Barnevogn

Nord84

Elsker forumet
Juligull2021
Klarte ikke se om det var en ren barnevogntråd her inne, så jeg lager en. Hvilken vogn skal man gå for? Har sett på Stokkevogn, synes den er veldig fin. I tillegg er det kjekt at man kan kjøpe både bagdel og sittedel som passer til understell. Har lest at Stokke Trailz er gått ut av produksjon. Stemmer det? Og isåfall, kommer det en erstatter?

Jeg vet dessverre ingenting om den Stokke vognen du spør om.

I forhold til valg av barnevogn har vi valgt en TFK joggster twist med både ligge, sitte og kombi del. Så er 3 alternativer med til den. Har lagt ved bilde. :D

vi ville ha den fordi det er luftfylte hjul, men kun et hjul foran på midten som kan låses rett frem om man ønsker det.

Noen vi kjenner har hatt tilsvarende og var veldig fornøyd. :D:D

BC5C2C61-D113-4366-837D-0AFC74E785CB.jpeg

Stokke skal bare satse på Explory fremover. Trailz og Beat er dessverre tatt ut av produksjon :( Hvis du vil ha en vogn med noen av de samme egenskapene, er Britax smile 3 et tips. Den har jeg kjøpt (hadde Trailz sist).

Tror vi kommer til å gå for bugaboo fox. Ønsker meg 2'ern men lite av den brukt enda. Vi handler på budsjett så ser etter brukt vogn :)

Vi har en Britax smile 2 og en Simo vi kjøpte brukt, så jeg føler ikke vi kan kjøpe noe ny,begge funker fint. Selv om jeg gjerne skulle hatt den nye Britax smile 3:D For oss var det viktig med vogn som var lett og grei å legge sammen, bære, trille i smale butikker, ha med på butikken og putte i liten bil. Vi så også på Emmaljunga nxt90, men syntes den ble for dyr. Veldig fornøyd med britaxen. Også ville vi ha en sovevogn med god plass og gynging da hun begynte i bhg og da er Simo topp!

Har kjempe lyst til å kjøpe ny vogn, da vi har stående en emmaljunga fra forrige svangerskap som var 12år siden:hilarious: men den er jo så pent brukt at det synes omtrent ikke på den, så synes det er litt tullete å bruke flere tusen når man allerede har en:oops:

Har Stokke trailz fra første. Egentlig veldig fornøyd med den: men mulig vi må ha en mindre vogn ettersom vi får dårligere plass med til tider 4 barn i bil.

Noen som har brukt søskenbrett på Stokke Trailz? Datteren min er 2,5 år når lillesøster kommer og vil trenge brett. Men liker ikke skateboardet som hører til Trailz. :nailbiting:

Jeg har en emmaljunga fra forrige svangerskap jeg kan bruke, men har såå lyst på silvercross wave:happy: var å «prøvekjørte» en på babyshop og den var en drøm å trille:happy:

Det er jo en jungel å velge mellom, så ikke rart man blir forvirret...:rolleyes: Er vel kanskje best å dra i butikken for å se først. Bestiller dere på nett eller kjøper dere i butikk? Regner med prisene varierer en del fra butikk og på nett.

Står mellom thule og britax smile her tror jeg. Thule skal være god å jogge med, og jeg ønskes ei god turvogn. Men har heldigvis god tid på å bestemme meg. :)

Vi går for Britax smile 3. Jobber på småbarnsavdeling, så har fått testet en god del vogner gjennom jobb så vet hva jeg liker/ikke liker.

Britaxen er lett, men stabil, har god plass til barnet, men tar liten plass sammenlagt. God demping, stor kurv, og god kalesje, bremse man trykker på så den er like god uansett skotype. Jeg har tidligere likt ergonomisk sittedel, men det har snudd da jeg vil ha en vogn hvor barnet kan sove behagelig i til den er 2-3år. Men, ergonomisk eller flat er veldig smak og behag.

Vi må ha ny vogn, til nr 1 hadde vi en veldig populær dansk vogn, men den var alt for stor og tung å trille i Norge... Og med nr 2 kjøpte vi vognpakke på salg på jollyroom, petite Cherie heritage(måtte ha liten enkel vogn til veldig liten bil), der var vi fornøyd med bag delen i starten, men den var egentlig veldig liten og solgte den fordi sitte delen var for liten... Nå er vi på vogn jakt igjen.... Men må bli en veldig liten vogn og helst ikke så dyr! Vil egentlig ha en med så stor liggedel som mulig, men tror vi går for en liten, enkel billig vogn med bilstol adapter også til å ha stående i min bil også heller ha en pent brukt stor sovevogn stående fast hjemme..

