Barnevogn

Er ikkje heilt sikker på kva vi skal ha men store sjangser for at det blir Emmaljunga edge duo :) liker denne veldig godt men må innom butikken å snakke litt og prøve så får vi sjå om det blir denne eller ikkje :)

Vi har kjøpt Emmaljunga City Cross, og ser ikke helt hva folk mener med at sportsdelen er stor og tung. Synes den var lett, jeg, og er knallfornøyd med både bag og sportsdel. :-) Søsteren min har samme vogn og har aldri klaget. De bruker den nå til barn nr. 2. :-) Men de har en liten reisetrille i tillegg, da. Til småturer og ferie i utlandet.

Men mulig folk tenker på Edge Duo eller Mondial Duo, for de er større og tyngre enn City Cross. Sammenlignet de i butikken, og i mine øyne så de digre ut i forhold til City Cross, i hvert fall.

Sent from my D5503 using BV Forum mobile app

Vi har kjøpt Emmaljunga City Cross, og ser ikke helt hva folk mener med at sportsdelen er stor og tung. Synes den var lett, jeg, og er knallfornøyd med både bag og sportsdel. :) Søsteren min har samme vogn og har aldri klaget. De bruker den nå til barn nr. 2. :) Men de har en liten reisetrille i tillegg, da. Til småturer og ferie i utlandet.

Men mulig folk tenker på Edge Duo eller Mondial Duo, for de er større og tyngre enn City Cross. Sammenlignet de i butikken, og i mine øyne så de digre ut i forhold til City Cross, i hvert fall.

Det jeg mente med at den (city crossen) var tung er at den er tung å kjøre i forhold til vogner med lufthjul. Den er mye mindre enn flere av de andre emmaljungane, men samtidig mye større enn mange trehjulinger.. Også er trehjulinger lettere å manøvrere :)

Det er mine meninger da -
Men det er jo en smakssak, jeg sa jeg aldri skulle ha vogn med 3 hjul, men etter å ha prøvd TFK endret jeg fort mening :)

Det jeg mente med at den (city crossen) var tung er at den er tung å kjøre i forhold til vogner med lufthjul. Den er mye mindre enn flere av de andre emmaljungane, men samtidig mye større enn mange trehjulinger.. Også er trehjulinger lettere å manøvrere :)

Det er mine meninger da -
Men det er jo en smakssak, jeg sa jeg aldri skulle ha vogn med 3 hjul, men etter å ha prøvd TFK endret jeg fort mening :)

Den er selvfølgelig tyngre enn en vogn med tre hjul, og hva man trenger kommer jo an på hva den skal brukes til. :-) Her på landet med masse grusveier og ekstreme vintre, hadde jeg aldri valgt en med tre hjul - pynkteringsfrie hjul er også et must. Og det har jeg faktisk ikke sett noen andre i nabolaget med det heller, annet enn de som har joggevogner i tillegg. Men hadde vi bodd et annet sted hadde vi nok kikket mer på andre vogner, selv om jeg personlig aldri ville valgt en trehjuling fordi jeg synes de ser skikkelig teite ut. :-P Men det er jo en smakssak, som du sier. Man må jo bare velge det man liker og som passer best til sitt bruk. :-)

Vi skal bruke emmaljunga etter storesøster, kjøpte vognen for under 1år siden :p mondial, hvitt skinn, sååå nydelig ;)
Men vi må vell kjøpe en søskenvogn etterhvert...

