Barnevogn :(

Mor til ei nydelig prisesse

Andre møte med forumet
Jeg kjøpte en helt ny barnevogn på kidsandcare.no
I etterkant hørte jeg mye drit om denne kjeden, og er ikke fornøyd selv.
Jeg kjøpte vognen(Brio Happy Kombi) i sep. 2010 Og fikk den i oktober 2010. Fornøyd med leveringstid!
Jeg tok ikke vognen i bruk føre slutten av desember 2010 pga min datter ble født 13.12.10 Og det var  på di kaldeste vinterdager, så var det meste bare hjemme. Ettersom jeg tok vogna i bruk, ble jeg mer og mer missfornøyd, fant stadig nye feil. Til sammen nå så er det : Låsemekanismen på sportsdelen,venstreside.  brette på sportsdelen detter ned, så bare flaks at bærebaggen er festet, bremsen er skeiv, det ene hjulet sitter fast og vil IKKE av, så har ikke mulighet til å ta den i bil. Når jeg ringte og skulle klage på dette, så fikk jeg en fin beskjed om at jeg måtte sende mail, med bilder av dette som jeg annser som en stor mangel på sikkerhet i vogn. pga når jeg tar på bremsa funker den bare på den ene hjulet. Men det som er, jeg får ikke tatt bilder, og sendt. fordi det er ikke synlig. jeg har vært innom flere forskjellige Brio levrandører, og de som jobber der, sier jeg har retten på min side , og at jeg har krav på ny vogn, eller reprasjon. Men reprasjon på den vogna føler jeg at er unødvendig, så lenge det er en del feil på den, og den er brukt kun på små trille turer til butikk eller buss! og Kidsandcare.no var ikke villige til og hjelpe meg.
har lest litt om forburkerkjøpsloven, og har skjønt at jeg har rettigheter. Noen tips om hva jeg kan gjøre?
- noen som har opplevd dette problemet hos vogn / kidsandcare.no før ?

har KUN gode erfaringer med kids&care!!!!

men det spiller liten rolle hvor den er kjøpt,en annen leverandør av samme merke må jo ta den inn!! er jo brio som skal ha regning for dette og evt selv ta det videre med kidsncare!!

før var lageret demmes 5min unna huset vårt,så har mange ganger bestyillt ting på nett og ruslet bort på lageret og hentet. kun strålende produkter og servicE

ville ha sendt de en mail med hva som er feil og sagt at du tar kontakt med nærmeste brioforhandler hos deg og får en tilstandsrapport og vurdering av vogna, dette koster som regel penger så jeg ville ha sagt at de dekker det og det som feiler vogna evt. ny vogn hvis det er så mye som er ødelagt..... å vis gjerne til et par paragrafer i forbrukerkjøpsloven.....

Jeg har vært på barn og utstyr.
Der det var en mann som gikk igjennom vognen min, og fortalte meg alle feilene og sa at det uforsvarlig å ha ett lite barn i den.
Og di ville gjerne hjelpe meg, men di måtte ha bekreftelse fra brio på at det ikke vil koste noen ting.
vi regnet sammen hvor mye det ville kosta å reparere den der, vedr. bestilling av nye deler, og skruer.
så ville det koste meg nesten mer enn vogna gjorde. Jeg har også bestilt masse annet fra kids and care, er kjempe fornøyd med det, og leveringstid! ingen ting og klage på der. Men jeg har også sendt dem en mail. men di ville jeg skulle komme inn med vogna, og så trengte di den i en dag, så fikk jeg den tilbake, og måtte komme inn igjen når di får deler. som jeg har forstått ligger kidsandcare i stavanger/kristiandsand ? og jeg bor i porsgrunn.. er litt frustrert og redd. for tørr ikke å ha lillemor i vogna hennes :(