Vi var så sykt fornøyd med Mountain Buggy sist, at det er vanskelig å skulle velge noe annet nå. Men har jo lyst til å prøve noe nytt!
Vi kjører ikke bil, så vognen kommer til å bli mye brukt ute - definitivt ingen kjøpesentervogn. Det må være god demping i hjulene for å kjøre opp og ned fra fortauskanter, over rennesteiner og brosteiner. Smal nok til å komme enkelt inn på kollektivtrafikk og inn smale butikk- og bygårdsdører. Lett nok til å løftes i tide og utide. Bør kunne snu på tiøringen - får hjerteflimmer når jeg ser sånne store Emmaljungaer inne på trange Kiwi-butikker. Grove og store nok til hjul slik at man kan trille i sørpe og snø.

Så hva skal vi velge?!

Last edited:
Det er jo en jungel å velge mellom, så ikke rart man blir forvirret...:rolleyes: Er vel kanskje best å dra i butikken for å se først. Bestiller dere på nett eller kjøper dere i butikk? Regner med prisene varierer en del fra butikk og på nett.

Har ikke noe å si om du kjøper i butikk eller på nett. Jeg vet at barnas hus f.eks har prismatch. Så om det er billigere på nett får du den prisen i butikk.

Jeg var skikkelig i villrede når det kom til vogn. Tok meg en tur innom barnas hus. Og 30 min senere hadde jeg bestemt meg for både vogn og bilstol. Mye god kompetanse hos de som jobber med det.

Vi går for Britax smile 3. Jobber på småbarnsavdeling, så har fått testet en god del vogner gjennom jobb så vet hva jeg liker/ikke liker.

Britaxen er lett, men stabil, har god plass til barnet, men tar liten plass sammenlagt. God demping, stor kurv, og god kalesje, bremse man trykker på så den er like god uansett skotype. Jeg har tidligere likt ergonomisk sittedel, men det har snudd da jeg vil ha en vogn hvor barnet kan sove behagelig i til den er 2-3år. Men, ergonomisk eller flat er veldig smak og behag.
Sniker fra Juli2020. Vi kjøpte smile 3- og angret som bare det når man skulle benytte seg av vognpose. Bagen er super liten! Sportsdelen er magisk, men bagen er ikke brukbar lenge dessverre :( blir også fort knirkete og slarkete i fronthjulene :( den ble solgt fort igjen!

Har en emmaljunga mondial duo vogn fra forrige gang.Den var helt nydelig å trille,og helt supert med lang ligge og sittedel da vi fikk en svært lang gutt:). Eneste minus var at den var litt stor i vår lille golf ,men nå som vi skal kjøpe større bil så velger vi å bruke den en gang til :happy:.

Har en emmaljunga mondial duo vogn fra forrige gang.Den var helt nydelig å trille,og helt supert med lang ligge og sittedel da vi fikk en svært lang gutt:). Eneste minus var at den var litt stor i vår lille golf ,men nå som vi skal kjøpe større bil så velger vi å bruke den en gang til :happy:.

Ser også på Emmaljunga. Var det ok å trille på grusvei eller i snøen? Liker å gå på tur, så trenger ikke kjøpesentervogn... Veldig fint med lang sitte og liggedel. Vi er begge høye, og fikk en svært lang jente sist :)

Vi var så sykt fornøyd med Mountain Buggy sist, at det er vanskelig å skulle velge noe annet nå. Men har jo lyst til å prøve noe nytt!
Vi kjører ikke bil, så vognen kommer til å bli mye brukt ute - definitivt ingen kjøpesentervogn. Det må være god demping i hjulene for å kjøre opp og ned fra fortauskanter, over rennesteiner og brosteiner. Smal nok til å komme enkelt inn på kollektivtrafikk og inn smale butikk- og bygårdsdører. Lett nok til å løftes i tide og utide. Bør kunne snu på tiøringen - får hjerteflimmer når jeg ser sånne store Emmaljungaer inne på trange Kiwi-butikker. Grove og store nok til hjul slik at man kan trille i sørpe og snø.

Så hva skal vi velge?!

Høres ut som du beskrev vognen vi leter etter og ikke helt klarer å finne noen plasser :hilarious:

Ser også på Emmaljunga. Var det ok å trille på grusvei eller i snøen? Liker å gå på tur, så trenger ikke kjøpesentervogn... Veldig fint med lang sitte og liggedel. Vi er begge høye, og fikk en svært lang jente sist :)
Den jeg hadde var exvlusive modellen med de største hjulene.var ikke så mye snø her nede da jeg bor på Sørlandet, men på grusvei på fjellet og i skogen var den super :happy:

Back
Topp