Barnevogn

anineestelle

Andre møte med forumet
Hei!
Driver og titter etter barnevogn til frøkna som kommer i april, men er jo så mye der ute. Har sett på Petite Chérie Heritage 2017 og ABC Design VIPER 4. Men alle disse har jeg kun vært og tittet på på nett, så jeg vet jo ikke hvordan de er å håndtere. Vi bor i Bærum, så det blir mye trilling på asfalt, men vi ønsker også å ha muligheten til å ta oss noen fine turer ut i marka uten at det blir vanskelig med vogn. Ingen av oss har bil, så er viktig at man kan manøvrere seg rundt i kollektivtrafikken uten for mye vansker. Har sett for meg maks 6–7000kr.

Hva har dere? Og hva ville dere anbefalt oss?

Jeg ville heller gått for et anerkjent merke som mange er fornøyd med.

Av nye vogner til den prisen får du Baby Jogger City Elite (se på prisjakt.no for å finne ut hvor det er billigst). Mountain Buggy Urban Jungle er en annen som er bra. Og Bumbleride Indie (den selges bare på lilleprinsen.no)

Om du veldig gjerne vil ha med 4 faste hjul kan du fine pent brukte Emmaljunga-vogner på nett (på Finn) Ville heller valgt det enn Petite Cherie, for eksempel.

De snuppsemammaen nevner er 3-hjulinger. Jeg har hatt 3-hjuling (tfk), 4 faste (emmaljunga city cross) og 4 hjul hvor de to foran er svingbare(cybex priam), slik som de du har sett på. Og jeg foretrekker sistnevnte. Jeg kan bytte ut de litt mindre forhjulene med store, faste vinterhjul og det tar ca 5sek, så føler jeg har to vogner i ett nå, men den er dyr.

Fikk en petite cherie, sportsvogn med 4faste hjul, til dåpen i helgen. Den skal bli barnehagevogn. Virker solid nok, men den modellen er tung. Men passer ypperlig for det den skal brukes til, for den har lang sittedel. Kjenner dog ikke den modellen du nevner.

ABC kan du jo dra til Skøyen på Babybanden og kikke på. Ville også dratt på Barnas Hus, Babyshop og Lilleprinsen for å kikke på vogner fysisk.

Mange merker som ikke er så velkjente og anerkjente her i Norge kan være det i andre land, så det trenger ikke bety så mye. Men dra og se og føl på og gå for det du føler passer dere best utifra hvordan dere skal bruke den. Og på butikkene, se også på andre typer. Jeg vet feks at britax smile var på tilbud til 6999 tror jeg det var på Barnas hus i fjor sommer, disse butikkene har vognkampanjer innimellom.

Vi har Bumbleride indie. Elsker den!

Funker på asfalt, buss (den er kort og grei og tar liten plass), på skogsvei/grusvei og på stranda. Veier lite, er ganske kompakt når den slås sammen.

Forhjulet kan låses og sportsdelen legges helt flatt [emoji6]

Merket jo nå når det kom 70-80 cm snø på et døgn at det var vanskelig med ubrøyta fortau, men den vogna som takler det tror jeg ikke finnes [emoji28] hadde det ikke vært for at ungen skulle sove i barnehagen, hadde vi tatt akebrettet liksom [emoji23]

Anbefaler Mountain Buggy! Jobber også i barnehage og har vel testet det meste av vogner
Jeg mislikte mountain buggy da jeg lånte den, følte den var så skranglete ift tfk, og baby likte seg ikke i den. Men dette var i 2013, mulig de er litt annerledes nå.

Det er så rart hvordan man liker/misliker de samme vognene.

Vi har Bumbleride indie. Elsker den!

Funker på asfalt, buss (den er kort og grei og tar liten plass), på skogsvei/grusvei og på stranda. Veier lite, er ganske kompakt når den slås sammen.

Forhjulet kan låses og sportsdelen legges helt flatt [emoji6]

Merket jo nå når det kom 70-80 cm snø på et døgn at det var vanskelig med ubrøyta fortau, men den vogna som takler det tror jeg ikke finnes [emoji28] hadde det ikke vært for at ungen skulle sove i barnehagen, hadde vi tatt akebrettet liksom [emoji23]

Jeg har kjempegodt inntrykk av den vogna! Det virker som om alle som har/har hatt den elsker den :) OG den er fin.

