Barnevogn

MamaJane

Betatt av forumet
Heisann,

Jeg er 14 uker på vei i min første graviditet, og har såvitt begynt å se litt på barnevogner, det er et diiiiigert utvalg!!

Er det noen som kan gi meg noen råd og erfaringer?

Termin er i oktober, så det blir en vinterbaby, derfor er det greit me en lun og stor vogn.
Men ønsker ikke å ha en altfor tung vogn, ønsker at den går lett inn i golfen min.

Bor i rekkehus, og kan ta inn vogna enten i garasjen eller helt inn. Det kan ha noe å si for om vi skal velge duo eller kombivogn? Men synes det virket litt praktisk me kombivogn at en kan lett ta av bagen dersom babyen er sovnet.

Er det vogner som er bedre enn andre og merker jeg bør styre under?
Trenger litt råd fra erfarne mødre innen barnevogn verden ;)

Hvis du trenger en vogn som ikke er så veldig tung og som lett går inn i en bil, så styr unna Simo Kombi. Det er en veldig god vogn, men den er STOR og TUNG.

Jeg har hatt Simo Duo og har nå kjøpt Emmaljunga Duo. Duo vognene er veldig enkle å klikke av bagen på. Er mest fornøyd med Emmaljungaen, den er lettere å trille enn Simoen. Det er jo en stor vogn, så litt tung er den vel..... Men er superfornøyd.

Ville ha prøvd og kjent litt på vogner på en butikk hvis jeg var deg. Du har jo god tid til å finne en som passer godt for deg:)

Emmaljunga Mondial Duo

Hva er forskjellen på Emmaljunga Mondial Duo og Emmaljunga Duo?
Er de lette å klikke av slik at jeg kan ta baggen med meg inn?

Har katalogen til Simo, og har sett at Simo Kombi og Duo har fått bra tilbakemelding på nett. Men hvis den er stor og tung å få me seg i bilen bør jeg nok styre unna denne.

Hva er hovedforskjellen på 3 og 4 hjul? Hadde egentlig sett for meg 4 hjul, men ser det er flere og flere som velger 3hjulinger nå, hvorfor?

Jeg komme til å bruke vognen mest til turer i naturen og ikke så mye til byvandring..

ORIGINAL: LilleLavendel

hvis du vil ha en stor og lun vogn, så ville jeg gått for tfk joggster twist!

ORIGINAL: legoline

Har katalogen til Simo, og har sett at Simo Kombi og Duo har fått bra tilbakemelding på nett. Men hvis den er stor og tung å få me seg i bilen bør jeg nok styre unna denne.

Hva er hovedforskjellen på 3 og 4 hjul? Hadde egentlig sett for meg 4 hjul, men ser det er flere og flere som velger 3hjulinger nå, hvorfor?

Jeg komme til å bruke vognen mest til turer i naturen og ikke så mye til byvandring..

Jeg har ikke hatt noen av de nevnte her, men tenkte å svare i forhold til hjul... Jeg valgte 4 hjul fordi jeg fikk vinterbaby og ville den skulle trille lett i snø. Føler 3 hjulinger ikke triller så lett selv om du kan låse fremhjulet. [8|] Store, gode lufthjul syns jeg er best. Såvidt meg bekjent, så har både Emmaljunga og Simo det. [:)]

Hva med Emmaljunga city cross med citybag. Når du bruker understellet med citybaggen veier ikke den mer enn ca 11kg.

Dersom jeg skal kjøpe vogn brukt, er det noen årstider det er flere eller billigere vogner på nett?
Eller er det ca likt uansett årstid?

Når bør man kjøpe vognen?

jeg sverger til emmaljunga sine vogner! jeg synes de er helt perfekte [:)]

selv tenkte vi i utgangspunktet å ha emmaljunga edge duo, men ente opp med emmaljunga city cross for den er litt mindre..

ORIGINAL: Snikesnuppa

Brio Happy Duo anbefaler jeg på det varmeste!

Er denne bra? Har lest mye dårlig om den på nettet? Men var å så på den i butikk og likte den veldig godt.

Du bør tenke på plass i bilen også [:)] Vi lånte en Audi A4 stasjonsvogn og fikk bare så vidt vår Simo Duo inn i den [:-] Nå har vi volvo og kunne hatt to vogner inni (nesten) [8D].

På vinterføre og til turer i sko og mark anbefaler jeg deg en vogn med 4 hjul og gjerne en litt stor vogn som er stødig [:)]

ORIGINAL: Linda og Peanut

jeg sverger til emmaljunga sine vogner! jeg synes de er helt perfekte [:)]

selv tenkte vi i utgangspunktet å ha emmaljunga edge duo, men ente opp med emmaljunga city cross for den er litt mindre..

Hm tror jeg skal ta meg en tur i en butikk der de selger Emmaljunga å se på de forskjellige... :)

Brio har samme gode egenskaper som simo, men er nettere og får fint plass i bagasjen på en golf.. Venninna mi hadde den og hun hadde også golf da eldstemann var liten [:D]

Jeg har ikke mye erfaring med vogner, men til mini har jeg simo duo. Den er en drøm å trille, men tar litt stor plass og er ganske tung(ikke for tung, men tyngre enn mange andre vogner på markedet). Til dine "krav" ser jeg for meg at brio happy duo hadde vert en flott vogn. Veninnen min har den, og babyen har det lunt og godt i baggen, den får plass i hennes golf og den er ikke så tung å få inn og ut.[:)] Om du velger kombi eller duo, er en smakssak synes jeg. Det er like enkelt å klikke av baggen på duovognen, som å løfte den ut av kombivognen nesten. Duo baggene er større og lunere etter min mening[;)]

Jeg liker Teutonia sine vogner og kan anbefale Teutonia Prestige.
Da kan du velge mellom duobag, fashionbag eller softbag/hardbag i sportsdelen.[:)]

Back
Topp