Emmaljunga Mondial Pure Lounge med Deluxe understell har vi kjøpt. Trilla den hjem gjennom snø og slaps med sittedelen på 6 kg liggende oppi bagen, og det var en DRØM å trille den
Det er virkelig så utrolig mye bedre å trille en vogn med store lufthjul og demping. Den triller så og si av seg selv (et bevis på at man ikke må lese på antall kg, for det har ikke så mye med hvor lett vogna faktisk føles å trille, mange «lette» vogner føles tyngre å trille). Og jeg er liten og svak (jeg eier ikke en muskel. Er bare skinn og bein, og litt fett
) Men vi hadde Simo med første, og elska den også. Trilla vel sikkert 3-5 timer hver dag i all slags føre (mye snø, skogsveier osv) i månedene med kolikk, måtte til skulle hun sove
Føles så godt for babyen i en stor bag som gynges, og hverken baby eller forelder merker fortauskanter osv. Vogna tipper heller aldri, men føles veldig solid.
Noe annet som ble avgjørende for oss er at da kan vi faktisk bruke bagen over vinteren. Ryggen kan settes opp og man kan ha i seler, og det er god plass til vognpose (vi skal bruke RisaRosa-posen fra storesøster).
I tillegg kommer vi nok til å kjøpe en ny babyjogger-vogn (kanskje city elite denne gangen, har hatt City mini GT fram til nå) fordi den er lett å slå sammen og tar liten plass i bil, og er praktisk på kjøpesenter for eksempel. Men det kan også hende vi bare bruker Emmaljungaen. Vi skal i allefall se an om vi får behov for en vogn nr 2. Men jeg regner med vi kommer til å kjøpe en etterhvert. Er jo praktisk
Den gamle slitte Simo-en (den fikk kjørt seg for å si det sånn, vi har slitt den helt ut
kjøpte den ny!) tenkte vi å bruke som sove-vogn i barnehagen.
Etter å ha trilla babyjogger city Mini GT til og fra barnehagen hver dag de første dagene det siste året var det virkelig en drøm å trille Emmaljungaen. Hadde glemt hvor fantastisk det føltes med klassisk vogn
Men mitt aller beste tips er å dra i butikk og prøve vogner. Gå rundt i butikken med vogna, kjenn på demping, prøv hvordan det føles å vugge «babyen». Og husk på at i virkeligheten skal man ikke gå på glatt butikkgulv. Men over fortauskanter, i snø, slaps, på is, skogsveier, grus, sand.