Barnevogn i terreng

Dette ønsker jeg meg også! Har sett litt på Cybex Talos eller Thule Urban Glide 4, men har ingen egenerfaring med noen av dem

Jeg har Emmaljunga nxt90f og bor i terreng :laughing001 Grove fine hjul og god fjæring :) har vanlig grusvei også pukk grusvei og skog .

Vi har Cybex Talos S Lux. Er veldig fornøyd med fjæringen. Den fungerer like godt i byen som på landet, grusveier og noe bumpete veier, men vil ikke si det er en "terrengvogn" som sådan. Har forsøkt å gå på skogsstier med den og i leirete terreng og da blir det med ett ganske mye tyngre og kronglete. Men for vanlig gruslagt skogsvei går det fint. Så spørs hvor mye skogsterreng du tenker på :) fungerte også veldig fint på ikke-måkte gangveier i byen i vinter (som var litt"offroad" noen ganger :laughing002)

3 eller 4 hjul? ☺️
3, hadde både den med svære faste hjul (joggevogn) og den med vanlig små hjul (rotetende fremhjul som kan låses). Stabil begge, men den med store hjul var best i skikkelig ulendt terreng og suveren i snø. Den andre best til by/buss etc., men god på grusvei/sti også. Hadde den med store hjul som sovevogn i barnehagen, også bytta vi når mye snø e.l. 4 hjul blir aldri like bra på dårlige veier, siden framhjulene kan svinge hver sin vei pga. ujevnheter og "låse seg", og det blir mye mer humpete for den som sitter oppi.

Back
Topp