Barnevogn på fly....

princess_barbie

Glad i forumet
Eg skal nedover til østlandet sammen med smurfen om en ukes tid, men denne gangen vil eg gjærne ha med meg vognen. Noen som har noen erfaringer med dette? Hvordan de skal pakkes og diverse for å få minst mulig skade....

Så du tv2 hjelper deg i kveld? Var nettopp et problem om dette... Ei som hadde pakka inn vogna inni plast, men hu fikk ikke erstatning for selskapet mente at hu ikke hadde pakket den forsvarlig eller hva det var.. Hele ramma på vogna var skeiv og 2 av hjulene var punktert....[&:]
Dette var Norwegian.... For at hun har skulle fått erstatning, så har hun måtte pakka vogna i en forsvarlig "bag" som kosta 150 kr... dette var i følge SAS det da.... sjekk nettsidene eller no, se om du får tips...[:D]

du har ikke ei litt lettere vogn som du kan ta med? trudde egentlig ikke du trente å pakke den inn siden det skal kunne gå ann å trille vogna helt til du skal på flyet men eg hørte på radio idag om ei som fikk vogna ødelagt og ikke fekk den erstattet... var det det du også hørte?

Innland
Flex 30 kg
Happy 20 kg
Spedbarn 0-2 år 10 kg + barnevogn.
Poser til barnevogn (kan brukes flere ganger) kan kjøpes på flyplassen for NOK 50,- og 150,- (kit)(gratis for medlemmer av EuroBonus Gull samt reisende i Business eller Ecomony Extra)

Dette sto på SAS sine sider:)

tusen takk for tips....da pakker vi den ikke i plast sånn som barnesetet....det er litt for dyrt å ødelegge en vogn til 7000

Vi har en egen transportbag til vogna vår. Det finnes også bag'er som passer til alle typer vogner...prampack tror jeg den heter...

Veldig greit å ha hvis du reiser en del..

ups..posta to innlegg..

ORIGINAL: AnaBanana

Mitt tips : kjøp deg ei billig vogn [8D]
Vi har en til en tusing ellerno, som er ca det samme som koster for en prampack. Veldig grei å ha med seg på flyet.

Vi fikk ha med vogna helt bort til flyet, når vi landa stod vogna ute og venta på oss.

oj så greit da. har hele tiden fått beskjed om å levere alt av seter og vogner i spesialbagasjen så eg har aldri hatt vognen med. og må jo si at det begynner å bli litt tungt å tråkke rundt på flyplassen med babybjørn nå.

Norwegian sender ikke barnevognen, om du ikke signerer på "limited release", altså at du signerer på at de ikke har ansvar for evt ødelagt barnevogn. På Flesland er det sjelden du får med deg vogna helt til gaten, kommer litt an på hvor du skal (jeg har reist mye med vogn). Jeg har aldri opplevd å få vogna ødelagt, men om det hadde vært tilfelle, har jeg reiseforsikring som dekker slike ting, når flyselskapet ikke gjør det.
De erstatter ikke om det ikke er "forsvarlig" pakket. Forsvarlig avhenger av hvem som definerer det. Det som er definert som forsvarlig hos SAS (plastposen til 150 kr), er IKKE forsvarlig hos Norwegian.

Jeg flyr ikke med Norwegian lenger, med mindre det er mange hundre kroner billigere. Må betale gebyr for å betale med kort, må betale for å reservere sete, betale for å sjekke inn bagasje.. Ja, alt.. Sas har ALT inkludert.

da vi flydde til kr.sund sist ble d hull i taket på simoen selvom eg hadde den i plast og d var de folkene som pakket den for meg.

jeg vil anbefalle alle som reiser mye aa kjöpe en pram pack. den er dyr men akk saa prakt?sk. vet at barselsgruppa t?l e? venn?nde har den paa 't?me share' de sple?sa saa gaar den mellom de ettersom hvem som skal re?se naar[;)]

ORIGINAL: Pijah

Norwegian sender ikke barnevognen, om du ikke signerer på "limited release", altså at du signerer på at de ikke har ansvar for evt ødelagt barnevogn. På Flesland er det sjelden du får med deg vogna helt til gaten, kommer litt an på hvor du skal (jeg har reist mye med vogn). Jeg har aldri opplevd å få vogna ødelagt, men om det hadde vært tilfelle, har jeg reiseforsikring som dekker slike ting, når flyselskapet ikke gjør det.
De erstatter ikke om det ikke er "forsvarlig" pakket. Forsvarlig avhenger av hvem som definerer det. Det som er definert som forsvarlig hos SAS (plastposen til 150 kr), er IKKE forsvarlig hos Norwegian.

Jeg flyr ikke med Norwegian lenger, med mindre det er mange hundre kroner billigere. Må betale gebyr for å betale med kort, må betale for å reservere sete, betale for å sjekke inn bagasje.. Ja, alt.. Sas har ALT inkludert.

Jeg måtte ikke signere noe da vi dro ned hit...
Menneh det var ikke så kjekt å sende vognen til 8000,- i en plastpose....

Så neste gang blir det SAS, eneste grunnen til at vi fløy med norwegian som pijah sier er at vi sparte 2000kr..

her kommer vi til å fly sas, siden prisene er det samme. DVS uten gebyrene som kommer i tillegg hos norwegian. Men kjøper man en sånn plastpose hos sas så er man i allefall dekket om noe skulle skje med vognen.

Generellt så synes eg sas er et bedre selskap enn norwegian i allefall når det kommer til service og kundebehandling.

Vi hadde med MacLaren-trillen vår når vi dro til Frankrike i påsken (med mellomlanding i Wien. Fløy med Austrian). Pakket trillen i reisebagen som MacLaren selger (ca kr 600,-. Passer til alle triller + litt bagasje oppi, for den er stooor [:D]. Med trillehåndtak og hjul.) Den er genial og kan anbefales på det sterkeste om du skal sende en trille som (spesial)bagasje). Vi brukte Manduca'en på flyplassene - veldig greit [;)][:D]

Ellers signerer jeg Pijah m.fl. Jeg flyr alltid SAS i Norge. Av prinsipp flyr jeg ikke med Norwegian når de skal ha ekstra gebyrer for alt [:@][:'(] Som regel har SAS vært lik pris eller billigere de gangene jeg har tatt fly mellom Bergen og Oslo (og det begynner å bli en del...)

Back
Topp