Barnevogn

MamaJane

Betatt av forumet
Heisann, 

Etter mye "forskning" har jeg nå kommet frem til 2 eller 4 barnevogner jeg kunne ønske.. 

Det er Tfk Joggster Twist, Mountain Buggy Urban Jungle og Emmaljunga City Cross og Emmaljunga Edge Duo med klassisk understell.. 

Kriteriene mine er at den må passe inn i bagasjerommet på golfen min, og må være ganske lett å trille, grei å gå med på tur i litt terreng (på naturstier osv.) og en vogn som er stødig og trygg for barnet..

Pga stødigheten har jeg vert litt skeptisk til de trehjulte vognene, men har nå bitt fortalt flere ganger at de er veldig stødige. Noen med erfaring?

TFK - Går greit inn i bilen, virker praktisk, men stor og ikke så fint utseende. Har også hørt at bagen kan være litt "farlig" med den bærefunksjonen.
Mountain Buggy - Må ta av begge bakhjulene for å få plass i bilen, er dette dumt å være avhengig av?
Emmaljunga - begge går inn i bilen og har fire hjul, mer stødig?

Noen som kan gi meg synspunkter eller erfaringer på disse 4 forskjellige vognene?

Ville bare tipse deg om Babyjogger City Elite!
Den blir veldig liten sammenlagt, og er superfantastisk på alle områder.. :)

Hadde gått for en av Emmaljunga vognene. Personlig så syns jeg Emmaljunga edge med classic chrome understell(det med det hvite på hjulene) er penest av de to.
Har selv Emmaljunga cream celeb med classic chrome understell. God vogn å trille og god vogn for lille å sitte i.

Heisann, 

Nå har jeg og samboeren min vært ute å skikket på vogner, første gang han er med.. og nå står det mellom to ganske forskjellige vogner, Tfk Joggster Twist eller Emmaljunga Nitro City med citybag... Noen som har erfaring med disse vognene? Absolutt ikke enkelt dette her.. 

Samboeren min skal til Danmark, Tyskland og kanskje Polen nå i juni så tenkte vi skulle kjøpe der, derfor vikig å bestemme oss nå så tidlig (selv om ikke babyen kommer før i oktober).. Noen som har erfaring med å kjøpe barnevogn i disse landene, navn på butikker og hvilket av disse landene er det billigst?

Elsker city crossen vi har. Dette er den andre city crossen faktisk, bare fordi vi likte den så godt. Ambefales på det sterkeste.

Hadde nok tatt Emmalunga Edge Duo. City Crossen er så lav, og man må bøye seg sånn.

Men hadde nå valgt Simo fremfor Edge duo. Ser mange triller den og når de hviler på styret så vippes hele bagen fremover så babyene ligger i bakke faktisk. 

Jeg elsker min MB urban jungle!!emoticon

Den er en drøm og trille og kommer frem over alt! Det eneste negative er at bagen er litt liten, sportsdelen blir baktung hvis man har for mye på styret, og sittedelen er ikke vendbar. Jeg synes ikke at det har vært noe stort problem, og anbefaler veldig den vognaemoticon

Hjulene er enkle å ta av og på, så tror det går fint å måtte ta av hjulene for å få den i bagasjerommet.

Jeg har nettopp byttet min Nitro City i en City Cross. Elsker City Crossen :)

Jeg likte ikke de små hjulene på Nitro Cityen.. men det er vel smak og behag!

Jeg har citycrossen og er superfornøyd. Den er supergo å trille i skog og mark pluss at den er forholdsvis lett hvertfall i forhold til edgen...
Har ingen erfaring med de andre vognene, men kan absolutt anbefale citycrossen ;)
Selv synes jeg også emmaljunga vognene er penere å se på enn de andre ;)

har tfk vogn, og emmaljunga edge duo.
tfk syntes jeg at ikke har vært stabil, men er lett å trille. tar ikke noe mindre plass i bilen enn emmaljungaen, som også føles mye stødigere med sine 4 hjul. tfk er lettere å trille, emmaljungaen er liksom litt tyngre, men virker mer kompakt. begge vognene er tunge å løfte inn i bil, men tar som sagt like stor plass. hoved forskjellen for min del har vært at man på tfk vogna, ikke kommer til under vogna, i "handlebaggen" så lenge vogna er slått opp. det gjør man på emmaljungaen. har irritert meg verre når det er noe jeg trenger, å så må vogna omtrent taes fra hverandre hver gang.. anbefaler edge duo. lykke til

Har hatt Emmaljunga nitro. Er ei god vogn, og var fornøyd med mi, men og det er ett men..tror ikke denne vogna vil fungere når det er snø. Ikke kan du bytte de små hjulene med større vinterhjul. Ikke kan du vende styre over slik at de små hjulene kommer bak.

Så hadde ikke kjøpt den vognen som hovedvogn, men heller som ei vogn nr 2 til å bruke vår/sommer.

Selv skal jeg ha Simo duo når 4mann kommer. Av alle vogner jeg har hatt opp gjennom, så er det uten tvil Simo jeg liker best.

legoline skrev:
Heisann, 

Etter mye "forskning" har jeg nå kommet frem til 2 eller 4 barnevogner jeg kunne ønske.. 

Det er Tfk Joggster Twist, Mountain Buggy Urban Jungle og Emmaljunga City Cross og Emmaljunga Edge Duo med klassisk understell.. 

Kriteriene mine er at den må passe inn i bagasjerommet på golfen min, og må være ganske lett å trille, grei å gå med på tur i litt terreng (på naturstier osv.) og en vogn som er stødig og trygg for barnet..

Pga stødigheten har jeg vert litt skeptisk til de trehjulte vognene, men har nå bitt fortalt flere ganger at de er veldig stødige. Noen med erfaring?

TFK - Går greit inn i bilen, virker praktisk, men stor og ikke så fint utseende. Har også hørt at bagen kan være litt "farlig" med den bærefunksjonen.
Mountain Buggy - Må ta av begge bakhjulene for å få plass i bilen, er dette dumt å være avhengig av?

Noen som kan gi meg synspunkter eller erfaringer på disse 4 forskjellige vognene?

blir ikke det litt kræsj med bagvogn?

DenicaD skrev:
legoline skrev:
Heisann, 

blir ikke det litt kræsj med bagvogn?

Hva mener du? Jeg prøvde denne i bagasjerommet og den fikk plass.. hvis det var det du tenkte på?

Etter å ha vert å sett i butikkene på vogn med samboeren min står det nå mellom Emmaljunga Nitro City (fordi det er svingbare hjul fremme) og Tfk Joggster Twist.. Vi kom frem til at vi ønsker en vogn som er god og svinge, så da blir det ikke en firhjuling uten svinghjul denne gangen. 

Back
Topp