jeg har bestandig syntes at Emmaljunga har virket som fine vogner, men etter noen tilbakemeldinger her så ble jeg usikker :smiley-ashamed004 Jeg får bare følge med denne tråden godt underveis, for å få tips til å finne den rette vogna ❤️ det er mye sny her jeg bor.
Liker du de nye emmaljungane, anbefaler jeg å sjekke ut «Sento» modellen. Da understellet kun er 9,9kg akkurat lik som nxt90. Hvis du tenker på tyngden:):Heartpink

Den triller fint i snø, her er det også mye snø og tunge oppoverbakker. Kan være greit med en litt tung vogn som klarer å måke snøen når man triller :hilarious: den er god og stabil. Anbefaler å teste den ut hos en forhandler. Barnashus eksempel, så får du kjent litt på hvordan den er å trille. :Heartpink:happy:

Man kan også kjøpe aksling og hjul til emmaljunga som man bytter ut med hjulene foran. Det er gjerne hjulene foran som er problemet i snøen fordi de er så små. Da får man like hjul bak og foran på vogna. Eneste problemet da er at det kan bli litt vanskeligere å styre :laughing001

Vi hadde en emmaljunga edge duo til de to første, men solgte den.
Til nr3 kjøpte jeg en nxt 60 for å matche nxt challenge joggevognen til mannen min. Så kan vi bare flytte rundt på bag og sittedel etter behov. Ville ha nxt 60 fordi den var lettere enn nxt90 og det var utgående modell så den var på salg akkurat da. Også ville jeg ha svingbare hjul.
Veldig fornøyd med den. Har to ergo sittedeler, og ungene har sovet veldig godt i den.

Vognjungelen er ikke et sted jeg orker å utforske en gang til.

Emmaljunga nxt90 når vi kjøpte den til 2023 baby var kun 1kg mer enn bugaboo, tungt å trille oppover uansett. Vi er begge fornøyde, stødig og god vogn!

Noen som har erfaring med uppababy vista vognene fra sverige? Ser fantastisk ut på reklame, men har ingen erfaring eller særlig kunnskap om barnevogner. Det jeg likte best er at det går an å bruke basinettet som seng dersom en har ekstra stativ. Virker så praktisk å kunne trille babyen i søvn for så å bare klikke basinettet på plass på soverommet

vi har bestemt oss for Britax smile 5z i lyse grønn, tenker å kjøpe den i «komplett pakke»:love7 Vurderte emmaljunga, men siden vi skal ha med vogna en del i bil, så velger vi en som er lettere.

Back
Topp