Barnevogn

Sommerfugl85

Betatt av forumet
Sitter og kikker litt på nettet på barnevogner (litt tidlig, men men ). Noen som vet hvilke Vogn de skal velge, er jo så mye og vet ikke hva jeg skal se etter :/

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Enig. Utrolig mange varianter. Har egentlig valgt å gå for eleminerings-metoden. Hehe. Ønsker fire hjul, og svingbare hjul foran. Gjerne noen som kan låses ved behov. Kjekt med vogn med bag og sportsdel. Er en del som må vurderes sikkert, men er usikker på hva. Har ikke prøvd å legge sammen en vogn før, og vet ikke hva som er tungt eller en bra vekt for vogner. Føler meg ganske grønn. :P

Jeg har også brukt mye tid på akkurat det.
Synes det er viktig å tenke hva slags behov man har. For min del ønsket jeg en lett vogn, siden vi kommer til å reise mye.
Jeg ønsket også at den hadde en stor bag slik det var plass til voksi pose i, mannen synes at den måtte var lett å slå sammen og ikke tok opp hele bagasjerommet. For han var også design viktig, Emmaljunga/Simo o.l hadde feks aldri kommet inn i huset her.

Vi kommer til å bo i en by med lite/ingen snø og vi kommer til å bruke bærenedid i skogen.
Så vi har bestemt oss for Bugaboo Camelon Avenue.

Sent from my iPhone using BV Forum

Vi kjøpte en city cross i svart sist, kommer til å bruke den nå også, mulig vi kjøper en babyjogger sportsvogn når lille runder året, men vi får se. Vi valgte city crossen fordi den er lett, samt god å trille i forskjellig terreng, her blir det sannsynligvis mye trilling i skog og mark samt på snø, så da funker det ikke med nette svingbare hjul, hadde jeg bodd i storby hadde jeg valgt buggaboo eller tilsvarende. :)

Enig. Utrolig mange varianter. Har egentlig valgt å gå for eleminerings-metoden. Hehe. Ønsker fire hjul, og svingbare hjul foran. Gjerne noen som kan låses ved behov. Kjekt med vogn med bag og sportsdel. Er en del som må vurderes sikkert, men er usikker på hva. Har ikke prøvd å legge sammen en vogn før, og vet ikke hva som er tungt eller en bra vekt for vogner. Føler meg ganske grønn. :P

Har gått frem på samme måte. Vi har bestemt oss for Brio Smile. Ikke så tung, og blir relativt liten når den slås sammen. Og så kan sportsvogndelen vendes begge deler, det er et must for min del!

Sent from my iPhone using BV Forum

Vi skal ha Emmaljunga City cross. Bestemte oss for lenge siden! Driver å følger med på finn.no for å se om vi finner en brukt, for den er så veldig dyr. Vi bor et sted med masse snø, så må ha fire faste hjul. I tillegg er jeg fra Oslo og vil kunne ta toget inn til byen alene for å besøke besteforeldre. Og da må jeg ja en som ikke er for tung. Heldigvis gikk mannen med på mitt forslag. Han ville egentlig ha en Trend for kids med tre hjul siden søsteren han har det til ungen sin. Men jeg hadde gode argumenter for den vogna jeg ville ha. Anbefaler Barnevognhuset Rudo i Oslo hvis du har mulighet til å dra dit. De er veldig flinke til å forklare fordeler og ulemper med forskjellige vogner. Det er lov å gå i butikker for å se så mye man vil! Mye lettere å se de i virkeligheten enn på bilde:)

Vi har TFK sportsvogn til storesøster, så vi skal kjøpe bag til denne og bruke den til babyen.
Hadde Simo kombi til storesøster som baby, veldig fornøyd men litt for tung.

