Barnevogn

FrøkenHM

Forelsket i forumet
❤ Juliskattene 2018 ❤
Noen som har en vogn å anbefale?
Fortell gjerne om fordeler og ulemper.

Vi var å så på vogner i dag, men ble egentlig bare enda mer usikker på hva vi skal velge etter å ha prøvd og sett på flere forskjellige typer.

Vi har ikke sett på noe enda :hilarious: synes det er så mye velge i mellom og kjenner jeg ikke helt veit hva slags vogn vi trenger :p

Vi har ikke sett på noe enda :hilarious: synes det er så mye velge i mellom og kjenner jeg ikke helt veit hva slags vogn vi trenger :p
Nei, det var skikkelig vanskelig altså. Hun i butikken gjorde så godt hun kunne med å vise oss og fortelle om de forskjellige vognene, men vi aner jo egentlig ikke hva vi er ute etter. [emoji28]
Så hadde vært greit å høre fra de som har erfaringer fra før om hvilke vogner som er god. [emoji12]

Sniker.

Emmaljunga Mondial Deluxe eller Edge Duo :) Romslig bag, god demping, god plass i kurven under som også tåler mye, man kan velge mellom faste og svingbare hjul, stabil og god og trille, god på vinterføre, myggnetting og solskjerming er inkl. i kalesjen. Den tar endel plass i bil og er tyngre enn de fleste andre vogner men det er den verdt, spør du meg :)

Emmaljunga med fire faste hjul. Vi gikk for Emmaljunga Mondial med Deluxe -understell (de største hjulene, for de triller lettere og gjør vogna litt høyere enn classic chrome -understellet, fint for mannen på 190).

Skyldes erfaring med første barnet, som hadde kolikk. Ble mange lange trilleturer (minst en mil hver dag) i all slags føre, og fire faste hjul og god demping er gull (vi hadde Simo da, samme type vogn som Emmaljunga, men lages ikke lenger).

For baby er en vogn med stor bag og god demping veldig fint, da er det lett for dem å sovne og å holde seg sovende, og veldig behagelig for den som triller også, man kjenner knapt fortauskanter osv. pga dempinga. Og vogna er veldig stødig.

Det er en myte at de klassiske vognene er så tunge. Jeg er ganske liten (165høy, slank) og har igjen muskler, jeg er kjempesvak. Men jeg synes babyjogger city mini GT (som bare veier 9 kg) er tyngre å trille i snø og ulendt terreng enn Simo og Emmaljunga (som veier nærmere 15kg).

Blant annet de store hjulene (som er på linke) gjør at vogna treller kjempelett, av seg selv så og si.

Men det kan være fint med en lett vogn med svingbare hjul som er lett å legge sammen som vogn nummer to. Vi har hatt babyjogger city mini GT som vogn nummer to. Veldig kjekk på fortauet til og fra barnehagen, og lett å legge sammen og ta med i bil osv. Og fin på kjøpesenter.

En annen ting som er fint med de klassiske emmaljungavognene (Mondial og Edge) er st bagen er så stor at sommerbarn våre kan bruke den over vinteren, god plass til vinterpose, og i tillegg kan ryggen i bagen settes opp(!) så de kan sitte i bagen. Dattera mi fikk veldig lyst å komme opp og se når hun var 5måneder. Så da slipper man å bytte til den kaldere og mindre lune sportsdelen midt på vinteren :)

Emmaljunga Edge duo etter første jenta og kommer til å bruke den nå [emoji6]

Som vogn nr har vi Britax B-motion 4 plus liggende i bilen [emoji6]

Har bestemt meg for Stokke Trailz. Noen av mine kriterier var 4 hjul, men med sving. Vendbar sportsvogn. Romslig handlekurv. Egnet for terreng så vel som asfalt. Ikke for stor sammenlagt, heller ikke for tung. Stor bagdel. Har hatt Stokke Xplory og var fornøyd med sportsvognen, men synes bagen var litt liten (det kommer ny og større utgave ila. våren forøvrig) og så savnet jeg lufthjul/bedre demping. Super vogn i storbyen, men ikke for den som vil trille i marka i tillegg.

