Jeg har gått til innkjøp av Bugaboo Buffalo og Bugaboo Runner (begge er utgått, så de er kjøpt pent brukt). Dette er mitt første barn og jeg vet jo ennå ikke hva som kommer til å være viktig for meg - - men jeg bor i en leilighet i Oslo og er mer i marka på fritiden enn i sentrum. Men det hender jeg tar t-bane og buss og vognen måtte være smidig nok til å kunne taes med. Og jeg er enslig, så det var et must at den var enkel for meg å slå sammen uten hjelp og at den hadde plass til bæreposer fra butikken under vogna. Og så bruker jeg ikke bil veldig mye, men det verste jeg vet er å ikke ha nok plass i bilen til det man trenger å få med seg (derav lånebilen som er en Volvo stasjonsvogn <3) . Så å få plass til barnevognen ved siden av hunden i bagasjerommet var viktig - men med den typen bil så skal det godt gjøres å finne en barnevogn som ikke bagasjerommet rommer
. Fordi jeg har hund går jeg ute i all slags vær, så jeg ville finne en vogn som ikke "gir opp" ved bommen på Sognsvann
Og med det som "kriterier" saumfarte jeg noen forumer, og babytesterne.no og nileste hva folk hadde av erfaringer å dele. Og jeg kom over The Stroller Workshop på Youtube, som etter hva jeg har skjønt er en eller flere mekanikere som jobber med å reparere barnevogner her i Oslo og som hadde veldig mye nyttig å fortelle om barnevognjungelen, og ikke minst fordeler og ulemper (fra et kvalitetsmessig ståsted) om en rekke vognmodeller. Så da ble det til at jeg kjøpte Buffalo, og Runner. Sistnevnte funker til liggedelen og sportsdelen til barnevognen med en adapter, og de bare klipses på. Dessuten er kan man vende barnet enten mot deg eller for deg på begge vognene, og det syntes jeg var viktig, særlig hvis jeg først skulle gå til innkjøp av en vogn med tre hjul.
Det gjenstår å se hva jeg syns om dem når babyen kommer og jeg tar dem i bruk, men magefølelsen er godt så langt! Og så populære som begge var da jeg så etter dem, så tror jeg det skal gå greit å selge dem videre på Finn hvis det blir aktuelt.