Barnevogn og erfaringer?

Vi endte opp med å kjøpe Cybex Eos Lux etter å fått sett litt videoer og tilbakemeldinger på den. Alle som har skrevet noe om det har kun positive tilbakemeldinger, så jeg tenker at til vårt bruk blir den helt sikkert perfekt. Kjøpte den gjennom Pinkorblue der det var tilbud på komplett vogn og bilstol til ca 4700. Venter i spenning :) :smiley-angelic002
Har du lyst å oppdatere når dere har fått vognen? :happy:

Har du lyst å oppdatere når dere har fått vognen? :happy:
Det ville jeg veldig gjerne gjort, men vi skal flytte tilbake til hjembyen i juni ca og jeg hadde ikke tenkt til å pakke opp vognen før det - da det er lettere å frakte.. o_O Men anbefaler deg å søke den opp på tiktok f.eks, der er det en del videoer av vognen, så får man liiiitt inntrykk av hvordan den er haha :love7

Ahh, det skjønner jeg. Tusen takk for tips ang TikTok. Jeg har kun googlet og sett på YouTube, men fant lite erfaringer der. Forhåpentligvis blir jeg litt klokere nå :happy:

Er dessverre fremdeles litt for dyrt. Vil under 10 000 kr (helst billigere) for vogn, bilstol og base, selvom det ikke er så lett. Vi skal se litt på vogn i butikken i morgen, så kanskje samboeren skjønner at vi må opp i pris. Han synes det er dyrt med 7000 kr for pakke med bilstol :banghead::laughing002
Spørs helt på bruken! Har hørt mye bra om eos. Vi bor med mye grus og skogsvei i nærheten, og da ble eos litt for «lett», og jeg ønsket meg flat og ikke ergonomisk liggedel, så derfor ble det Talos :love017 Men dra og se på de fysisk - og bare tenk på hva dere trenger av bruk. Viktigste er at vognen passer deres behov (pris, størrelse, terreng, ergonomisk/flat etc). :Heartred

Vi har nxt90 fra EmmaLjunga fra forrige mann. Var i grunnen fornøyd med den veldig lenge, brukte den på tur i skog og mark. Den er tung som andre her påpeker, men til gjengjeld innbiller jeg meg at den er mer stabil i marka pga det? Jeg lunne tenkt meg en lettere vogn, men tror ikke vi kommer til å bruke penger på det, vognen er fin og går an å bruke. Vi skal sørge for opppumpa eller nye hjul hvertfall. For det blir forhåpentligvis mange flere turer i marka!

Hei, kommende far her. Vi har begynt å se litt på vogner men vet ikke helt hva vi skal se etter. Har foreldre som syns forhjulene på de moderne vognene ser litt ustabile ut. Så var innom Barnas hus for å se de i virkeligheten, syns de virket helt greie når vi prøvde de men skjønte ikke hvorfor man skulle låse forhjulene, mistet jo veldig mye svinging da?

Kona syns Bugaboo Fox 3 virka litt stor, men likte den bedre enn de andre når vi rulla rundt der inne. Kunne kanskje spurt de som jobbet der mer om hjelp men var bare for å titte litt. Vi bor på en topp og kommer til å gå mye i grusvei, så tenker noe stødig hadde vært fint. Men hvordan skal man teste om en vogn er god på grus når vi er inne? Eller andre vogner vi burde se, hadde tenkt å titte på Stokke Trailz men de har den jo ikke så.

Hei, kommende far her. Vi har begynt å se litt på vogner men vet ikke helt hva vi skal se etter. Har foreldre som syns forhjulene på de moderne vognene ser litt ustabile ut. Så var innom Barnas hus for å se de i virkeligheten, syns de virket helt greie når vi prøvde de men skjønte ikke hvorfor man skulle låse forhjulene, mistet jo veldig mye svinging da?

