Barnevogn

Første-barn-med-en-svenske

Flørter med forumet
Hva slags barnevogn velger dere? Jeg har selv sett en del på Emmaljunga SENTO LUX WHITE POLAR, men dette er vel en vogn laget av skinn? Blir ikke det fryktelig varmt for barnet å sitte i om sommeren? (Sittedelen)
Noen anbefalinger?

Jeg hadde Emmaljunga Mondial i skinn for mange år siden og jeg byttet vogn når vi skulle gå over til sittedel. Jeg likte ikke sittedel i skinn, men dessverre så er jeg ikke mye til hjelp her for jeg husker ikke hvorfor.. 14 år senere.. men jeg innbiller meg det blir mer klamt enn sittedel i et annet materiale, ja. Det er sikkert noen som kan svare bedre enn meg, og sikkert noen som også vet om det da hjelper med lammeskinn i?

Om du er helt hodestups forelska i Sento og velger å kjøpe den men ikke liker sittedelen etter å ha prøvd den ut, da kan du vel kjøpe ny sittedel utenom i et annet materiale? Det kan vel fås kjøpt for seg selv? Ikke gratis å gjøre det slik akkurat men et alternativ i hvert fall:angelic:

Hvilke andre vogner har du sett på som du liker? Hvilke kriterier har du/dere? Vi bor i 2. etg uten heis og må opp trapper. Vi trenger en vogn som er lett å bære og gjerne å slå sammen også. Vi kommer også til å trille mye på grus så vogna må være lagt for ulike terreng. Den må heller ikke være for høy for storesøster på 9 år. Etter mye frem og tilbake har jeg (ikke vi.. hehe..) landet på Bugaboo. Har hatt Cameleon før, elsket den, men ikke så god på grus. Derfor blir det enten Buffalo eller Fox denne gang. Liker best Buffalo mtp utseende, og kvaliteten vet jeg er bra. Fox har jeg ikke hørt så mye erfaringer om så må undersøke mer. Bugaboo har "alt" synes jeg, og tror veldig mange vil anbefale det merket.

Jeg har lånt en Stokke Trailz en gang. Fantastisk vogn. God kvalitet, kjempe deilig å ha barnet i den høyden, god å trille, skal også være god på div underlag og takle grus uten problemer. Om jeg kunne hatt to vogner og ikke måtte stri med de j**** trappene hadde jeg uten tvil kjøpt en Trailz også! Anbefaler på det varmeste<3

Tusen takk for svar og tips! Det var et godt tips det at det faktisk går an å bytte sittedel om det skulle bli krise.
Jeg har ikke vært og sett på vogn fysisk enda, da jeg synes det er litt i tidligste laget da jeg er kun 3 måneder på vei, men gøy å titte litt likevel. For min del så synes jeg det står på enten Bugaboo eller Emmaljunga. Hverken jeg eller barnefar er de aller høyeste (160 og 179) så viktig at det er en vogn der man kan stille inn håndtaket på.
Vi bord også i 2.etg uten heis, så liggedelen bør være lett bære opp og når sittedelen kommer så kan den stå nede i felles gang, så det skal ikke være noe problem. Har ikke så mye kriterier enn at det er en vogn som bør tåle både vinter og sommer godt, da vi nå foreløpig bor på et snøsikkert sted.
Jeg føler Emmaljunga har litt mer romslig sittedel enn det bugaboo har, men det kan hende at det bare føles/ser sånn ut. Men omvendt med Bugaboo når det gjelder liggedelen. Stokke ser også uten som en fin vogn! Takk for tips, skal sjekke ut mer fysisk i butikk.

Tusen takk for svar og tips! Det var et godt tips det at det faktisk går an å bytte sittedel om det skulle bli krise.
Jeg har ikke vært og sett på vogn fysisk enda, da jeg synes det er litt i tidligste laget da jeg er kun 3 måneder på vei, men gøy å titte litt likevel. For min del så synes jeg det står på enten Bugaboo eller Emmaljunga. Hverken jeg eller barnefar er de aller høyeste (160 og 179) så viktig at det er en vogn der man kan stille inn håndtaket på.
Vi bord også i 2.etg uten heis, så liggedelen bør være lett bære opp og når sittedelen kommer så kan den stå nede i felles gang, så det skal ikke være noe problem. Har ikke så mye kriterier enn at det er en vogn som bør tåle både vinter og sommer godt, da vi nå foreløpig bor på et snøsikkert sted.
Jeg føler Emmaljunga har litt mer romslig sittedel enn det bugaboo har, men det kan hende at det bare føles/ser sånn ut. Men omvendt med Bugaboo når det gjelder liggedelen. Stokke ser også uten som en fin vogn! Takk for tips, skal sjekke ut mer fysisk i butikk.

Hørt så mye bra om Stokke Trailz, og den triller visstnok bedre enn Bugaboo på div føre, inkludert snø. De har ikke Trailz i butikken men har annen vogn fra Stokke som sikkert er samme høyde om du vil trilleteste:) Tror ikke sittedelen til Bugaboo er mindre romslig enn Emmaljunga, men det vet jeg ikke sikkert. Kan finne mål til den enkelte modellen på nett:) Vi brukte Bugaboo Cameleon så lenge barnet gadd å sitte i vogn. Hadde ikke problem med plass.

Forresten er "The Stroller Workshop" på YouTube verdt å sjekke ut! Veldig bra:D

Endte selv opp med Buffalo som kommer med Posten om noen dager!:D

Back
Topp