Kikket på Stokke, Emmaljunga og Bugaboo hovedsakelig. Nå som jeg har bestilt har jeg selvsagt blitt litt i tvil igjen og lurer på om jeg egentlig vil ha Bugaboo Fox ... *tussete* Men jeg blir nok veldig fornøyd med Trailz, jeg liker høyden, trillekomforten, at handlekurven både tåler 10 kg, er vanntett OG enkel å komme til. Dette er ting som ikke Fox tilfredsstiller, foruten trillekomfort. Så jeg har konkludert med at jeg valgte riktig. Var innom Emmaljunga NXT90/90F, men jeg ble ikke helt fortrolig med sportsvogndelen, synes den var litt dillete rett og slett, utrolig mye glidelåser, litt smal osv. samt at bagen ikke er like romslig som de mer klassiske Emmaljunga-modellene. God å trille da.

Jeg har slått på stortromma forøvrig og bestilt meg reise- og shoppingtrille også, Bugaboo Bee 5 med bagdel til. Så jeg får litt Bugaboo gjennom den, i det minste. :knegg: Grå bagdel, men blåmelert sittedel. Særlig valgte jeg Bee fordi jeg har hatt den før, om enn for en god del år siden - var veldig fornøyd da, men den gang fantes det ikke bagdel til. Den blir dessuten veldig liten sammenlagt, noe som er et stort poeng når jeg etterhvert skal ha ny og mye mindre bil.

_2076995072.jpg

4152b3f8be462d0b731eadfde9ce3bb0--bugaboo-stroller-bugaboo-bee.jpg

Du må finne ut hva som er viktige kriterier for deg. Skal du hovedsakelig trille på asfalt og grus, eller også terreng? Er det mye snø der du bor? Disse tingene avgjør om du bør ha lufthjul og hvor store forhjulene bør være. Vi ønsket en vogn til alle disse tingene og kjøpte dermed Britax Go Next som har små svingbare hjul men vi kjøpte i tillegg country-hjulene som er store lufthjul og ikke svingbare -kjempekjekt når det er snø og i terreng.

Vil du ha vendbar sportsdel, som kan vende mot deg? I så fall kan du ikke ha tre-hjuling. Og ikke alle med fire hjul kan heller snus. Selv syns vi dette har vært veldig kjekt, spesielt etter barnehagestart så er det veldig hyggelig å ha han mot oss mens vi skravler om dagen hans. Også i starten når de er små men er gått over til sportsdel er det bedre å ha dem vendt mot en selv for å skjerme for alt for mange inntrykk.

Vil du ha full liggestilling og eller ergonomisk sportsdel? Ikke alle har dette. Her måtte vi kompromisse da Britax Go Next 2015-modellen ikke kunne legges helt flatt. Allikevel har det ikke vært noe savn, poden sover godt med bittelitt helling. For oss var det også viktig med en sportsdel han kan krabbe inn og ut av selv nå som han er litt større.

Andre ting som er lurt å tenke på er størrelse, vekt, sjekke om den får plass i bilen deres, skal den bæres mye? I så fall bør den enkelt kunne slås ned og opp.

Kalesje, mange vogner har kort kalesje på sportsdelen, dette syns mange er irriterende da det er vanskelig å skjerme for sola. Det finnes dog solskjermer som kan monteres på som ekstrautstyr, bl.a fra Tinkafu.

Handlekurv under vogna. Er den enkel å komme til? Stor nok for ditt bruk? Hvor mye vekt tåler den, kjekt å tenke på hvis du feks skal frakte matvarer hjem.

Altså, mange faktorer å tenke på! Men finn ut hva slags bruk du trenger og hva som er viktig for deg. Min favorittvogn er ikke nødvendigvis din favorittvogn.

Vi Hadde sportsvognen babyjogger city elite til storesøster. Synes den er helt Fantatisk å kjøre. Store gode hjul, svingbare som kan låses. Vognen er lett, og veldig lett å legge sammen. Hadde ikke baggen til storesøster,men har kjøpt baggen til den nå. Er så fornøyd med understell og sportsdelen, så regne med at jeg kommer til å være like fornøyd med baggen på :-)

Takk for gode tips til alle dere som svarte meg her inne. [emoji4][emoji177]
Vi har nå vært å kjøpt oss vogn. Vi fant ut av hvilke kriterier vi hadde og utifra det falt valget på Joolz day 2 studio. Håper den virker like bra med en baby oppi som det den gjorde uten i butikken. [emoji23][emoji16]

Takk for gode tips til alle dere som svarte meg her inne. [emoji4][emoji177]
Vi har nå vært å kjøpt oss vogn. Vi fant ut av hvilke kriterier vi hadde og utifra det falt valget på Joolz day 2 studio. Håper den virker like bra med en baby oppi som det den gjorde uten i butikken. [emoji23][emoji16]

Gratulerer med vognvalg og kjøp! Check.

