Barnevogn

Førstegangsgravid42❤️

Glad i forumet
❄️ Januargull 2023 ❄️
Februarbarna 2023
Hei! Bare lurte på folk sine erfaringer med barnevogn, noe å anbefale? Eller styre unna? Noen som har erfaring med Bugaboo buffalo? Britax rømer? Andre merker? Noen med erfaring med kinderkraft?

Hei! Bare lurte på folk sine erfaringer med barnevogn, noe å anbefale? Eller styre unna? Noen som har erfaring med Bugaboo buffalo? Britax rømer? Andre merker? Noen med erfaring med kinderkraft?
Sist jeg var gravid var det mange som var veldig positiv til bugaboo buffalo , men den var kun i salg brukt. Vi ville ha ny vogn så kjøpte noe annet. Siden det er så lenge siden man fikk den i butikk er det kanskje bare veldig godt brukte vogner å få tak i? Sikkert fortsatt ei god vogn, men tenker det bør gjenspeiles i prisen at den er godt brukt om man skal kjøpe..

Vi har Emmaljunga fra første barnet. Veldig fornøyd med den. Men har hørt at Bugaboo skal være veldig bra. Hadde vurdert en vogn derfra om vi ikke hadde hatt en fra før :)

Hei, jeg er førstegangsgravid så har ikke erfaring med noen barnevogner selv. Men jeg har tittet litt på Youtube-innleggene til The Stroller Workshop, som er en mann (eller flere?) her i Norge som jobber med å reparere barnevogner, og som ikke selger/får profitt av anbefalingene sine. Jeg syntes det var nyttige ting han sa, ikke minst som en start i barnevognjungelen. Etter å ha sett på de filmene, og lest anbefalinger av andre her på forumet og på www.babytesterne.no, har jeg selv gått til (alt for tidlig) innkjøp av en pent brukt Bugaboo Buffalo og Bugaboo Runner. Begge har gått ut av produksjon og det kan være vanskelig å få tak i reservedeler hvis det trengs, men jeg tror de vil oppfylle mine fremtidige ønsker og behov :) Og hvis ikke, er de nok såpass populære at jeg tror de kan selges igjen uten å tape noe særlig penger, siden jeg fikk dem for en god pris selv.

Lykke til!

Kjøpte Emmaljunga NXT90 sist, og liker ikke den vogna. Så skal selge den. Bugaboo har fine vogner synes jeg, men for meg som er ganske høy så gir de meg litt dukkevognfølelse, og blir dermed uaktuell for meg. :p
Denne gangen ønsker jeg meg Cybex Priam eller Maxi Cosi Lila XP. Ikke helt bestemt meg enda, må nok se på de på nytt i butikk ☺️
Har en Cybex Balios S Lux også som jeg bare elsker, enhåndshåndtering er gull verdt på barnevogn synes jeg! Og stort pluss at vogna ikke er særlig tung, og at den tar liten plass i bilen. ☺️

Kjøpte Emmaljunga NXT90 sist, og liker ikke den vogna. Så skal selge den. Bugaboo har fine vogner synes jeg, men for meg som er ganske høy så gir de meg litt dukkevognfølelse, og blir dermed uaktuell for meg. :p
Denne gangen ønsker jeg meg Cybex Priam eller Maxi Cosi Lila XP. Ikke helt bestemt meg enda, må nok se på de på nytt i butikk ☺️
Har en Cybex Balios S Lux også som jeg bare elsker, enhåndshåndtering er gull verdt på barnevogn synes jeg! Og stort pluss at vogna ikke er særlig tung, og at den tar liten plass i bilen. ☺️
Kan du sende meg en pm med bilder av den du skal selge og pris hvis du er på Østlandet? Jeg leter på Finn og har på varsel men sliter med å finne noe til riktig pris :angelic:

Hei, jeg er førstegangsgravid så har ikke erfaring med noen barnevogner selv. Men jeg har tittet litt på Youtube-innleggene til The Stroller Workshop, som er en mann (eller flere?) her i Norge som jobber med å reparere barnevogner, og som ikke selger/får profitt av anbefalingene sine. Jeg syntes det var nyttige ting han sa, ikke minst som en start i barnevognjungelen. Etter å ha sett på de filmene, og lest anbefalinger av andre her på forumet og på www.babytesterne.no, har jeg selv gått til (alt for tidlig) innkjøp av en pent brukt Bugaboo Buffalo og Bugaboo Runner. Begge har gått ut av produksjon og det kan være vanskelig å få tak i reservedeler hvis det trengs, men jeg tror de vil oppfylle mine fremtidige ønsker og behov :) Og hvis ikke, er de nok såpass populære at jeg tror de kan selges igjen uten å tape noe særlig penger, siden jeg fikk dem for en god pris selv.

