Barnevogn

I 2021 fikk jeg kjøpt en helt ny Emmaljunga edge duo, de som har de gamle hjulene der alle 4 hjul er like store og fantastisk demping så blir å bruke den denne gangen også :) De er dessverre gått ut av produksjon, sikkert fordi det er så få som bruker den :p Men jeg elsker den, like god å trille i snø, slaps, på turstier og på fjellet <3
 
I 2021 fikk jeg kjøpt en helt ny Emmaljunga edge duo, de som har de gamle hjulene der alle 4 hjul er like store og fantastisk demping så blir å bruke den denne gangen også :) De er dessverre gått ut av produksjon, sikkert fordi det er så få som bruker den :p Men jeg elsker den, like god å trille i snø, slaps, på turstier og på fjellet <3
Jeg skulle ønske den vognen ble produsert enda. Absolutt min favoritt sist jeg hadde små barn.
 
Vi hadde (har) Uppababy vista v2. Helt ok fornøyd, men skulle gjerne hatt noe annet for jeg syns dempingen er dårlig og vil så gjerne prøve noe nytt :) men den var ny i 2022, så bortkastet å kjøpe nytt også når den funker som den skal…
 
Vi kjøpte Stokke trailz til første barnet, og brukte den til nr. 2 også. Den er fortsatt i god stand, så kommer til å bruke den til nr. 3 også. Veldig glad i den vogna. Veldig god å gå tur med.
Har også bilstol som passer på understellet til vogna. Kjekt når man skal en kjapp tur på butikken eller slike ting.

Har en Britax B Motion 4 plus også, som er mer sportsvogn. Med nr. 2 brukte jeg den til sovevogn når han ble så stor at vi byttet til sportsdelen på Stokke. Har også brukt den som sovevogn i bhg til begge to.
Liker den veldig godt også. Kan legges ned i helt flat sovestilling og har lang kalesje. Så føler de sover mer beskyttet for vær og vind i den enn i sportsdelen til Stokke.
Britax er også mindre å slå sammen å ta med seg.

Gode vogner til hver sitt bruk. Så kommer nok til å bruke begge to til neste også!
 
Vi var også å så på den. Det virka til å være mye bedre demping i den og den er jo pen å se på. Vi har flere ting vi var misfornøyde med på nxt 90 som ikke var forbedret på sento pro så derfor valgte vi bort den :)
Hva var dere misfornøyd med? Gikk dere for en annen Emmaljunga eller annet merke?
 
Noen som har erfaring med denne? Synes den så både praktisk og fin ut. Og prisen var ikke så ille. Selv om jeg får den vognen jeg vil ha så vil jeg ikke at svigermor skal bruke mer penger enn nødvendig.

Screenshot_20240824_130647_Chrome.jpg
 
Har Britax smile 3, veldig fornøyd med den. Kjøpte den når Britax smile 4 kom. Eneste forskjellen mellom de vognene som jeg vet er farger og designet er litt gjort om på veldig god vogn å trille. Veldig fornøyd med både bag og sportsdel
 
Har emmaljunga nxt90 fra 2022, vært veldig fornøyd med den og novembergullet mitt fra 2022 bruker den enda til å sove i, men hun skal få en sportsvogn fra barnashus så skal aprilspiren få gjenbruk på den vognen. Var veldig fornøyd med den, gikk mye turer i snø og slaps, men det blir det nok ikke så mye av med det første denne gangen ❤️
 
Her har vi emmaljunga nxt90 fra før. Perfekt vogn å ha i nord med mye snø og slaps. Men vi blir likevel å kjøpe en ny da den begynner å bli temmelig slitt (vi kjøpte den brukt). Den får være sovevogn til eldste i helgene. Har lyst å prøve et annet merke denne gangen, men med noen lignende hjul som vi har på nxt90 vogna da jeg syns de er super! :D
 