Har hatt litt forskjellige vogner, har vogndilla!
Emmaljunga er jo ei solid og god vogn som varer lenge.
Denne gangen har me kjøpt Britax go big. Fantastisk demping, god oppbevaringsplass under vogna og god trillekomfort.
Har tfk som me kjem til å bruke når ho nærmer seg året.
Liker best å ha småane ansikt til ansikt når me triller :-)

Så på vogner her om dagen, og det eneste vi hadde plass til i bilen var bugaboo fox.. så spørs om det ikke blir den:hilarious: Emmaljunga Edge og mondial fikk vi kun plass til understellet i bagasjerommet :arghh::sorry:

Emmaljunga Edge! Men jeg er avhengig av solid og robust vogn.
Denne gangen blir det ikke Edge da ;) :D

Noen som har en vogn å anbefale?
Fortell gjerne om fordeler og ulemper.

Vi var å så på vogner i dag, men ble egentlig bare enda mer usikker på hva vi skal velge etter å ha prøvd og sett på flere forskjellige typer.

Hadde TFK Joggster Twist med første. Har vært kjempefornøyd med den og vil egentlig ikke selge den. Men så har jeg så lyst på ny vogn også. TFK'en kjøpte jeg brukt. Var fast bestemt på å kjøpe ny TFK Trail. Men så var jeg på Barnas Hus og kikka tilfeldig på Bugaboo Fox. Så nå har jeg bestilt den :-p Har akkurat lagt TFK'en ut for salg for å ha råd til Fox'en. Redd jeg kommer til å angre! Har egentlig aldri hatt lyst på Bugaboo. Men når jeg fikk kjenne på forksjellen på Buffalo og Fox ble jeg fort overbevist egentlig..

Hadde TFK Joggster Twist med første. Har vært kjempefornøyd med den og vil egentlig ikke selge den. Men så har jeg så lyst på ny vogn også. TFK'en kjøpte jeg brukt. Var fast bestemt på å kjøpe ny TFK Trail. Men så var jeg på Barnas Hus og kikka tilfeldig på Bugaboo Fox. Så nå har jeg bestilt den :-p Har akkurat lagt TFK'en ut for salg for å ha råd til Fox'en. Redd jeg kommer til å angre! Har egentlig aldri hatt lyst på Bugaboo. Men når jeg fikk kjenne på forksjellen på Buffalo og Fox ble jeg fort overbevist egentlig..
Hva er forskjellene egentlig? Jeg er litt skeptisk til Fox siden den ikke har lufthjul..?

Hva er forskjellene egentlig? Jeg er litt skeptisk til Fox siden den ikke har lufthjul..?

Det var jeg også, men den virker overlegent god å trille altså. Jeg fikk og anledning til å trille på den vs. Buffalo, og jeg ble mer positivt overrasket over Fox fremfor Buffalo. Hadde jo Bugaboo til de to andre, men det er så mange år siden at jeg hadde 1. og 2. generasjon Cameleon, og trillekomforten på både Buffalo og Fox er evig forskjell fra den altså. Nei, som sagt veldig positivt overrasket over Fox, og jeg sitter fortsatt og lurer på om jeg valgte feil da jeg landet på Trailz. :bag:

Vi hadde emmaljunga til forrige, og endte med å bruke Stokke scoot mye mer enn kombivognen så fort han var stor nok til å sitte selv[emoji4]

Denne gangen kjøper jeg derfor bare bag til scoot ( endelig har det kommet en ordentlig bag der!), og så har vi en lite brukt kombivogn/sportsdel fra emmaljunga på lur om vi trenger den til annet enn sovevogn i bhg[emoji4]

Back
Topp