barnevogn

Bkno1149862

Andre møte med forumet
hvilken vogn har dere/skal dere ha?
vi kjøpte emmaljunga edge duo brown flower til lillebror på 10 mnd. Egentlig kjøpte vi alt babyutstyret i nøytral farge, så om det kommer en jente nå så går det fint. Vi gjorde det bevisst i tilfelle vi skulle ha flere barn.
vi mangler ingenting til den kommende babyen. Skal bare kose oss med å kjøpe litt nye små babyklær.

Vi har Emmaljunga City Cross. Vi har også kjøpt alt i nøytral farge til storebror fordi vi ikke ville vite kjønnet. :)

vi kjøpte emmaljunga edge duo brown flower til lillebror på 10 mnd. Egentlig kjøpte vi alt babyutstyret i nøytral farge, så om det kommer en jente nå så går det fint. Vi gjorde det bevisst i tilfelle vi skulle ha flere barn.
vi mangler ingenting til den kommende babyen. Skal bare kose oss med å kjøpe litt nye små babyklær.
Har den samme! Elsker den :) også har vi mountain buggy utban jungle som sportsvogn, skal kjøpe oss bag til den :)

Hvordan vet dere hvilken vogn dere vil ha? Kom gjerne med tips :)
Har sett på emmaljunga selv, men jeg vet jo ikke hva jeg skal se etter :p

Hadde emmaljunga city cross til eldstemann, men den ble ødelagt da den ble tatt i bruk som sovevogn i barnehagen.. Tipper det blir noe a la samme vogn neste gang også, men jeg har ikke turt å tenke så langt enda ;)

Har samme vogna som deg til storesøster på 15 mnd :) så her blir det ikke kjøp av noe mer vogn :)

Var veldig fornøyd med Simo duo til de store. Det blir enten det samme, eller Emmaljunga mondial duo denne gangen. Har ikke helt bestemt meg ennå.

Hvordan vet dere hvilken vogn dere vil ha? Kom gjerne med tips :)
Har sett på emmaljunga selv, men jeg vet jo ikke hva jeg skal se etter :p
Du kan ikke høre så mye på hva andre liker, du må finne ut hvordan du skal bruke den. Kommer du til å trille ordentlige turer, så du trenger skikkelige hjul? Det er spesielt viktig hvis du går på ujenvnt underlag, eller i snø og sludd? Liker du å gå og titte i butikker når babyen sover, slik at du trenger en vogn som er lett å manøvrere rundt hjørner og trange steder? Går du og handler noen ganger, slik at du vil ha en skikkelig kurv til varer under vognen? Gleder du deg til cafeturer med barselgruppen, og trenger en liten snerten vogn som får plass på cafe? Har babyen storesøsken som klatrer litt, så du trenger en ekstra veltesikker vogn? Skal vognen først og fremst trilles, slik at vekten ikke betyr noe? Eller bor du i 4.-etasje uten heis, med sure naboer som krever at du bærer med deg vognen opp hver dag? Vil du ha mulighet til å bruke en stor bag lenge dersom babyen trives i den? Eller synes du det er helt greit at ungen vokser ut av bagen i januar, fordi du synes det er greit å bare pakke et ekstra teppe rundt voksiposen i sportsdelen? Synes du det er helt greit å ta med et lite regntrekk til vognen, eller kanskje du ikke en gang vil være ute i regn? Eller vil du ha en simo-vogn som er helt vanntett i seg selv? Er du og mannen ca like lange? Eller trenger dere en vogn med lett regulerbar høyde på håndtaket? Kommer du til å belaste håndtaket med trappetrilling og lignende utendørs i mange minusgrader, slik at du bør sjekke om knekkestyrken på understellet er testet i kuldegrader, ikke bare i romtemperatur?

En ting jeg synes er nyttig å tenke på for alle, er sitteretning på sportsdelen. Noen vogner kan dessverre ikke snus, og de fleste barn føler seg tryggere, og prater mer med foreldrene, når de kan sitte vendt mot den som triller. :)

Lykke til i vognjungelen! :p

Har en Bumbleride Indie som 1-åringen bruker nå. Får se hvordan den ser ut til høsten:)

Kommer til å gå for stokke denne gangen her å, tror det blir stokke crusi :) Ga vekk nesten alt babyutstyret etter førstemann, så her må vi kjøpe masse nytt(noe jeg har gjort allerede :p).

Vi har mountain buggy urban jungle til gutten vårs på 9.mnd.. Tenker å kjøpe en bag til denne.
Så må vi nok ha ei god søskenvogn siden vi får to tette på ca 17.mnd mellom.:)
Har småtittet litt på Tfk twinner twist duo, som virker veldig god. Bugaboo donkey frister stort men blir nok litt for dyr for lommeboka:p

Vi har en emmaljunga city cross etter lillemann som pappa`n insisterer på at vi må bruke nå og :p Mamma`n har nemlig lyst på ny :p :D
Men forøvrig veldig fornøyd med den! :)

Har en simo combi-vogn. Skal se hvordan den har blitt etter å ha stått i bhg som sovevogn. Regner med bruke den. Veldig fornøyd med at den er fin til å trille tur med ute på dårlige veier og i snø - og slapseføre. Men den var elendig å manøvrere i butikker og på kafé. Men nå gjorde jeg ikke det så mye, så det gikk helt greit. ;-)

aner ikke hva jeg skal ha, hadde en simo vogn til min datter, den arvet jeg. tror nok jeg ender opp med en rimelig eller arvet vogn! :)

Brio happy har vi fra snuppa. Veldig fornøyd med den, så blir vel den en gang til, selv om understellet er superslitt. Men det blir jo det så raskt uansett, så tenker ikke at det er et veldig godt argument for å kjøpe ny. :p

Emmaljunga city cross :) Hadde emmaljunga edge duo til de to andre når de var små, men syntes den ble for tung når jeg skulle ha den opp og ned trappene.

Back
Topp