Nå har vi bestemt oss for å gå for Emmaljunga Mondial, men vurderer Bumbleride Indie som vogn nr. 2 etter hvert :D <3

Hei!
Driver og titter etter barnevogn til frøkna som kommer i april, men er jo så mye der ute. Har sett på Petite Chérie Heritage 2017 og ABC Design VIPER 4. Men alle disse har jeg kun vært og tittet på på nett, så jeg vet jo ikke hvordan de er å håndtere. Vi bor i Bærum, så det blir mye trilling på asfalt, men vi ønsker også å ha muligheten til å ta oss noen fine turer ut i marka uten at det blir vanskelig med vogn. Ingen av oss har bil, så er viktig at man kan manøvrere seg rundt i kollektivtrafikken uten for mye vansker. Har sett for meg maks 6–7000kr.

Hva har dere? Og hva ville dere anbefalt oss?

Jeg har petite cherie 2017 fikk den nylig og jeg er veldig poritivt overasket. Denne har jo ALT[emoji23] den er pen å se på, praktisk, stor bag, stor sportadel som kan soves i,god kalesje, bilstoladapter, super demping og lufthjul. Har til nå hatt over 50 vogner og må si denne ogemmaljunga edge med outdoorhjul er favorittene mine. Sistnevnte er tung å ta med seg men helt klart best på snøføre, der har jeg til nå ikke funnet en eneste vogn som er god nok annet enn emmaljungaen desverre.

Jeg har 2 vogner. Bumbleride indie, beste sportsvogn som kan brukes over alt. 4 åringen min kan enda bruke den om han er trøtt og vil hvile seg på tur. Den har 3 hjul, den kan finnes med 4 hjul! (Perfekt sove vogn i BHG)

Bruker Britax smile 2 til lille søster, da den er så praktisk med at den kommer med sportsdel, bag del 0-6m anbefalt og bilsete . Alt dette kan klippses på vognen etter ønskes bruk. Den har 4 hjul.

I marka er basson best. Fetteren til mannen jakter og har hatt med seg begge barna i vogn i skogen. De kjøpte en brukt basson og enda ikke ødelagt den. De er som emmaljunga men er dansk i steder for svensk. Vi har også en brukt en men den er brukt til nå 5 barn og begynner å bli ødelelagt. Den ble kjøpt ny i 2008 og vi kjøpte den på finn. Basson er vanskelig å få tak i men er billig. Vi har selv emmaljunga( salg i 2014 så kastet 10 000 kr med stelleveska, regnfrakk, bag og sportsdel, myggnett er i kalesjen), Brio smile som kostet 6000 kr i 2013, babyjogger City mini som ble kjøpt på januar salg til 1200 kr uten bag og basson. Emmaljunga og basson er de beste på vinter og i skogen av våre vogner. Emmaljunga lever lenge og kan fint kjøpes brukt. Vår er som sagt fra 2014 og er på andre barnet, men den ser helt ny ut( trenger bare en vask siden den er hvit). Jeg bruker kun emmaljunga på vinteren med Deluxe understell ( de største 4 faste hjulene). Første trilletur med det understellet var i 10 cm snø uten at det var brøyta her. Kjempe fornøyd med fremkomligheten i forhold til feks Brio smile som veltet lett på det føret.

Jeg hadde anbefalt tfk joggster vogn. Jeg bor selv i Bærum og har brukt tfk på begge mine barn. Barn nr 2 er kun 8 uker. Vi bruker tfk også som sovevogn når den tiden kommer også. Jeg har trillet både i skog og mark og asfalt og ulendt terreng. Barnas hus på Sandvika kan gi deg gode råd og veiledning for ny vogn.
Quickfix bag og multi x bagen kan begge anbefales. Jeg har begge baggene. Nå bruker jeg for det meste quickfix. Går muligens over til multi x etterhvert.

Jeg har petite cherie 2017 fikk den nylig og jeg er veldig poritivt overasket. Denne har jo ALT[emoji23] den er pen å se på, praktisk, stor bag, stor sportadel som kan soves i,god kalesje, bilstoladapter, super demping og lufthjul. Har til nå hatt over 50 vogner og må si denne ogemmaljunga edge med outdoorhjul er favorittene mine. Sistnevnte er tung å ta med seg men helt klart best på snøføre, der har jeg til nå ikke funnet en eneste vogn som er god nok annet enn emmaljungaen desverre.

Hvilken petite cherie 2017? Ser at det finnes flere forskjellige som ser ganske forskjellige ut...

Hvilken petite cherie 2017? Ser at det finnes flere forskjellige som ser ganske forskjellige ut...

Den som heter heritage[emoji5]

95eaec2f0b53e30f54253dfd08791201.png

Back
Topp