Barnevogn

Betty91

Blir kjent med forumet
Vi har begynt å se på barnevogner, men har liksom ingen erfaringer siden dette er vårt første barn. Vi har hørt så mye bra om Emmaljunga, så tror det blir det merket vi går for. MEN, det er jo så utrolig mange forskjellige vogner og understell, blir helt svett. Hva anbefaler dere med litt erfaring? Har spesielt sett på City cross og Edge duo combi. Vi har hund, så det er mye turer i terrenget, trenger derfor ei robust vogn med gode "kjøreegenskaper". Hva er egentlig den største forskjellen på de to overnevnte vognene?

Størrelsen tror jeg. Edge har større/lengre bag. Større vogn generelt. Mange som tror den er tyngre, men det avhenger av understell :) Har Edge og er kjempefornøyd. Kjedelig (utseende), robust, stabil og lett vogn! :)

Det er kjempe vanskelig å bestemme seg. Vi slet veldig, dette er vårs første barn så vi har ingen andre erfaringer en hva mine venninner har. Jeg var bestemt på emmaljunga. Det er utrolig mye å velge i. Min samboer hadde utrolig lyst på mondail duo men vi likte ingen av understellene noe særlig. Og etter å ha prøvd å løfte på den flere ganger med det understellet vi likte best fant vi ut at den ble for tung for meg. Da jeg har en skade i venstre skulder. Vi endte opp med city cross og fikk den akuratt sånn som vi ønsket. Av erfaring fra trilletur med venninner som har denne vognen så er den veldig god i alle terreng. Dere må bare ta dere god tid å gå å kikke. Alt kommer an på kriteriene deres. Våres var: pungterings frie hjul, sport håndtak, lett og grei vogn, god i alle terreng, håndtak som var enkelt og stille høyden på og god komfort og 4 faste hjul, ikke svingbare.

Jeg har hatt mange vogner tidligere til de to andre. Yngste vil være seks år når minsta kommer, så vi har ikke stort igjen. Måtte derfor ha ny vogn og fikk en splitter ny bugaboo cameloen blax ed. fra 2013 for 5.500 kr. Har lyst til å prøve noe nytt og disse holder seg godt i pris mtp gjensalg.

Dette er vognen mannen ville ha. Jeg ønsket med en emmaljunga superviking :)

H
Jeg har hatt mange vogner tidligere til de to andre. Yngste vil være seks år når minsta kommer, så vi har ikke stort igjen. Måtte derfor ha ny vogn og fikk en splitter ny bugaboo cameloen blax ed. fra 2013 for 5.500 kr. Har lyst til å prøve noe nytt og disse holder seg godt i pris mtp gjensalg.

Dette er vognen mannen ville ha. Jeg ønsket med en emmaljunga superviking :)
vor fant du den så billig? :)

I know, derfor hentet vi den. Snakket med mannen først pr telefon og spurte han ut om vognene. Han (og kona tror jeg) har kjøptopp to konkursbo i henholdsvis England og Sverige og sitter med tilgang til en rekke vogner og annet bebyutstyr (klær). Da mannen min hentet vognen kom han til en litt eldre bolig et veldig fint sted i Tønsberg. Vognen sto i plast og tydelig aldri brukt. Mannen kunne ikke stort om vognen heller så regner med at dette var mer på "hobbybasis". Firmaet er registrert i England og de selger også på qxl. Der har de kun fått gode tilbakemeldinger (tro meg, sjekket ut alt dette i forkant).

Han burde for øvrig legge annonseteksten i et rettskrivningsprogram først ;)

Beemoo Duo Premium :) Aldri hørt om det merket før, er visst Jollyroom sitt eget merke. Var så sykt billig, og er ca prikk lik som Bugaboo. Så tok sjansen :)

Det merket prøvde jeg meg på og, prøvde den i Sverige og den virket enkel og god å trille :D Så står det på nettet at den blir veldig kompakt og liten når man slår den sammen - hilsen ei som ELSKER sin Audi A1 og er så dum at hun håper hun kan beholde den :p hehe

Det merket prøvde jeg meg på og, prøvde den i Sverige og den virket enkel og god å trille :D Så står det på nettet at den blir veldig kompakt og liten når man slår den sammen - hilsen ei som ELSKER sin Audi A1 og er så dum at hun håper hun kan beholde den :p hehe
Åh, så godt å høre! :D Vi har også Audi A1, og kommer til å beholde den ja. Men vi har A4 i tillegg også da.. Men vi har (snart-) 3 åringen i bilstolen sin i A1 uten problemer, og babyen får jo plass bak førersetet, så hvis vogna får plass i bagasjerommet kan begge bilene brukes med alle mann i :) :)

Åh, så godt å høre! :D Vi har også Audi A1, og kommer til å beholde den ja. Men vi har A4 i tillegg også da.. Men vi har (snart-) 3 åringen i bilstolen sin i A1 uten problemer, og babyen får jo plass bak førersetet, så hvis vogna får plass i bagasjerommet kan begge bilene brukes med alle mann i :) :)

Vi har også en til bil, en BMW 3-serie, den har god baggasjeplass, men den tar mannen til jobb, og den vil jeg helst ikke kjøre siden jeg foretrekker Audien som er sååå enkel å parkere og bruke på både senter og generelt rundt i byen :D Veldig godt å høre at 3åringen har plass og at man får babyens sete bak :-)

syns liggedelen var ganske stor, men sammenlignet den med alle de andre og de var ikke noe mindre så er visst en ca standardstørrelse på dem :-) :-) Men som sagt var selve vognen visstnok kompakt og bra når man slo den sammen. Tror kanskje det bare er i Norge merket ikke er så kjent enda, for selgeren i Sverige sa det var en av de fire mest solgte hos dem :-) :-)

Back
Topp