Lykke til!
Hvor mye betalte du? Ligger en ute som jeg har sett på til 3,500 (buffalo)…

Kan du sende meg en pm med bilder av den du skal selge og pris hvis du er på Østlandet? Jeg leter på Finn og har på varsel men sliter med å finne noe til riktig pris :angelic:
Det kan jeg, skal ordne det når jeg kommer hjem ☺️

Jeg hadde maaange vogner da jentene mine var små, både enkle og doble (søskenvogner), men min absolutte favoritt er babyjogger city elite. Så den skal jeg ha igjen :)

Vi er veldig fornøyd med vår Silver cross wave eclipse! Stødig og god vogn, ikke så veldig «vinglete» som jeg syns enkelte vogner er, men heller ikke så tung som jeg synes Emmaljunga er. Men, vi vurderer å kjøpe søskenvogn, for vi har ei på 1 nå, som vil være 1,5 når nestemann kommer. Har flere venner som har kjøpt søskenvogn, dvs Bugaboo Donkey når de har fått nr 2. Det er jo faktisk slik at man ganske ofte får brukt for det, veldig mange får jo barn med ca 2 års mellomrom, og da trenger man jo å kunne trille to stykk på en gang!

Har en buffalo som jeg har brukt til begge de forrige barna og det er definitivt den vognen jeg har likt best av de jeg har vært borti. Men som flere sier er det jo ikke nødvendigvis så lett med reservedeler siden den er ute av prod., så det er jo noe å tenke på.

Ikke noe erfaring selv, men fra hva jeg hører så er det vanskelig å rettfediggjøre de store prisforskjellene på vogner (ihvertfall for hvermansens). Tvillingvogner er selvsagt dyrere, men for oss som bor i byen og som venter 1 stk så er det viktigste bare at den er smal og praktisk (kombi).

Vi tenker nok å kjøpe denne fra Joie, i og med vi har bilsete som passer allerede.

Synes Emmaljunga vognene er ekstremt tunge (jobber i barnehage, så har fått testen litt av hvert), så vet at de er ekstremt slitsomme å ha på vinteren spesielt. Det som er et stort pluss med de vognene er at de er store og har større plass enn andre vogner.
Stokkevognene er de verste vognene jeg har vært borti! De er bare dritt og henger seg fast i alt, spesielt hjulene foran. Synes også de forsåvidt er altfor små, spesielt når barna nærmer seg 2-3 år, mtp soving i bhg og lignene. Blir ukomfortabelt om man har barn som er litt lange.
Jeg er stor fan av BugaBoo Fox 3 vognene og har bare positive tanker om den.. den er lett i vinterføre, lett å brette sammen. Jeg skal reise ned til Tyskland i høstferien og kjøpe den derifra ❤️ litt billigere der enn i Norge. Er også mitt første barn fyi ❤️ Lykke til!

Synes Emmaljunga vognene er ekstremt tunge (jobber i barnehage, så har fått testen litt av hvert), så vet at de er ekstremt slitsomme å ha på vinteren spesielt. Det som er et stort pluss med de vognene er at de er store og har større plass enn andre vogner.
Stokkevognene er de verste vognene jeg har vært borti! De er bare dritt og henger seg fast i alt, spesielt hjulene foran. Synes også de forsåvidt er altfor små, spesielt når barna nærmer seg 2-3 år, mtp soving i bhg og lignene. Blir ukomfortabelt om man har barn som er litt lange.
Jeg er stor fan av BugaBoo Fox 3 vognene og har bare positive tanker om den.. den er lett i vinterføre, lett å brette sammen. Jeg skal reise ned til Tyskland i høstferien og kjøpe den derifra ❤️ litt billigere der enn i Norge. Er også mitt første barn fyi ❤️ Lykke til!
Alt er selvfølgelig bare utifra egen erfaring og opplevelse såklart! Sikkert mange som er fornøyde med de jeg er misfornøyd med og motsatt ☺️❤️

Tror jeg går for nxt90 F. Leste en plass at flat sittedel er ca 6cm bredere enn ergonomisk? Noen som vet? Tenker det blir bedre plass til vognpose da?FE15434A-930D-4FC4-8539-85C9B4DF5B2D.png

Tror jeg går for nxt90 F. Leste en plass at flat sittedel er ca 6cm bredere enn ergonomisk? Noen som vet? Tenker det blir bedre plass til vognpose da?Vis vedlegget 386777
Vet ikke om det. Men om du også skal kjøpe ny vognpose så vil jeg anbefale Reflex Lun som vinterpose i NXT90 da den passer veldig godt i den. ☺️ Vi har vært superfornøyd med den vognposen ☺️

Back
Topp