Barnevogn.

Ønske.

Glad i forumet
Julikulene 2020
Er kun i uke 8 men har begynt å tenke på vogn. Trenger en vogn som er god og trille uansett underlag og vær. Jeg har ikke førerkort så må ut å gå uavhengi av vær å føre..
Har noen noen å anbefale?

Vi har babyjogger city elite og er veldig fornøyd med den. Kommer frem over alt, god å trille, romslig sportsdel, enkel å slå sammen og tar liten plass i bilen.
Jeg har dog ikke prøvd bag-delen på den, så den kan jeg ikke uttale meg om.

Vi har babyjogger city elite og er veldig fornøyd med den. Kommer frem over alt, god å trille, romslig sportsdel, enkel å slå sammen og tar liten plass i bilen.
Jeg har dog ikke prøvd bag-delen på den, så den kan jeg ikke uttale meg om.

H ordan er den å bruke på vinteren når det kommmer masse snø. Spira kommer i mars så regner med snø begge vintrene

Den er helt genial, jeg elsker den på all slags føre, fra snøvær til skog og til og med sandstrand i Hellas. Jeg kjøpte den selv grunnet fremkommelighet på snø. Vognen jeg hadde først var helt jævlig på snøføre og jeg skulle ønske jeg kjøpte babyjoggeren fra starten, da hadde permisjonstiden vært en helt annen :rolleyes:
Jeg fødte i september og gikk hjemme hele vinteren og bannet med den første vogna i snødrevet. det ble ny vogn vinteren etter og det var helt himmelsk i forhold.

Det er så mye forskjellig der ute. Hvilken prisklasse tenker du? Trenger du stor bag? Vil du ha svingbare hjul? Hva slags utseende liker du?

Jeg elsker min Emmaljunga Super Viking. Hadde Mondial Deluxe først men solgte den ganske raskt. God vogn, for all del, men den ble altfor stor og tung og vi likte ikke sittedelen.

Litt usikker på h a jeg tenker. Siden jeg synes vogn jungelen er litt stor. Tenker komfor for den som triller og for den som skal være oppi ☺️

Foreslår også city elite :D strålende fornøyd med vogna. Dog vi har kun brukt sportsdelen, men kjenner flere som er godt fornøyd med bag også.
Trilla guttungen i vinter, som da var 4,5 år, null problem ;)

Jeg har Mini GT som ekstravogn og er veldig fornøyd med den, men jeg ville aldri hatt barnet vendt bort fra meg så tidlig.

Nei, det er jo en faktor å ta med seg. Vi hadde den gamle vognen som hadde sportsdel vendt mot oss frem til hun var et år ca. Og da følte jeg det gikk greit da vi byttet til BJ.
Men hadde nok kanskje vektlagt det mer om det var en første vogn

Det er en stor jungel der ute. Vil anbefale deg å prøve ut i butikk så du vet ca hva du ønsker eller blir tips her inne helt vilkårlige.

Eks på ønsker:
- faste eller svingbare hjul
- 3 eller 4 hjul
- sittedel som kan vendes mot deg eller ikke
- håndbrems eller ikke
- store eller små hjul (terreng vs trilling i byen)
- høy eller lav vogn (eks, Stokke vogn er høy)
- stor eller liten vogn (eks passe til bagasje rommet i bilen, eller i gangen )

Vi har Silver Cross sleepover duo og er kjempefornøyd med den :) Den har et litt klassisk utseende, men er veldig allsidig. Store hjul med veldig bra dempere så den funker godt i terreng og i snø (vi fikk i slutten av februar og bor i Trøndelag). Den er høy sånn at både jeg og mannen er komfortabel med den. Stor liggebag og sportsdelen kan snus begge veier. Liggedelen kan brukes som vugge på gulvet og er helt topp som reiseseng! Sportsdelen kan legges nesten helt flatt så den er like god å sove i som å sitte i. Enkel å legge sammen og vi får plass til den i både familiebilen vår og den lille bmw 1-serien vi har.

Vi har Silver Cross sleepover duo og er kjempefornøyd med den :) Den har et litt klassisk utseende, men er veldig allsidig. Store hjul med veldig bra dempere så den funker godt i terreng og i snø (vi fikk i slutten av februar og bor i Trøndelag). Den er høy sånn at både jeg og mannen er komfortabel med den. Stor liggebag og sportsdelen kan snus begge veier. Liggedelen kan brukes som vugge på gulvet og er helt topp som reiseseng! Sportsdelen kan legges nesten helt flatt så den er like god å sove i som å sitte i. Enkel å legge sammen og vi får plass til den i både familiebilen vår og den lille bmw 1-serien vi har.

Kjempe fin vogn ☺️
Tittet på den nå☺️ ikke så ille pris heller

Kjempe fin vogn ☺️
Tittet på den nå☺️ ikke så ille pris heller
Den er på tilbud enkelte steder nå, spesielt den i burgunder ser jeg :) Sikkert utgående farge.

Last edited:
Back
Topp