Barnevogn

Vinterland

Flørter med forumet
Vi må ha ny barnevogn da vår 12år gamle Emmaljunga Edge duo er klar for utskifting. En vogn jeg har vært ekstremt glad i, og som jeg egentlig lovte meg selv at alle barna skulle bli trillet i. Den kan fortsatt brukes som sovevogn i barnehagen da.

Jeg har såklart vært å siklet litt på en ny Emmaljunga ntx90, har heldigvis ennå 5 mnder til å spare på... :nailbiting::D
Men så er det jo flere andre fine vogner der ute da, som britax smile III, Stokke trailz..

Dere som har fått barn de siste årene har kanskje erfaring med noen av disse?
Hvordan er de på vinterføre, turstier, strand osv..?
 
Jeg har erfaring med Stokke Trailz. God bag, god sittedel, deilig stor kurv under. Men til tross for alt dette så endte jeg opp med å selge den da jentungen var 8 mndr og satt godt i sportsvogn. Den er stor, tung, klumpete, tar stor plass i bilen. Jeg ble lei av at den var så "mye", liksom.

Mange liker den, men jeg anbefaler den sånn sett ikke. Jeg ville hvertfall aldri kjøpt den igjen. Snoker litt på ntx90 selv, den er mye nettere :happy:
 
Sniker litt fra april-gruppen. Tenkte jeg skulle anbefale NXT60 som vi har vært ekstremt fornøyd med. Den er litt smidigere og lettere enn NXT90, og litt mindre sammenslått. Ligge-/sittedelen er lik som NXT90 og vi kjøpte NXT90 sin hjulpakke utenom (som passer NXT60-vognen). Følte vi fikk det "beste" fra begge verdener - en liten og smidig vogn, men med store, gode hjul og god demping. Anbefales virkelig :)
 
Stokke trailz til jenta som nå er 2,5. Storfornøyd med mye. God plass når jeg skal på handleturer osv, høy vogn som gjør det behagelig for både meg og samboer å trille, plus at hun kommer høyt opp. Men enig i Mamman over her. Den er stor og klumpete, og jeg prøver å mase meg til ny vogn her hjemme. Lite sannsynelig at det går gjennom.. Men er så lei av at den er SÅ stor!
 
Da har jeg kjøpt barnevogn:hilarious::Heartpink ler litt av meg selv men godt tilbud så måtte slå til. Ble en emmaljunga nxt90f i eco beige:Heartred:Heartred:Heartred gleder meg til den kommer. 2020 modell så var på salg, da 2021 kommer inn nå. Ingen betydelige forskjeller så spiller ingen rolle:love7
 
Hjelpes... har ikke begynt å tenke på dette engang, og langt ifra sett på pris!!! :nailbiting: Her må det settes av noen kronasjer ja...
 
Har heldigvis Emmaljunga Edge Duo fra forrige, liker godt den vogna selv om den veier 17 kg eller noe:happy: Har også en Thule glide, vurderer å kjøpe bagdel til den. Store vogner, men brukes mest til tur og i skog og mark, ikke så mye i by og kjøpesenter. ;)
 
Har sett mye på vogn, emmaljunga er poppulære vogner, men valget her faller uten tvil på bugaboo fox to. Den er nesten 10kg lettere enn emmaljunga sin nxt90f. Fungerer på all slags føre, god demping, solbeskyttende stoff ++, den ble overlegen i forhold til emmaljunga i mine øyne
 
Jeg har en utslitt gammel Emmaljunga City Cross som er brukt i barnehagen. Tenker den skal få fortsette som barnehagevogn, men den er så tung og treg å trille (særlig på snø), så jeg tror ikke jeg orker bruke den som dypvogn igjen. Derimot har jeg en Babyjogger City Elite som er kjempegod å trille, så jeg vurderer å kjøpe bagdel til den. Er det noen som har prøvd? Litt redd den blir ustabil.
 
Jeg har en utslitt gammel Emmaljunga City Cross som er brukt i barnehagen. Tenker den skal få fortsette som barnehagevogn, men den er så tung og treg å trille (særlig på snø), så jeg tror ikke jeg orker bruke den som dypvogn igjen. Derimot har jeg en Babyjogger City Elite som er kjempegod å trille, så jeg vurderer å kjøpe bagdel til den. Er det noen som har prøvd? Litt redd den blir ustabil.

Jeg har City Elite, den er heeeelt super! Men begynte ikke å bruke den før jentungen var 10 mndr da den ikke er sååå ergonomisk for de små, og den er vendt vekk fra den som triller. Hadde jeg følt den funket bedre som sittevogn ca 6-10 mndr hadde jeg uten tvil kjøpt en til minsten også, og brukt den som hovedvogn.

Liten kurv under er jo også litt minus.
 
Jeg har City Elite, den er heeeelt super! Men begynte ikke å bruke den før jentungen var 10 mndr da den ikke er sååå ergonomisk for de små, og den er vendt vekk fra den som triller. Hadde jeg følt den funket bedre som sittevogn ca 6-10 mndr hadde jeg uten tvil kjøpt en til minsten også, og brukt den som hovedvogn.

Liten kurv under er jo også litt minus.

Takk for svar. Men jeg tror bagdelen kan monteres bakovervendt, så jeg må i såfall kjøpe en bag. Men så må jeg også finne ut om det er greit å veksle til bilstoladapter. Jeg har jo allerede alt jeg behøver til emmaljungaen... Men det er såå slitsom å trille... Godt jeg har lang tid på meg :p
 
Fikk ikke før sagt det, så kom det en strøken bag på gis-bort på finn. Sånn, da er jeg ferdig med innkjøp, og klar for baby :bag: :hilarious:
 
Noen av dere som har vurdert eller sett på TFK mono? Evt har erfaring med de eldre TFK vognene?
 
Takk for svar. Men jeg tror bagdelen kan monteres bakovervendt, så jeg må i såfall kjøpe en bag. Men så må jeg også finne ut om det er greit å veksle til bilstoladapter. Jeg har jo allerede alt jeg behøver til emmaljungaen... Men det er såå slitsom å trille... Godt jeg har lang tid på meg :p

Ja bagen ja, men sittedelen er kun vendt fra deg, og det syns jeg er litt dumt når ungen bare er 6 mndr+ samt at de sitter med litt dårlig støtte. Men jeg hadde nok kjøpt bagen til eliten, brukt den frem til ungen skulle over i sittedelen, så brukt emmaljungaen frem til ungen satt stabilt, og så byttet tilbake til eliten. Eliten er gørrdigg å kjøre!
 
Ja bagen ja, men sittedelen er kun vendt fra deg, og det syns jeg er litt dumt når ungen bare er 6 mndr+ samt at de sitter med litt dårlig støtte. Men jeg hadde nok kjøpt bagen til eliten, brukt den frem til ungen skulle over i sittedelen, så brukt emmaljungaen frem til ungen satt stabilt, og så byttet tilbake til eliten. Eliten er gørrdigg å kjøre!

Satser på at det løser seg greit med minst mulig Emmaljunga, og mest mulig offroad i marka med babyjogger :D
 
Noen av dere som har vurdert eller sett på TFK mono? Evt har erfaring med de eldre TFK vognene?
Har hatt tfk twist i barnehagen som jeg låner bort til ei venninne. Kjempegodt vogn med masse plass. Lun og god.
Men liker ikke så godt å trille trehjulinger til hverdags. Sikkert en bare en vanesak :happy:
Hørt at mono er helt super. Bag som kan gjøres om til sittedel og snus begge veier. Og mulighet for større sittedel når de evnt vokser ut av den;)
 
Back
Topp