Barnevogn

barnevognguiden er genial[:)]
Har vært der inne og titta litt, og da falt jeg pladask for emmaljunga city cross! Noen som har erfaring med den?[:)]

Leste over svarene, og så at flere hadde den vogna! Er den lett å manøvrere, sånn både bortover, inn og ut av bil, opp og end trapper++ ?
Er det god plass i bagen på vinterstid, med tanke på voksipise osv?

ORIGINAL: MyOwn

ORIGINAL: Frøken S

ORIGINAL: MyOwn

Vi har Emmaljunge Edge Duo til snuppa, og er veldig fornøyd med den. Men den er tung å løfte inn og ut av bil, så for dem som kommer til å gjøre det mye ville jeg valgt en lettere type vogn. Vi valgte den fordi vi har stor hund og det viktigste for oss var at den var robust og stødig.

Jeg aner ikke hva vi skal gjøre når nr.2 kommer. Snuppa er jo 1,5 år da, så det holder kanskje med ståbrett og/eller sitteplate, og så kan vi ha med trille til henne hvis det er nødvendig.

Så den vogna er ikke å anbefale til noen som bor i 2.etasje uten heis?[:)]

Nei, ville nok valgt noe annet da. [:)]

Jepp[:)]

har sås si alt utstyret fra før av... men blir en rimlig og enkel søsken vogn da [;)]

Jeg har lyst på en emmaljunga edge duo combi.. [:)]  Vet ikke helt hvilken farge ennå men, så mange fine![:)]

ORIGINAL: tone86

Jeg har lyst på en emmaljunga edge duo combi.. [:)]  Vet ikke helt hvilken farge ennå men, så mange fine![:)]

Ja, den var veldig fin! Vet du om det er stor forskjell i utseende på denne og city cross? Sistnevnte veide ca halvparten av Edge'n, og siden vi bor i 2.etasje trenger vi en lett vogn[:)]
Og nei, jeg orker ikke google bilder, haha[8D]

Hehehe, takk[:D]

http://www.testvinnerene.no/2009/03/emmaljunga-city-cross/

City cross har vunnet en i en test gjort av Foreldre & barn[:)]

Wow! Så bra[:)]
Tror vi går for denne! Hvis vi skal kjøpe selv, kommer vi nok til å gå etter pent brukte eldre modeller, for de er jo svindyre[X(]
Hvis vi får vogn av noen, kan det godt hende at vi "smisker" til oss den nyeste modellen[;)]

Tilogmed sambo likte denne, og han er helt nazi! Det er enten "Den var fin" eller "Den var stygg"[8D]
Og denne var fin[;)]

Tror vi går for denne! Hvis vi skal kjøpe selv, kommer vi nok til å gå etter pent brukte eldre modeller, for de er jo svindyre[X(]
Hvis vi får vogn av noen, kan det godt hende at vi "smisker" til oss den nyeste modellen[;)]

Tilogmed sambo likte denne, og han er helt nazi! Det er enten "Den var fin" eller "Den var stygg"[8D]
Og denne var fin[;)]

Så bra!![:D]

Blir nok noe i denne gata her også, edge duoen er jo kjempedyr.. men vi får se.. :) vil iallefall ha slik type vogn![:)] Syns ikke de med tre hjul el to smale foran osv er noe gode å trille... jobba i barnehage tidligere og syns de var no herk![8D]

Og denne var fin[;)]

Blir nok noe i denne gata her også, edge duoen er jo kjempedyr.. men vi får se.. :) vil iallefall ha slik type vogn![:)] Syns ikke de med tre hjul el to smale foran osv er noe gode å trille... jobba i barnehage tidligere og syns de var no herk![8D]

Kan jo evt få solgt de til en god pris senere også! Det er jo positivt[:)]
Ja, vi og vil ha en ganske standard vogn med 4 hjul. Enig i at 3-hjulinger er noe herk[;)]

Og denne var fin[;)]

Kan jo evt få solgt de til en god pris senere også! Det er jo positivt[:)]
Ja, vi og vil ha en ganske standard vogn med 4 hjul. Enig i at 3-hjulinger er noe herk[;)]

