Barnevogn syden

Nå leier de stortsett ut på flyplassene egne kofferter til vogner. Ville sjekket d ut, for det er d eneste mange flyselskaper dekker forsikring på hvis d sku skje noe med vognen :) Da hadde jeg fint tatt med simo vogna :)

Syns det var veldig kjekt å slippe å pakke inn vogna jeg :)

Problemet ligger da om ein er uheldig og vogna blir øydelagt på flyturen får du ikkje igjen på forsikringen :(

Vi skal til syden om en måned, tenker da å ha med baby jogger city elite. Det er den vi bruker til daglig, og som hun sover i to ganger om dagen.
Tenker å leie prampack eller airshells.

Når det gjelder barneseng, vet du ikke om du får det på forhånd? Vi haket av det da vi bestilte rommet.

Vi skal til syden om en måned, tenker da å ha med baby jogger city elite. Det er den vi bruker til daglig, og som hun sover i to ganger om dagen.
Tenker å leie prampack eller airshells.

Når det gjelder barneseng, vet du ikke om du får det på forhånd? Vi haket av det da vi bestilte rommet.
Ja men det står noen steder "begrenset antall" ;) men tenkte i hovedsak soving på dagtid - er jo simo hun er vant til å sove i.

Vi hadde med Babyjogger City Elite til syden i sommer. Da var hun 1 år og 3 mnd. Helt genial vogn til sydenbruk:) Stor kalesje som skygger godt for sola. Netting bak når man legger ned ryggen som gir god gjennomlufting. God å trille:)
Pakket den i PramPack

Problemet ligger da om ein er uheldig og vogna blir øydelagt på flyturen får du ikkje igjen på forsikringen :(
Vi fikk som sagt ødelagt vår vogn. Utgifter jeg hadde til å bytte det ene hjulet, ble dekket etter søknad inkl kvittering og bilder av skaden. Håndtaket, som var skrapet opp, ble ikke erstattet. Selv om jeg argumenterte med at vogna mistet verdi av "skaden". Det var til opplysning flyselskapet som dekket utgiftene, ikke forsikringen.

Sist vi var i syden var jenta vår nesten 2-år.

Da hadde vi med BabyJogger City Versa og bilstol. Pakket det i prampack.

Ville ha ei god vogn som er god å trille og som jeg kunne snu mot meg slik at vi så ungen. Ikke minst at den var god å sove i for henne.

Likte også at vi kunne snu sittedelen ettersom hvor sola var slik at hun ikke fikk sol på seg i vogna. :)

Angrer ikke på at vi hadde den gode vogna vår når jeg så alle som kava rundt med paraplytriller på brostein og ikke kunne se eller snakke med ungen mens de gikk i folkemengdene :P

Vi pakket buggabooen i prampack sist vi dro til syden. På veien til Granka ødela de bøylefestet på sittedelen (selv om bøylefestet var tatt av). På veien hjem smadret de hele karosseriet. Helt katastrofe! Hadde de gjort det på veien ned hadde vi ikke hatt noen vogn å bruke i det hele tatt...

Det som uansett er viktig at du gjør er å ta ut vogna allerede på bagasjeutleveringen og monter den sammen. Finner du feil må du varsle om de med en gang. Finner du feil først når du kommer hjem vil flere selskaper nekte deg erstatning. Og det er kjipt med en dyr vogn som simoen.

Vi fikk erstattet vognen til slutt, men det tok oppimot tre uker før de godtok at den var ødelagt. Måtte til to forskjellige buggabooforhandlere først...

Vi reiste til Tyrkia da mini var 7mnd. Da hadde jeg med emmaljunga mondial i prampack! Vil anbefale å ta med den vognen hun bruker til vanlig :) Hadde jeg reist igjen i dag, hadde jeg tatt med meg samme vogn.. God tur!

Simo duo skal visst veie under 16,5 kg og prampacken i seg selv 4,2. Så det går vel akkurat.
Barn under 2 år får ingen bagasje. Da har vi totalt 20 kg. Så da får jeg ikke med vogna. Det som er noe dritt er ar vi må dra med toget klokka 4 om natta - hadde vært greit å hatt vogna da.

Barn under 2 år får ingen bagasje. Da har vi totalt 20 kg. Så da får jeg ikke med vogna. Det som er noe dritt er ar vi må dra med toget klokka 4 om natta - hadde vært greit å hatt vogna da.

Kjem an på selskapet det. På Norwegian får dei vogn + 5 kilo...

Trodde vogna brukte å gå utenom jeg.. Gjorde det til oss, både med startour og ving..

Bugaboo, pakket i prampack.
Hadde ikke drassa med meg en Simo.
Ring Ving/startour og be de reservere en barnseng til deg, det gjorde vi.

Vi har reist masse med frøkna og hat aldri opplevd og ikke fått barnseng på hotell.

Så lenge man reiser med barn under 2 år (spedbarn) får man vogn med som spesialbagasje gratis. ;) grensa er 25kg!

Hos Norwegian og SAS får barn under 11 år ha med vogn og bilsete som spesialbagasje gratis. Hos Norwegian får spedbarn under 2 år ha 5kg innsjekket bagasje gratis, selv om de ikke har seteplass. Hos SAS får spedbarn under 2 år ha inntil 23 kg egen innsjekket bagasje i tillegg til barnvogn, selv om de ikke har betalt billett. Så vogn får man med gratis, pluss endel mer! :)

Det er bare å sjekke med flyselskapet. ;)

Back
Topp