Kona syns Bugaboo Fox 3 virka litt stor, men likte den bedre enn de andre når vi rulla rundt der inne. Kunne kanskje spurt de som jobbet der mer om hjelp men var bare for å titte litt. Vi bor på en topp og kommer til å gå mye i grusvei, så tenker noe stødig hadde vært fint. Men hvordan skal man teste om en vogn er god på grus når vi er inne? Eller andre vogner vi burde se, hadde tenkt å titte på Stokke Trailz men de har den jo ikke så.
Jeg bor landlig til, og mye grusvei og trille på.. Første barn på vei. Og alt jeg vet er at jeg ikke skal ha forskjellige str på hjula. Jeg vil ha like store framme som bak. Ikke noe små hjul som ikke tåler noe. Eller at det rister for mye i vogna, at den er for stiv... Jeg har kikka på eldre varianter av Emmaljunga, mondial eller duo edge. Ikke kjøp vogn bare pga navn, syns Stokke vognene jeg har vært borti i jobbsammenheng er ofte lite praktiske.

Hei far! Vi er førstegangs, og tok et par reconrunder før vi bestemte oss. Stilte masse spørsmål i butikken, og fikk gjennom det mye god info som gjorde det lettere for oss å ta et godt valg. Vi bor på bygda, med mer hull enn vei på grusveiene her i området. Vi ville ha noe stødig, med greie hjul og god demping. Samtidig har vi behov for ei vogn som kan klappes godt sammen, siden en av bilene har ganske liten plass i bagasjerommet.

Ble først veiledet av butikken til å se på Emmaljunga (sento), som liksom skal være best på landevei og terreng. Jeg opplevde den som altfor tung både å dytte og å styre. Tenkt vekt hvis dere bor på bakketopp vi endte til slutt med å velge mellom Britax smile 5 og Cybex Talos. Ganske like vogner mtp funksjonalitet og prisklasse. Men vi synes Cybexen var overlegen da det kom til demping og stødighet. Rist litt på vognene i butikken, og trykk håndtaket ned for å sjekke dempinga. Ei stødig vogn med god demping gjør seg godt på grus

Vi titta ikke på Stokke eller Buggaboo, da forhandlerne vi var hos ikke førte merkene. Så vet ikke hvordan Cybexen ville målt seg mot dem.

Lykke til!

Grunnen til at forhjulene kan låses er fordi de må det når man feks kjører på en sti med røtter eller lignende. Når hjulene svinger på ujevn sti kan de stoppe opp på tvers. Bruker feks alltid å låse forhjulene når jeg skal ned en ujevn sti på vogna vi har til storebror :)

Vi har landet på Emmaljunga sento max❤️ Ble bestilt på lørdag! Sååå spente på å få den opp :love7

Fikk kjøpt en Cybrex Taloos Lux til halv pris, noen synspunkt på denne?
Vi kjøpte den etter flere måneders research. God på ulendt terreng, god solskjerming, veldig pen, enkel å få inn i bilen og flat liggedel - så vi ble ganske sikre i vår sak. Hørt utrolig mye positivt om den fra flere venner. Den er bedre på ulendt terreng enn bugaboo for eksempel :love017

Vi kjøpte den etter flere måneders research. God på ulendt terreng, god solskjerming, veldig pen, enkel å få inn i bilen og flat liggedel - så vi ble ganske sikre i vår sak. Hørt utrolig mye positivt om den fra flere venner. Den er bedre på ulendt terreng enn bugaboo for eksempel :love017
Da er det bare å glede seg❤️

Jeg har prøvd en del vogner tidligere. Emmaljunga duo, emmaljunga nxt, babyjogger elite, babyjogger city tour 2, bugaboo fox og en eldre modell.

Jeg er mest fornøyd med bugaboo fox og babyjogger elite (og city tour, men det er et litt annet behov). Og vi bor i et område der det er en del snø.
emmaljunga ble for stor og for tung.

Jeg har prøvd en del vogner tidligere. Emmaljunga duo, emmaljunga nxt, babyjogger elite, babyjogger city tour 2, bugaboo fox og en eldre modell.

Jeg er mest fornøyd med bugaboo fox og babyjogger elite (og city tour, men det er et litt annet behov). Og vi bor i et område der det er en del snø.
emmaljunga ble for stor og for tung
Jeg mente ikke prøvd, men vi har eid

Back
Topp