Barnevogn

immababy skrev:
Jeg trodde jeg hadde funnet vogna jeg ville ha, meeeeen neida!
Er så mye å velge mellom og mye er veldig dyrt også ... 

Kanskje det blir Simo vogn .. 
Kommer ikke til å kjøpe vogn riktig enda, tror jeg venter til mai/juni :)

Da bør du sjekke i forhold til leveringstid. De fleste produsentene har full stans i produksjonen i 1-2 mnd i sommer. Siden vogn ofte er bestillingsvare i butikkene, ville jeg sjekket det opp.

Jeg har sjekket opp i forhold til brio go og dersom ikke Barnas Hus eller leverandøren deres har inne den fargen jeg vil ha, er bestillingstiden 12 uker. Dersom jeg er for sent ute med å bestille, vil det bli forsinket pga sommerferien.

Jeg hadde bestemt meg for Emmaljunga lenge før jeg ble gravid:) Har hatt flere venninner som har hatt det og synes de er supergode og trille med..
Jobber og i barnehage og der har sove-barna med seg egne vogner de sover i, og Emmaljunga er de jeg har hatt best erfaring med der..

Men, ble jammenmeg litt og tenke på da vi skulle i butikken og se på de for og bestemme hvilken.. men tror nok det blir en Emmaljunga City cross... :)

Jeg vil anbefale alle å ta en titt på Emmaljunga CityCross, for det er bare en helt fantastisk vogn!!! Jeg kjøpte først TFK, men byttet den ut etter 6 mnder. CityCross'en er perfekt i by og bygd, og  den er lett å løfte inn og ut av bil! Så ta en titt!!

Vi har en Easywalker Sky etter storebror, må bare kjøpe ny babybag til den. Er superfornøyd, og den passer pefekt til vårt bruk, mest asfalttrilling, av og til grus og skogstrilling. Den blir veldig liten når den slås sammen ( faktisk minst av alle duovgoner) og er veldig stabil. Personlig kunne jeg aldri tenkt meg en 4-hjuling, de er jo så tunge å trille i forhold. Men hver sin smak, viktig å velge vogn som passer sitt bruk og kriterier.

Ellers vil jeg bare si at Emmaljunga ikke er en så bra vogn som alle skal ha det til, de er enormt flinke på markedsføring og gjør at de er veldig dyre i forhold til mange av vognene som stiller i samme kategori ( f eks Brio Happy). Jeg har jobbet i barnehage i over 12 år og de vognene som har veltet mest med barn i er Emmaljunga. Grunnen til dette er at de er veldig høye, og de blir fort skeive dvs de bikker den ene veien pga overfjæring.
Sier dette fordi jeg mener at de har et ufortjent godt rykte...

Vi har denne Emmaljunga Edge Duo fra Even, så vi kommer til å bruke den:) Grønnfargen er litt mer knæsj enn du ser på bildet da:P

Vi har emmaljunga edge duo etter Gabriel og kommer til å bruke den til nestemann også. Stødig og romslig vogn som er kjempegod å trille, har bare gode erfaringer med den.

Vi har endt opp m emmaljunga Edge duo. Har litt erfaring m den fra barnehagen og hørt mye bra om den fra venner:) Vi ønsket en romslig vogn, en som er god å trille på asfalt, grus og mer ulendt terreng, derfor ble d sport understell på den og. Vært å bestilt den i dag, og skal hente den over påske:)

MissAugust skrev:
Vi har endt opp m emmaljunga Edge duo. Har litt erfaring m den fra barnehagen og hørt mye bra om den fra venner:) Vi ønsket en romslig vogn, en som er god å trille på asfalt, grus og mer ulendt terreng, derfor ble d sport understell på den og. Vært å bestilt den i dag, og skal hente den over påske:)

håper ikke du har høy bil, for den er grusomt tung... 

Har tenkt litt på Emmaljunga City Cross :)

Vi kjøpte en ny Bugaboo Cameleon og en ny Silvercross Dazzle (til reise) til lillegutt, så vi kommer til å bruke disse vognene også til nestemann. Har vært godt fornøyd med begge to.

Vi har egentlig bestemt oss for Emmaljunga Edge Duo, men problemet er at jeg ikke liker 2012-fargene. Er det noen som vet om 2011-modellen i fargen Dark Grey m/sportsunderstell er tilgjengelig et eller annet sted i landet? Helst ny og ubrukt, men det er ikke et absolutt must. Blir veldig glad for tips!

Emma

hadde teutonia mistral S til første mann. 2008 model. har nå kjøpt en bebe confort brukt i 1 år, men veldig lite brukt. har fortsatt ikke sett den, min søster har hentet den, så er spent. hun oppbevarer den til sommeren, håper å bli fornøyd

Det blir Emmaljunga city cross etter storesøster, er veldig fornøyd med den :)

her blir det TFK twinneremoticon

Tror jeg har bestemt meg for hvilken vogn jeg skal ha
Men når er det vanlig og kjøpe slike store ting, tenker om de må bestilles.. 
Venter mitt første barn, så har ikke peiling på slikt.. :) hehe

Men jeg vill ha denne vogna, prøvde den i en butikk å ble helt overbevist at jeg vill ha den :)

Simo Kombivogn 2012 mod :)

Bestiller vogn i dag!
Emmalunga City Cross med City Bag. Da kan jeg velge en farge på babybag og en annen på sportsvognen. Da kan man velge blandt hvit og crem fargene med god samvittighet :) Likte understellet på City Cross bedre enn Mondial og Edge, det var lettere å trille og svinge med.

Vil annbefale alle å holde seg unna classic undersellene på Edge og Mondial, vet de er penest :p Disse er mye tynge å svinge med, gå for Alu eller Cryptonite på Edge/Mondial. Minus med City Cross i forhold til Edge og Mondial: Bagen er to sentimeter kortere og vognen er fire centimeter lavere. Bagen er også smalere i fotenden, men det har mest å si for utsende egentli.

Jeg skriver på prisen her også litt greit å vite da man nesten ikke finner noen priser på nett. City Cross med City Bag 0-3år Totalpris  8300,- Tror selve Bagen var 2000-2500. Ser mange pent brukte bager på finn til 1000-1500. De blir jo bare brukt et par månder, så man kan spare seg litt penger der.

Blir mamma i august <3 skrev:
Tror jeg har bestemt meg for hvilken vogn jeg skal ha
Men når er det vanlig og kjøpe slike store ting, tenker om de må bestilles.. 
Venter mitt første barn, så har ikke peiling på slikt.. :) hehe

Men jeg vill ha denne vogna, prøvde den i en butikk å ble helt overbevist at jeg vill ha den :)

Simo Kombivogn 2012 mod :)

Den kan jeg garantere deg at du blir fornøyd med 

Back
Topp