Har du sjekket ut Emmaljunga Super Nitro? 2014-modellen har fått større oppdaterte hjul foran, disse er svingbare og låsbare. Større hjul er bra hvis du skal kjøre i litt snø/slaps, låsbare er bra hvis du triller i terreng, og svingbare er ypperlig ellers. Den har et lite og smalt understell som er superlett å slå sammen. Vekten er lav, men vognen er likevel god og stødig. Jeg hadde samme behov som du nevner ovenfor, og jeg endte opp med å bestille denne etter å ha sjekket ut hundre vogner! Det er en sportsvogn som du kan kjøpe bagdel til. Jeg skal ikke ha vanlig bag da, bare en Quadrolift, men det kan du lese om på emmaljunga.no hvis du er interessert :)

Sent from my iPad using BV Forum

Her hadde vi Emmaljunga Edge Duo og Babyjogger City Elite (uten bag) fra forrige gang. Har vært veldig fornøyd med Emmaljungaen, eneste dumme er at den er veldig tung og stor når man skal ha den med i bil/ut på reise. Det var egentlig hovedgrunnen til at vi kjøpte City Elite-vogna, den blir veldig liten sammenslått. Den er lett selv om den har store gode lufthjul, samtidig som den har masse plass/lommer, stor kalesje og lang liggelengde i sportsdelen. Og den kan legges sammen med en hånd :) City Elite er den ultimate vogna for oss, har kjøpt bag til den nå, og er så fornøyd! Et lite obs angående bag: Det finnes både en "normal" bag og en kompaktbag, kompaktbagen er ganske liten. Men den "normale" er bare 3 cm kortere og 1 cm smalere enn bagen til Emmaljungaen, og den er en av de største på markedet. Vi beholder uansett Emmaljungaen, den blir nok brukt litt til hjemmesoving i permisjonstiden og som barnehagevogn når den tid kommer, så slipper vi å dra vogna frem og tilbake til helgene.

Her hadde vi Emmaljunga Edge Duo og Babyjogger City Elite (uten bag) fra forrige gang. Har vært veldig fornøyd med Emmaljungaen, eneste dumme er at den er veldig tung og stor når man skal ha den med i bil/ut på reise. Det var egentlig hovedgrunnen til at vi kjøpte City Elite-vogna, den blir veldig liten sammenslått. Den er lett selv om den har store gode lufthjul, samtidig som den har masse plass/lommer, stor kalesje og lang liggelengde i sportsdelen. Og den kan legges sammen med en hånd :) City Elite er den ultimate vogna for oss, har kjøpt bag til den nå, og er så fornøyd! Et lite obs angående bag: Det finnes både en "normal" bag og en kompaktbag, kompaktbagen er ganske liten. Men den "normale" er bare 3 cm kortere og 1 cm smalere enn bagen til Emmaljungaen, og den er en av de største på markedet. Vi beholder uansett Emmaljungaen, den blir nok brukt litt til hjemmesoving i permisjonstiden og som barnehagevogn når den tid kommer, så slipper vi å dra vogna frem og tilbake til helgene.

Det er City Elite vi vurderer å erstatte City Crossen med også når bagperioden er ferdig :)

Hvordan er den å bruke på skogsbilvei/grus?

Det er City Elite vi vurderer å erstatte City Crossen med også når bagperioden er ferdig :)

Hvordan er den å bruke på skogsbilvei/grus?

På grus fungerer den supert! Vil tro den fungerer bra på skogsbilvei også, kommer sikkert litt an på hvor ulendt det er. Hjulene er store og gode, og om du låser forhjulet så det ikke svinger, så er den stødig om det er litt humper og dumper. Den vil jo ikke bli like god som Emmaljungaen når det er veldig humpete, men jeg synes den fungerer godt på humpete grusvei iallefall.

Jeg må ha en stor bag siden begge jentene mine har hatt hoftefeil og ligget i enten pute, skinner og gips. Den må også være god å trille i ulikt terreng.
Og lett å legge sammen.
Noen som har noe forslag?