ORIGINAL: renmoe

Der det var en mann som gikk igjennom vognen min, og fortalte meg alle feilene og sa at det uforsvarlig å ha ett lite barn i den.
Og di ville gjerne hjelpe meg, men di måtte ha bekreftelse fra brio på at det ikke vil koste noen ting.
vi regnet sammen hvor mye det ville kosta å reparere den der, vedr. bestilling av nye deler, og skruer.
så ville det koste meg nesten mer enn vogna gjorde. Jeg har også bestilt masse annet fra kids and care, er kjempe fornøyd med det, og leveringstid! ingen ting og klage på der. Men jeg har også sendt dem en mail. men di ville jeg skulle komme inn med vogna, og så trengte di den i en dag, så fikk jeg den tilbake, og måtte komme inn igjen når di får deler. som jeg har forstått ligger kidsandcare i stavanger/kristiandsand ? og jeg bor i porsgrunn.. er litt frustrert og redd. for tørr ikke å ha lillemor i vogna hennes :(
ja,altså nå er lageret i sandefjord,nett flytta,men går ut fra at kontoret er her enda ja. du må ta den til en annen brioforhandler der du bor,det må jo gå?? har selv hatt emmaljunga,ikke kjøpt her,og da det ble problemer gikk ejg til en butikk her,de fixa uten en lyd, og senda regninga til leverandøren!

ORIGINAL: renmoe

du får sende vogna på dems regning da? burde jo holde med en tilstandsrapport fra den butikken du allerede har vært på..... fikk du ikke det skriftlig?

kjipt når det blir sånn altså....

Nei, fikk ikke tilstandsrapporten skriftelig, men jeg kunne hvis det ble noe problemer.
Så må inn igjen til dem... [:o] Litt sliten av å prøve å få orden den vogna, har holdt på siden begynnelsen av mars, og di butikkene skulle ha penger for å fikse den, og bestille deler..  

- Kan jeg reise til lagret demmes i sandf. Og vise den der da ?
For det er vel folk der ??

ja,seff kan du dra på lageret til kids&care!! det regner jeg sterkt med!! men ring dem først! :)

tusen takk! Ja, har ringt med dem flere ganger. Men di vil ha bilder på at den er ødlagt, så har egentlig veldig lyst til å møte opp og vise dem hvor skummel den vogna er. Får ta åså ringe dem i morgen. Evnt null hjelp da, så kan jeg jo ringe brio å? kan jeg ikke det ? siden det er produsenten av vognen?

ORIGINAL: Mor til ei nydelig prisesse

tusen takk! Ja, har ringt med dem flere ganger. Men di vil ha bilder på at den er ødlagt, så har egentlig veldig lyst til å møte opp og vise dem hvor skummel den vogna er. Får ta åså ringe dem i morgen. Evnt null hjelp da, så kan jeg jo ringe brio å? kan jeg ikke det ? siden det er produsenten av vognen?

jo det kan du!!!

Ring Brio!
Selv har jeg kun supre erfaringer med kidsandcare.

FIKK svar i dag! :)
Brio har tatt tak i saken min, og snakket med Kids and Care.
De har kommet til at vi skal levere vognen etter påske, dersom jeg fikk låne meg en annen vogn i mellomtiden.
Og Kids and Care beklaget seg veldig, og dette skulle ikke skje igjen :) Takk for all hjelp dere kom med! :)

ORIGINAL: Mor til ei nydelig prisesse

FIKK svar i dag! :)
Brio har tatt tak i saken min, og snakket med Kids and Care.
De har kommet til at vi skal levere vognen etter påske, dersom jeg fikk låne meg en annen vogn i mellomtiden.
Og Kids and Care beklaget seg veldig, og dette skulle ikke skje igjen :) Takk for all hjelp dere kom med! :)

Så bra at det ordnet seg, for sånn det har vært for deg i denne saken, ja sånn skal det ikke være.
Håper du får deg ei helt ny vogn+ litt til som plaster på såret.[:)]

Back
Topp