Barnevogn

Har veldig lyst på Britax Smile 3, så blir nok det hvis mannen også tenker den er grei. Må nesten dra et sted å kikke på den før vi kjøper.

Til første kjøpte vi en brukt Emmaljunga Super Nitro(?) eller noe sånt, men synes det var noe svære greier å drasse med seg i bil, ellers veldig fornøyd da.

Jeg har Emmaljunga Edge Duo som vi kjøpte ny til førstemann som kom i fjor. Den beste vogna med tanke på hvor vi bor med mye snø, den kommer seg frem over alt og veldig god demping i denne. Synd de ikke produseres mer, men var heldig å få kjøpt før de gikk ut av produksjon. Jeg er ikke fan av vogner med svinghjul for trilling ute i all slags vær. Ulempen er at den er tung og tar mye plass i bilen, men veldig stødig og god.

Vi har en baby jogger city premier som er perfekt til kjøpesentervogn. Den tar ingen plass i bilen og sittedelen kan snus begge veier. Den kommer seg ikke frem i snø og sørpe så der er den helt håpløs og veldig tung å trille pga elendige hjul. Vet at man kan skifte til bedre hjul da. Vurderer det sterkt!

Også har vi en Emmaljunga Scooter som er ekstremt lett å trille og kommer seg godt frem. Ergonomisk liggedel som er et minus for vår del.

Jeg ønsker meg en Bugaboo Fox 3 denne gangen fordi de er så kule, men blir nok ikke ny vogn da vi er strålende fornøyd med Edge duoen med bagdelen :p

Hadde Emmaljunga sist gang å tenker jeg går for denne nå også :happy093.

Har en emmaljunga nxt90 fra sist, så blir nok å bruke den denne gangen også. Den har holdt seg bra i fargen som er mørkeblå :happy:

Vi har babyjogger city elite etter storebror, og har kjøpt bagdel til den nå :D

Vi har også en født i Januar 20, håper å klare oss uten søskenvogn! Vil hvertfall ikke kjøpe det før vi ser at det er et faktisk behov. Har såpass kort avstand til bhg at jeg tror han klarer å gå den strekningen innen sommeren. Skal vi på tur ellers, så får vi evt ta med en reisevogn for å hvile slitne bein.

Min er også januar 2020, så håper vi slipper unna! Er ikke så ofte vi bruker vognen i hverdagen lengre, så kanskje vi heller kan kjøpe ståbrett eller noe. Jeg var vurdert å bytte til britax vognen selv, er dere fornøyd med den? :)

For dere som ikke har vogn fra før, når tenker dere det er greit å kjøpe inn vogn? Etter uke 12?

For dere som ikke har vogn fra før, når tenker dere det er greit å kjøpe inn vogn? Etter uke 12?
Jeg tenker at du kan kjøpe det så tidlig du vil, men ha i bakhodet at alt du kjøper kan bli en vond påminnelse om et svangerskap som ikke gikk bra. Jeg har hatt veldig lett for å bli gravid, og tenker at vi kommer til å prøve igjen hvis det ikke går denne gang, så vi har kjøpt bilstol blant annet allerede.
Jeg synes også det er greit å spre utgiftene litt. For babyutstyr er dyrt.
Du må bare kjenne på hva som er riktig for deg :)

Jeg tenker at du kan kjøpe det så tidlig du vil, men ha i bakhodet at alt du kjøper kan bli en vond påminnelse om et svangerskap som ikke gikk bra. Jeg har hatt veldig lett for å bli gravid, og tenker at vi kommer til å prøve igjen hvis det ikke går denne gang, så vi har kjøpt bilstol blant annet allerede.
Jeg synes også det er greit å spre utgiftene litt. For babyutstyr er dyrt.
Du må bare kjenne på hva som er riktig for deg :)
Enig, jeg har ikke turt å tenke tanken på å kjøpe inn noe som helst som har med baby å gjøre ennå :nailbiting::nailbiting:
Tror jeg blir så knust hvis vi mister nå, at jeg hadde endt opp med å selge det igjen fordi jeg ikke vil vite av det, og at det liksom tilhørte noen andre :hilarious: Men så har vi også slitt, så for oss er det ikke «bare» å prøve igjen neste månede på en måte :)

Men kommer nok til å begynne å kjøpe utover våren, men de største tingene antagelig ikke før etter uke 22/23 :)

Har Emmaljunga Nxt60 og har vært veldig fornøyd med den frem til nå. Minstemor blir 2 år i januar og nå opplever vi at sittedelen er litt knapp. Hun er ikke veldig glad i å sitte i vogn, så satser på å bruke den samme, med evt søskenbrett. Nå triller hun vogna si selv når vi er ute, så regner med det blir stas :happy:

Min er også januar 2020, så håper vi slipper unna! Er ikke så ofte vi bruker vognen i hverdagen lengre, så kanskje vi heller kan kjøpe ståbrett eller noe. Jeg var vurdert å bytte til britax vognen selv, er dere fornøyd med den? :)

Januar 2020 her også! :happy: vi satser på ståbrett på vogna vi har nå:happy:

Vi kommer til å kjøpe vogn når det nærmer seg våren tror jeg. Da har vi kommet langt nok til at jeg føler det er tryggere :happy:

Aner ikke hvor jeg skal begynne en gang Hva er gode «egenskaper» å se etter i en vogn?? Noen som vil tipse? Hilsen førstegangsmor som blir svett av å se på «utstyrslista» som er minst en km lang
I akkurat samme båt som deg. Er bare 5+2, men skal man komme gjennom lista føler jeg vi må starte nå. :wideyed:

Back
Topp