Jeg er over gjennomsnittet glad i vogner :angelic: Så med første barnet hadde jeg en Bugaboo Fox, som jeg så byttet ut mot en Uppababy Vista V2. Men da bodde vi i storby, hvor Vistaen var perfekt (en hel ukeshandling fikk plass i kurven uten problem!!). Nå bor vi mer landlig og det blir mer tur i skog og mark, så denne gangen har jeg veldig lyst på Emmaljunga Sento Pro, eller Britax S.mile 5z. Gleder meg til å gå i butikk og prøvekjøre :D
 
Jeg sverger til Emmaljunga jeg altså. Hatt det til begge de to andre, og makan til stabil og robust vogn har jeg aldri vært borti! Tåler alt!!! :Heartred :Heartred :Heartred
 
Jeg forgudet min emmaljunga mondial fra 2011 - med classic understell, og syns vognene nå ser så små og rare ut - og rart at de skal være formet til kroppene og babyen ikke får bevege seg fritt? Men jeg er vel bare gammeldags.
Mannen er glad i dingser så blir vel kanskje e priam, og en mondial fra finn.
 
Jeg forgudet min emmaljunga mondial fra 2011 - med classic understell, og syns vognene nå ser så små og rare ut - og rart at de skal være formet til kroppene og babyen ikke får bevege seg fritt? Men jeg er vel bare gammeldags.
Mannen er glad i dingser så blir vel kanskje e priam, og en mondial fra finn.
Haha, jeg er helt enig med deg! Jeg synes ikke vognene som produseres nå er like fine som «de gamle»! Det blir vanskelig å velge vogn. Vi så på en i forrige svangerskap, men nå er jeg usikker igjen.
 
Haha, jeg er helt enig med deg! Jeg synes ikke vognene som produseres nå er like fine som «de gamle»! Det blir vanskelig å velge vogn. Vi så på en i forrige svangerskap, men nå er jeg usikker igjen.
Jeg er helt lik. Vil egentlig ha min 15 år gamle emmaljunga edge duo tilbake. Synes vognene virker små og spinkle. Mye plast. Og jeg triller endel vogner på jobb og jeg føler det er mye knirking og mye som sitter løst. Jeg går å studerer alle vognene på jobb for å se om jeg finner noe jeg liker. Har funnet meg noen jeg skal se nærmere på butikk, men ingen jeg virkelig vil ha.
 
Noen som har erfaring med denne? Synes den så både praktisk og fin ut. Og prisen var ikke så ille. Selv om jeg får den vognen jeg vil ha så vil jeg ikke at svigermor skal bruke mer penger enn nødvendig.

Vis vedlegget 442516
Har ikke smile 5z, men britax smile 4. Er veldig fornøyd med den vogna, og vi blir å bruke den igjen til lillebolla denne gangen. Jeg syns kanskje bagdelen er litt liten, og vi måtte over til sportsdelen allerede ved 5mnd alder. Men det har fungert veldig bra, og lillegutt har alltid sovet veldig godt i den. Lett å trille med, enkel å slå sammen. Får plass til den i min lille toyota yaris. Kjøpte pakke med en annen bilstol fra britax enn du har her, og har vært veldig fornøyd :)
 
Jeg er helt lik. Vil egentlig ha min 15 år gamle emmaljunga edge duo tilbake. Synes vognene virker små og spinkle. Mye plast. Og jeg triller endel vogner på jobb og jeg føler det er mye knirking og mye som sitter løst. Jeg går å studerer alle vognene på jobb for å se om jeg finner noe jeg liker. Har funnet meg noen jeg skal se nærmere på butikk, men ingen jeg virkelig vil ha.
Jeg hadde også Edge! Elsket den! Savner også simo og brio happy :p
 
Tenker kanskje å gå for en fra emmaljunga, men har ikke bestemt meg for om vi skal kjøpe en av de nye modellene eller kjøpe brukt Jobber i barnehage og har vært frelst for emmaljungavognene siden første gang jeg prøvde å kjøre de, virkelig solide og gode vogner å tille!
 
Jeg har lyst på ny vogn, men vet ikke helt hvorfor. Kanskje bare fordi vi ikke hadde mulighet til å kjøpe helt ny vogn med første og nå har vi muligens det. Jeg syns det er spennende med vogner og har sett en del videoer på youtube
 
Back
Topp