Den er selvfølgelig tyngre enn en vogn med tre hjul, og hva man trenger kommer jo an på hva den skal brukes til. :-) Her på landet med masse grusveier og ekstreme vintre, hadde jeg aldri valgt en med tre hjul - pynkteringsfrie hjul er også et must. Og det har jeg faktisk ikke sett noen andre i nabolaget med det heller, annet enn de som har joggevogner i tillegg. Men hadde vi bodd et annet sted hadde vi nok kikket mer på andre vogner, selv om jeg personlig aldri ville valgt en trehjuling fordi jeg synes de ser skikkelig teite ut. :-P Men det er jo en smakssak, som du sier. Man må jo bare velge det man liker og som passer best til sitt bruk. :-)

Vi har også den og den har gått noen mil! Veldig god og stødig vogn. Til mitt bruk er ikke 3 hjul aktuelt, da vi er ute i det meste av vær. Eneste gangen vi fikk problem var på tur til bhg i 25 cm nysnø og brøytebilen hadde brøta all dritten inn på fortauet....aldri vært så svett!

Bruttern har 3 hjulsvogn, usikker på hvilken, og den er helt håpløs. Den er også mye mer åpen, både i baggen og i sportdelen.

Har jo ikke prøvd mange vogner, men City Cross har vært god for oss.
Den skal inn på service nå før nr2 kommer :)

Skal ha simo kombi igjen jeg iallefall... Eneste som duger for mitt bruk er fire lufthjul...

Nå si jeg føler meg litt "lost" i barnevogn jungelen vil ha en god vintervogn med 4 hjul, som samtidig er liten når man slår den sammen.

Sent from my iPhone using BV Forum

Jo mer jeg leter, jo mer forvirret blir jeg. Ender nok opp med å kjøpe noe spontant om et veldig godt tilbud dukker opp :P Har mest lyst på Brio Happy da, men er litt fristet av TFK og Mountain Buggy og. Er ikke lett!

Enda ikke beveget oss ut i jungelen og når jeg leser her så vet jeg ikke når tid jeg skal tørre å begynne ;-p

Jeg TROR jeg har havnet på Brio smile. Men regner med at jeg kommer til å bytte til noe annet når han blir større og vil sitte vendt fra meg. Fikk inntrykk av at sittedelen til Smile var litt liten.

Vi har kjøpt Emmaljunga City Cross, men svart bag og svart skinn i sportsdel :) brukt den litt nå til tantebarn, og fornøyd med sportsdelen, den er stor, men godt at kallesjen kan draes langt frem :)

Dere som kjøper trehjult vogn eller har testet det tidligere.... Hvordan er selve bagen? Er ikke den litt liten? Tenker på at siden vi går ett vinterbarn, er det god nok plass til lammedkinnspose? Har veldig lyst på en med tre hjul, men blir så usikker i forhold til plassen...

Her er det endelig bestemt.. Det blir en emmaljunga, men usikker på om det blir Mondial De Lux eller en Edge.
Fine farger på flere :)

Hadde Emmaljunga Edge Duo med første og skal fortsette med andre. Er veldig fornøyd bed både bagen og sportsdelen

Her blir det Babyjogger city Elite. Var å kjøpte liggedel til den i dag. Har og en emmaljunga smart duo som vi kanskje kommer til å bruke.

Her blir det Babyjogger city Elite. Var å kjøpte liggedel til den i dag. Har og en emmaljunga smart duo som vi kanskje kommer til å bruke.

Akkurat den kunne jeg ha tenkt meg også! Hvor stor er egentlig bagdelen? Er det plass nokk til vognpose tror du?

Har endelig fått has på en rimelig søskenvogn med 2 bagger ^^,

12_2035937586.jpg

Noen som har erfaring med Teutonia vogner ?

Har begynt å se, men trodde faktisk ikke det skulle bli SÅ vanskelig, hehe
Er jo så utrolig mye å velge mellom + at jeg har null erfaring med barn og barnevogn
Prøver å lese litt, og få tips fra andre, men ikke enkelt
Liker utseende til Emmaljunga, de virker solide, men ser det går igjen at de er litt store - og jeg kunne tenke meg ei vogn jeg lett kan håndtere alene
Ønsker oss vogn med svingbare hjul foran (helst 2) og gjerne litt størrelse på hjulene siden vi bor på landet
Noen som har erfaring med Emmaljunga Super Viking eller Emmaljunga Super Nitro?

Back
Topp