Har ei sort simo kombi, skal bruke den på nestemann også. Bare elsker den vogna[:D]

vi vurderer å ordne oss ny vogn, fordi den vi har er meeeega dårlig og livsfarli, quinny freestyle har vi, og den tipper jo for en god fisk. Så vi har lyst på emmaljunga, med ståbrett. Pluss at sove delen vi har er jo miniminimini, lille vokste ut av den før han var 5 måneder

På City Cross er bagen litt smalere ved fotenden enn de andre emmaljungavognene. Bagen ser også myyyye mindre ut, men er ikke det! Du kan ta madrassen fra Egde og legge i City Cross og den vil passe!! Foruten at city crossen er litt smalere i fotenden da. Har hørt noen som synes den bagen blir liten til voksi posen (standard utgaven), selv har jeg Voksi Urban og det er ikke noe problem, er kjempefornøyd med den posen. Synes den er mer brukervennlig enn standardposen. Det har ikke vært noe problem å holde gullungen varm i vinter, selv da vi var ute i -15 grader (noe som man ikke vanligvis gjør da spebarn helst ikke skal være ute når der er under -10 grader)

jeg synes City Crossen er lett å manøvrere. Har brukt den i trange butikker, slaps, is, mye snø og det går bare fint (selv om det skal sies at å skyve på vogn i dypsnø er ei skikkelig treningsøkt.... [;)])

Da jeg skulle kjøpe vogn brukte jeg lang tid i butikken og trillet og trillet på de forskjellige vognene, det anbefales! Stod ei stund å trillet på egden mens jeg pratet med de i butikken, tenkte ikke så mye over hva jeg gjorde. Så prøvde jeg city crossen etterpå og det var plutselig ikke noen tvil om hvilken vogn jeg skulle ha! Tror det er lurt å prøve vognene litt, trill i butikken til de ansatte blir møkka lei av dere[;)]

ORIGINAL: liv78

På City Cross er bagen litt smalere ved fotenden enn de andre emmaljungavognene. Bagen ser også myyyye mindre ut, men er ikke det! Du kan ta madrassen fra Egde og legge i City Cross og den vil passe!! Foruten at city crossen er litt smalere i fotenden da. Har hørt noen som synes den bagen blir liten til voksi posen (standard utgaven), selv har jeg Voksi Urban og det er ikke noe problem, er kjempefornøyd med den posen. Synes den er mer brukervennlig enn standardposen. Det har ikke vært noe problem å holde gullungen varm i vinter, selv da vi var ute i -15 grader (noe som man ikke vanligvis gjør da spebarn helst ikke skal være ute når der er under -10 grader)

jeg synes City Crossen er lett å manøvrere. Har brukt den i trange butikker, slaps, is, mye snø og det går bare fint (selv om det skal sies at å skyve på vogn i dypsnø er ei skikkelig treningsøkt.... [;)])

Da jeg skulle kjøpe vogn brukte jeg lang tid i butikken og trillet og trillet på de forskjellige vognene, det anbefales! Stod ei stund å trillet på egden mens jeg pratet med de i butikken, tenkte ikke så mye over hva jeg gjorde. Så prøvde jeg city crossen etterpå og det var plutselig ikke noen tvil om hvilken vogn jeg skulle ha! Tror det er lurt å prøve vognene litt, trill i butikken til de ansatte blir møkka lei av dere[;)]

Oi, så bra svar[:D]
Ble om mulig enda mer overbevist om at jeg vil ha City Cross'en nå. Men som du sier, kommer til å dra og prøvetrille de litt før vi kjøper ei vogn til flere tusen[:)]

Regner med det blir Simo kombi eller duo her [:)]

drømmevogna har jeg funnet for lenge siden og det er en emmaljunga vogn[:D] men er usikker på om jeg skal ha den i svart eller brun[:D]

Har nå sett gjennom alle vogner som er til salgs på Finn og fant ikke en jeg likte. Antar det går litt på farger man har sett på eller liker ;)

Back
Topp