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Har du sjekket ut Emmaljunga Super Nitro? 2014-modellen har fått større oppdaterte hjul foran, disse er svingbare og låsbare. Større hjul er bra hvis du skal kjøre i litt snø/slaps, låsbare er bra hvis du triller i terreng, og svingbare er ypperlig ellers. Den har et lite og smalt understell som er superlett å slå sammen. Vekten er lav, men vognen er likevel god og stødig. Jeg hadde samme behov som du nevner ovenfor, og jeg endte opp med å bestille denne etter å ha sjekket ut hundre vogner! Det er en sportsvogn som du kan kjøpe bagdel til. Jeg skal ikke ha vanlig bag da, bare en Quadrolift, men det kan du lese om på emmaljunga.no hvis du er interessert :)

Ja. :) Ender nok opp med den varianten jeg også. Virker som en ypperlig kombinasjon av de tingene jeg ønsker. Hvor bestilte du din? Har lyst til å sjekke den ut og prøve å legge den sammen o.l. før jeg bestiller den, men føler meg ganske sikker. :) Hvilke fargekombinasjon endte du opp med? Vurderer black/white selv. :)

Ja. :) Ender nok opp med den varianten jeg også. Virker som en ypperlig kombinasjon av de tingene jeg ønsker. Hvor bestilte du din? Har lyst til å sjekke den ut og prøve å legge den sammen o.l. før jeg bestiller den, men føler meg ganske sikker. :) Hvilke fargekombinasjon endte du opp med? Vurderer black/white selv. :)

Jeg bestilte den i butikk, Emmaljunga kan ikke bestilles på nett. Vi bestilte den hos Biteringen i Bergen:) vi ville også se den på ordentlig, prøve å legge den sammen og sjekke at den passet i bagasjerommet osv. Den er utrolig enkel å slå sammen, tror ikke det kan gjøres enklere.. Vi skal betale og hente den i midten av januar. Vi endte opp med fargen dark grey med kjempesøte sauer på innsiden ^^

Jeg var jo fast bestemt på at jeg ville ha den vanlige city crossen, men etter at jeg prøvetrillet super nitroen var jeg helfrelst!

Vi vurderer også å kjøpe bag til Elite´n vår! Elsker den vogna! Men har du "hele" innsidemålet av den normale bag´en?:) Vet du om det bare er str som er forskjell på de to bag´ene? :)

Vi vurderer også å kjøpe bag til Elite´n vår! Elsker den vogna! Men har du "hele" innsidemålet av den normale bag´en?:) Vet du om det bare er str som er forskjell på de to bag´ene? :)

Her står det om de to bagene: http://www.babycare.no/index.cfm?tmpl=butikk&a=list&b_kid=913404
Den øverste er kompaktbagen, den nr 2 er den jeg kjøpte. Jeg har ikke sett kompaktbagen i virkeligheten, men ut fra bildet så ser iallefall kalesjen mye mindre ut, bortsett fra det så ser de ganske like ut. Kompaktbagen er 72 cm lang og 26 bred innvendig, den store bagen er 77 cm lang og 32 cm bred.

Her står det om de to bagene: http://www.babycare.no/index.cfm?tmpl=butikk&a=list&b_kid=913404
Den øverste er kompaktbagen, den nr 2 er den jeg kjøpte. Jeg har ikke sett kompaktbagen i virkeligheten, men ut fra bildet så ser iallefall kalesjen mye mindre ut, bortsett fra det så ser de ganske like ut. Kompaktbagen er 72 cm lang og 26 bred innvendig, den store bagen er 77 cm lang og 32 cm bred.

Okei, takk for svar:) Skal gå inn å se. Vi har en Simo Kombi fra storesøster så blir rart med en så "liten" bag. Men samtidig så blir det jo mye lunere for disse små<3

Det super nitro jeg og heller mest mot nå :-) Den har alle kvalitetene jeg er ute etter. Gode svingbare forhjul, vendbar sittedel, intregrert myggnett, deilig fottrekk ikke minst. Elsket det på citycrossen, som jo har samme sitte del :)
Vurderte super viking, men liker ikke sånn sittedel som du vipper opp og ned for soving. Ser ikke godt ut å ligge i og trangt med pose.

Jeg har og en city cross som jeg har vært storfornøyd med. Eneste var da han var 8 mnd og sluttet med bag så synes jeg han ble litt liten i sittedelen. Seig litt ned siden den er så stor. Gikk seg til etter noen mnd. Men ser de sitter så godt i sittedelen til flere av de her fancy vognene. Nå vokser de jo til gjengjeld mye fortere ut av de.

Ulempen er vel at vi må kjøpe denne vognen ny? Siden den er helt ny på markedet :-) Hadde vært litt kjekt å finne en pent brukt vogn :-)

Back
Topp