Barnevogn

FruFrøken

Elsker forumet
Januarskatter 2015
Himmelbarn
Sikkert noen her som har yngre barn enn meg, hvilke barnevogner er populære for tiden?
Føler det er kommet så mye nytt og rart :hilarious: Hvor ble det av de gode klassiske emmaljunga vognene jeg er vandt til?:dead::bag:
Kan de nye nxt(?) modellene sammenlignes med stødigheten og plassen i de gamle vognene? #føler seg gammeldags:hilarious:
De vognene som var mine favoritter på ungene for 8-15 år siden var:
Emmaljunga city cross
Oth urban jungel
Babyjogger city mini
For la oss være ærlig….det holder ikke med ei vogn:shy::hilarious:

Jeg har en på 1,5 år- og vi kjøpte bugaboo fox 3 til han har en gammel emmaljunga scooter (?) i barnehagen. Tenker selv å kjøpe babyjogger city som vogn nr 2 hvis det blir behov for det når minste er født- men da som sovevogn til eldste :happy: Var veldig fornøyd med foxen- lett å slå sammen og tar mye mindre plass i bilen enn de gamle vognene

Ingen anelse om hva som er populært for tiden. Vi har Stokke Trailz etter jentungen på 2,5 år, kjøpt godt brukt. Tenker og muligens bruke den med bagdel i starten, evt gamle barnehagevogna hennes. Sittedelen til Trailz begynner å bli slarkete, så vil ikke bruke den.
Jeg vil kjøpe Cybex Talos S Lux :smiley-bounce022

Vi hadde bestemt oss for britax smile 5z, men vil nett se på cybex epriam også før vi bestemmer oss helt :joyful:
Såg også på bugaboo fox 5, men likte bedre britax :joyful:

Har en emaljunga vogn som jeg kjøpte brukt, tar stor plass men er veldig god å kjøre og grei å bruke som seng hvis vi sover andre plasser. Han eg har brukte den som seng en stund da han bare roet seg i den

Jeg har en på 1,5 år- og vi kjøpte bugaboo fox 3 til han har en gammel emmaljunga scooter (?) i barnehagen. Tenker selv å kjøpe babyjogger city som vogn nr 2 hvis det blir behov for det når minste er født- men da som sovevogn til eldste :happy: Var veldig fornøyd med foxen- lett å slå sammen og tar mye mindre plass i bilen enn de gamle vognene
Bugaboo vogner virker så "skranglete" synes jeg :bag: Vet mange elsker dem.
Ingen anelse om hva som er populært for tiden. Vi har Stokke Trailz etter jentungen på 2,5 år, kjøpt godt brukt. Tenker og muligens bruke den med bagdel i starten, evt gamle barnehagevogna hennes. Sittedelen til Trailz begynner å bli slarkete, så vil ikke bruke den.
Jeg vil kjøpe Cybex Talos S Lux :smiley-bounce022
Stokke vogn trilla jeg på i sommer(fadderbarn) og den vil jeg ikke ha:hilarious:
Cybex skal Googles:)

Vi hadde bestemt oss for britax smile 5z, men vil nett se på cybex epriam også før vi bestemmer oss helt :joyful:
Såg også på bugaboo fox 5, men likte bedre britax :joyful:
Britax sin er vist ganske lik de nye emmaljunga, har sett litt på de tidligere:)
Har en emaljunga vogn som jeg kjøpte brukt, tar stor plass men er veldig god å kjøre og grei å bruke som seng hvis vi sover andre plasser. Han eg har brukte den som seng en stund da han bare roet seg i den
Ja, det var også litt tanken at man kan kjøpe brukt. Men de som selges brukt er Edge duo modellene og de blir så store og tunge:hilarious: Derfor jeg tidligere har hatt city cross. Samme gode vogna, bare litt mindre:angelic:

Jeg finner vel utav det, har lidd av vogndilla tidligere så vil prøve å finne den ultimate vogna:Heartred

Vi har kjøpt oss cybex e-priam :cool05 men vi bor i et område med sinnsykt mange bakker, jeg må operere foten neste år, samboers mor har kols, mamma har artrose osv. Så fant ut at det vil redde oss veldig mye med el-barnevogn:smug:

Vi har fox 2 fra forrige gutt. Har vurdert å selge den for å kjøpe 5en, men guttungen brukte kun vogn i 1 år ca før han skulle løpe over alt selv så føler det blir dumt å kjøpe ny om neste bruker vogn like lite :arghh:

Vi har kjøpt oss cybex e-priam :cool05 men vi bor i et område med sinnsykt mange bakker, jeg må operere foten neste år, samboers mor har kols, mamma har artrose osv. Så fant ut at det vil redde oss veldig mye med el-barnevogn:smug:
Litt samme jeg har begynt å tenke på.. mye bakker her og dårlig helse på meg og annen familie og da kunne det vært gull. Men usikker på hvordan den evt er på senter og sånn? Har du noen erfaring med det? :happy:

Bugaboo vogner virker så "skranglete" synes jeg :bag: Vet mange elsker dem.

Stokke vogn trilla jeg på i sommer(fadderbarn) og den vil jeg ikke ha:hilarious:
Cybex skal Googles:)

Britax sin er vist ganske lik de nye emmaljunga, har sett litt på de tidligere:)

Ja, det var også litt tanken at man kan kjøpe brukt. Men de som selges brukt er Edge duo modellene og de blir så store og tunge:hilarious: Derfor jeg tidligere har hatt city cross. Samme gode vogna, bare litt mindre:angelic:

Jeg finner vel utav det, har lidd av vogndilla tidligere så vil prøve å finne den ultimate vogna:Heartred
De fleste nye vognene fremstår vel litt «skranglette» hvis man har de litt eldre emmaljunga-vognene i tankene :angelic: Men man må bare finne ut hva man selv verdsetter av funksjoner. Fox og emmaljunga ntx er for øvrig veldig like i utformingen, vi synes foxen var hakket bedre demping på bare

En ting som kan være greit å huske på vist man skal ha med vognen i bil er om den tar mye plass. Vi hadde stokke trailz sist, og det gikk fordi vi bare hadde et barn, men nå bør vi ha en mindre en vist vi tenker reise noen plass. Må også kunne ha hunden bak i bur :smiley-ashamed004

Litt samme jeg har begynt å tenke på.. mye bakker her og dårlig helse på meg og annen familie og da kunne det vært gull. Men usikker på hvordan den evt er på senter og sånn? Har du noen erfaring med det? :happy:
Hadde vurdert den da ja :happy: nei, vårt første barn, og vi har bare tatt den på prøve trilletur..:hilarious: kunne dytte den med en finger opp den bratteste bakken her, og vognen stopper hvis du glipper den. Det er også vuggefunksjon på den. Den er kjempelett å trille, vil egentlig sammenligne den mye med Bugaboo fox 5 som vi tenkte på før denne ble aktuell :)

Hadde vurdert den da ja :happy: nei, vårt første barn, og vi har bare tatt den på prøve trilletur..:hilarious: kunne dytte den med en finger opp den bratteste bakken her, og vognen stopper hvis du glipper den. Det er også vuggefunksjon på den. Den er kjempelett å trille, vil egentlig sammenligne den mye med Bugaboo fox 5 som vi tenkte på før denne ble aktuell :)
Da spørst det om vi må vurdere den :joyful: må innom å teste å prøve den når vi skal til byen tror jeg :happy:

Har en emmaljunga nxt90F av eldre modell, bytta hjul og alt på den fra før..så lyst å få en bagdel til den vogna og søsken brett med sete.. Har yngri york reisevogn og vogna vi brukte til lillemor ble bagdelen mugla i boden..så kasta den..hun bruker «resten» som sovevogn også..men den var god..men ja..lettere vogn gjør det lettere å komme seg opp veldig bratte bakker da :happy119 Så vet ikke..

Vi kjøpte en brukt emmaljunge edge duo når vi fikk datteren vår, elsker bagdelen! Den er så stor og romslig :D

Har helt vogndilla og har sååå lyst på emmaljunga nxt!! Kjøpte ny bugaboo fox når vi fikk lillemor på 2,5 år og elsker den :D Men har så lyst på en til… til mannen sin store fortvilelse!:knegg: Kommer til å følge med på finn fremover

Jeg liker de såkalte "ergonomiske" sittedelene. Barnet vokser fort ut av det og det et håpløst med vognpose. Det er erfaringen fra jobb (barnehage) så jeg vil ha flat sportsdel :)

Back
Topp