Barnevogn

Soppstopp

Flørter med forumet
Sist jeg var gravid syns jeg det var veldig vanskelig å manøvrere seg i barnevognjungelen og jeg kjenner at det er det samme nå. Vi skal kjøpe vogn til sommeren og jeg lurer på om noen har noen anbefalinger.

Kravliste:
- Teleskopstang (40 cm forskjell på meg og samboer)
- Vippestang ? Aner ikke hva det heter, men sånn at en kan vippe håndtaket opp og ned
- Helst en duovogn (Jeg hadde Teutonia mistral forrige gang og babybagen var så smal at det ble trang med voksiposen oppi)
- Jeg får et vinterbarn og må ha stor babybag
- 4 hjul (de to fremste må være låsbare da jeg skal gå turer på grusvei og på kjøpesenter

Jeg er ikke åpen for å bruke over 8000 kr for en vogn.

På forhånd takk, snille damer!

Synes vogn er et helvete.. Alt for stor jungel! Har desverre ingen erfaring eller råd å komme med. Er på jakt selv, så kanskje jeg får tips her :p

- Teleskopstang (40 cm forskjell på meg og samboer) IKKE SJEKK (men en annen løsning)
- Vippestang ? Aner ikke hva det heter, men sånn at en kan vippe håndtaket opp og ned SJEKK
- Helst en duovogn (Jeg hadde Teutonia mistral forrige gang og babybagen var så smal at det ble trang med voksiposen oppi) SJEKK
- Jeg får et vinterbarn og må ha stor babybag SJEKK
- 4 hjul (de to fremste må være låsbare da jeg skal gå turer på grusvei og på kjøpesenter SJEKK

Jeg tenker emmaljunga super nitro til deg. Emmaljunga har "vippestang" og er generelt fin til høye foreldre. Ikke teleskopstang, men etter det jeg vet er det enten teleskopstang eller "vippestang". Du kjøper en sittedel og en liggedel til samme chassis.
Stor babybag, god og romslig og ikke minst lun til vinterbabis :) Det er 4 hjul. Det er ikke lufthjul, men emmaljungahjulene er myke og "svampete" så de kjører mykt og behagelig uten å punktere. Forhjulene er store og svingbare og kan også låses.

Ekstra pluss er jo at du har babyen mot deg om du vil :)
27609_2.jpg

Pris ligger på oppunder 8000 ny. Men f. eks bagen som koster 2000 ny, kan du jo kjøpe brukt liksom. Da ligger den på under 6000.

Emmaljunga er veldig lurt å kjøpe på sommeren. Det er da de har salg. Vi gjorde det og da ble det mye billigere. Da fikk vi emmaljunga edge duo hvit ( sånn skinn, huske ikke hva der heter) med alt utstyr til under 8000 kr. Husker ikke akkurat prisen siden vi bytta inn den gamle vogna vår som røyk etter ett år.

Hva med brio go? Du får forresten ikke både teleskophåndtak og kneleddshåndtak på samme vogn, det er alltid bare en av delene.

Og hva er vanlig pris på Britax go next? Ser ut som det ligger på 11-12 000? Det er jo like mye som de dyre merkene??? Men den er kanskje på salg oftere?

Sukk, aner ikke hva jeg skulle gjort uten dere å spørre. :D Håper jeg ikke kupper tråden din, TS!

De Britax GO Next jeg har sett til 12000 er pakkepris med bilsete inkludert. (Uten at jeg nødvendigvis har full oversikt heller..)

Vurderer denne selv, håper bare den er høy nok for oss. Jeg er over 180, og hater å trille på vogner med for lavt håndtak/sparke borti understellet! ;) Har bare sett på nettet enda, må ta en tur i butikken og teste :)

De Britax GO Next jeg har sett til 12000 er pakkepris med bilsete inkludert. (Uten at jeg nødvendigvis har full oversikt heller..)

Vurderer denne selv, håper bare den er høy nok for oss. Jeg er over 180, og hater å trille på vogner med for lavt håndtak/sparke borti understellet! ;) Har bare sett på nettet enda, må ta en tur i butikken og teste :)
Samboer er 187 og vi har brio go.

Er de helt, helt like? På butikken jeg var på sa de at de ikke er helt like. Bah, forvirrende! Hva er forskjellen på Go og Go Next?
Tror det er bare hjula som skiller, men er ikke helt sikker. Go next har større hjul. Og er dyrere. Go kan kjøpes som bare sportsvogn, mens next må kjøpes som duovogn.

Back
Topp