Barnevogn...

Bønnemamma2017

Flørter med forumet
Heisann! Jeg er helt ny her inne, og hvis denne tråden allerede finnes, beklager jeg at jeg lager rot i systemet og lager en ny... Just let me know! (Finnes det forresten noen måte å søke i tråd-tema??)

Jeg er førstegangs-gravid, og har begynt å forstå at det er en helt ny verden av ting og tang å sette seg inn i! Vi har brukt sååå mye tid på å se på barnevogner (mye mer tid enn vi brukte på å kjøpe leilighet!!), og har store vansker med å bestemme oss. Nå står vi mellom en med tre hjul og en med fire hjul (svingbare foran). Er det noen her som har efaringer å dele? Mannen min er bekymret for stabiliteten til en tre-hjulsvogn...

Jeg liker definitivt 4 hjul best. Og så praktisk når de foran er svingbare. Det er jo mye smak og behag når det kommer til vogn og hva behovet er. Vi har kjøpt Emmaljunga NXT90F. Den har grove, store svingbare hjul og en sportsdel som kan legges flatt. Lett å klappe sammen og ha i bilen. Pluss likte utseendet på den.

Heisann! Jeg er helt ny her inne, og hvis denne tråden allerede finnes, beklager jeg at jeg lager rot i systemet og lager en ny... Just let me know! (Finnes det forresten noen måte å søke i tråd-tema??)

Jeg er førstegangs-gravid, og har begynt å forstå at det er en helt ny verden av ting og tang å sette seg inn i! Vi har brukt sååå mye tid på å se på barnevogner (mye mer tid enn vi brukte på å kjøpe leilighet!!), og har store vansker med å bestemme oss. Nå står vi mellom en med tre hjul og en med fire hjul (svingbare foran). Er det noen her som har efaringer å dele? Mannen min er bekymret for stabiliteten til en tre-hjulsvogn...

Skjønner deg godt. Det er vanskelig å velge!
Jeg også har mine tvil på stabilitet, så vi valgte fire hjul.
Enklest for oss var å bare dra i butikker og test kjøre litt på vognene som er der :)
Kjenne litt på hva du liker, finne ut om du vil plages med ting på vogna der og da.

Vi kjøpte Bugaboo Buffalo.
Jeg likte veldig godt at du kan ta av vogndelen med en hånd om du må, og at du kan låse/åpne sving funksjonen på hjulene lett med beina. Samt at den føltes stabil.
Men mange vil anbefale andre også.
Bare test ut hva du liker best :)
Lykke til med kjøp!

Takk! Vi finner vel ut av det til slutt Det mest komiske er at pappa'n i huset allerede har kjøpt sykkelvogn (!!), for der var det visst ikke tvil om hvilke han ville ha [emoji23][emoji23]

Vi brukte også en eeeeevighet på å velge vogn.... vi var innom mange butikker og testet de forskjellige flere ganger. Anbefaler å dra i en vognbutikk uten å stresse og med masse mat i magen, og prøve de ut. Kjør litt rundt inne i butikken, prøv å klappe de sammen osv... lykke til [emoji5]

Jeg liker definitivt 4 hjul best. Og så praktisk når de foran er svingbare. Det er jo mye smak og behag når det kommer til vogn og hva behovet er. Vi har kjøpt Emmaljunga NXT90F. Den har grove, store svingbare hjul og en sportsdel som kan legges flatt. Lett å klappe sammen og ha i bilen. Pluss likte utseendet på den.
De samme argumentene har jeg for 4 hjul! Har selv Emmaljunga Edge og Super Viking, og elsker de begge pga fire stødige og stabile hjul. En redning i snø!

Vi har firehjulsvogn og er veldig fornøyd med den! Stabil og god å trille. Emmaljunga.

Vi har kjøpt emmaljunga City cross. Vi skal i tillegg kjøpe en babyjogger City elite :)

Vi har kjøpt Britax Go Next. Lettere enn Emmaljunga, men god og stabil. :)

Back
Topp