Barnevogn

Mamima

Glad i forumet
Himmelbarn
Juliknøttene 2022
Junispirene24❤️
Februarhjertene 2025
Noen som har tenkt på vogn enda?
Jeg har sett litt på bugaboo donkey 3, siden vi må ha søskenvogn da minstemann ikke er 20r engang når neste kommer. Syns det er så kjekt at den kan gjøres om til enkel vogn:p Men den er ikke akkurat billig, selv ikke brukt:bag:

Vurderer TFK Mono Kombi, men bestemmer oss ikke før vi er mye nærmere :)

Vi har solgt vogna vi bruke til de to eldste. Så tar gjerne i mot tips på rimelige og kjekke vogner.

Vi bruker den samme vogna som vi hadde til første, Stokke Trailz. Satser på at den holder noen år til :)

Har en Stokke xplory jeg egentlig har vært fornøyd med, men er en 2011 modell og begynner å bli ganske slitt og litt problemer med å legge den sammen og ta opp igjen (sikkert fordi den har blitt brukt av fire barn) :P

Vurderer derfor å kjøpe en ny. Drømmer er å finne en som passer perfekt med i frunken til Tesla s :hilarious:

Har tenkt og synes det er så gøy å se på nett. Har skjedd mye på vognfronten siden sist baby for snart 10 år siden. Hadde da en emmaljunga city cross som jeg var veldig fornøyd med, men den finnes ikke lenger. Så heller mot en emmaljunga nxt 90f eller buggaboo fox 3. Mest mot emmaljungaen da jeg tror jeg vil ha flat liggestilling i sportsdelen.

Aner ikke hvor jeg skal begynne en gang Hva er gode «egenskaper» å se etter i en vogn?? Noen som vil tipse? Hilsen førstegangsmor som blir svett av å se på «utstyrslista» som er minst en km lang

Har en Stokke Trailz som vi er veldig glad i, men storebror (15 mnd) må kanskje ha en ny vogn om nykommeren overtar vognen hans. :hilarious:

Emmaljunga NXT90 outdoor Olive 2022 skal vi ha :) Med stelleveske som hører til i samme farge :)

Vi hadde en brio happy til første. Kjøpte en brukt baby jogger city elite når han ble litt større, den var SÅ hendig på ferie. Brukte den til nr to også, og beste fordelen er st den er trehjuling, romslig bag og at bagen er høyt på chassiset. Synes det er så mange vogner nå, hvor bagen er så lavt nede mot bakken.

Men, den vognen er rimelig sliten og veldig godt brukt, så usikker på om den holder til nesteman

Jeg kom over en kjempefin vogn på finn! Emmaljunga mondial de lux, jeg kjøpte den med god samvittighet. Fin og store hjul som egner seg for forholdene jeg bor i:woot: vet det er tidlig, men jeg falt pladask for den, så jeg måtte bare kjøpe den:)

Ser dere etter hva som er best i test, tidligere erfaringer, venners erfaringer?

Vi har flere vennepar som har gått for både Emmaljunga og Britax, vi var og så på de begge to og fant ut at Britax var den jeg synes var mest ålreit i alle fall. Men herregud, for en jungel av ting og tang :nailbiting:

Ikke tenkt på enda(hva vi vil ha), og gruer meg til å bruke penger på utstyr. Kvittet meg med alt utenom noen plagg etter de 2 første. Tenkte vi kunne kjøpe vogn i Nederland, men så viser det seg jo at det er like dyrt der!

Vet heller ikke hva jeg vil ha... Blir vel å kikke litt på bruktmarkedet når jeg er kommer lengre.

Ser dere etter hva som er best i test, tidligere erfaringer, venners erfaringer?

Vi har flere vennepar som har gått for både Emmaljunga og Britax, vi var og så på de begge to og fant ut at Britax var den jeg synes var mest ålreit i alle fall. Men herregud, for en jungel av ting og tang :nailbiting:

De fleste vogner blir man fornøyd med etter min erfaring :) Det er masse gode vogner, uanhengig av merke :)

Eneste jeg alltid har mislikt er hjul som må fylles med luft. Synes de hele tiden må pumpes opp, og det virker bare veldig upraktisk. Vet mange liker det, men jeg er ikke en av de ;) .

Vi bruker den samme vogna som vi hadde til første, Stokke Trailz. Satser på at den holder noen år til :)

Den har jeg til minstemann, å hadde fortsatt å bruke den om de to yngste ikke hadde vært så tette i alder:happy: Super vogn!:D

Vi hadde en brio happy til første. Kjøpte en brukt baby jogger city elite når han ble litt større, den var SÅ hendig på ferie. Brukte den til nr to også, og beste fordelen er st den er trehjuling, romslig bag og at bagen er høyt på chassiset. Synes det er så mange vogner nå, hvor bagen er så lavt nede mot bakken.

Men, den vognen er rimelig sliten og veldig godt brukt, så usikker på om den holder til nesteman

Helt enig i det at de er blitt så lave! Det er en av hovedgrunnene til at vi gikk for trailz sist:p

Vi kjøpte Britax Smile III til forrigemann, da var den helt ny på markedet. Veldig fornøyde, kjøpte også bilstol som klikkes rett på understellet uten adaptere. Skal bruke den til nestemann også. Regner med at kommende storebror ikke sitter så mye i vogna innen sommeren. Det blir ca 2 år og 5 mnd mellom dem. Har egen sovevogn i bhg.

Vi Har Bugaboo fox til han på snart 2 år. Veldig fornøyd med den, men den er kanskje litt liten til lange barn. Min gutt vokste egentlig ut av den ved 1,5års alderen. Men litt usikker på om vi må ha søskenvogn eller ikke :P

Vi Har Bugaboo fox til han på snart 2 år. Veldig fornøyd med den, men den er kanskje litt liten til lange barn. Min gutt vokste egentlig ut av den ved 1,5års alderen. Men litt usikker på om vi må ha søskenvogn eller ikke :p

Vi har også en født i Januar 20, håper å klare oss uten søskenvogn! Vil hvertfall ikke kjøpe det før vi ser at det er et faktisk behov. Har såpass kort avstand til bhg at jeg tror han klarer å gå den strekningen innen sommeren. Skal vi på tur ellers, så får vi evt ta med en reisevogn for å hvile slitne bein.

Vi har en Stokke trailz som vi kjøpte brukt til førstemann. Det er en ypperlig vogn trillemessig, men den er et monster i bil. Jeg begynner også å bli lei av den, og sittedelen er veldig sliten (vridde reimer som det ikke går an å rette ut) osv. Vi har den i grå, noe som gjør den enda tristere. Så om vi kjøper ny vogn så blir det iaf ikke grå. Har litt lyst på bugaboo fox 3, men usikker på om jeg kommer til å like at den er så lav i forhold til trailz. Mulig vi bruker trailzen i bagperioden, og heller kjøper ny når vi går over til sittedelen.

Jeg angret på at jeg ikke kjøpte ny vogn sist, bor i Oslo uten bil. Så vogn ble mildt sagt masse brukt :) Derfor har jeg og samboer egentlig blitt enige om at vi kan kjøpe ny denne gangen. Er uansett praktisk å ha en ekstra vogn til det «store» barnet.

Back
Topp