Barnevogn i liten bil

Ja, viking virker veldig smal i forhold til super viking på bilder ihvertfall, har ikke fått sett den i butikk. Men så på nxt60 vs nxt90 og da synes jeg 60en var smal, men er kanskje synsbedrag :) Vi skal i en større butikk å se i dag, så kanskje vi finner de der og kan kikke nøyere :)

I babyjogger premier med fire hjul kan vel sittedelen snus? Den ser egentlig veldig ålreit ut! Eneste er at at den nok blir for brei til å legges i bilen.

Premier hadde jeg ikke tenkt på, jo den kan snus. Hvordan den er på terreng og snø vet jeg ikke. Men det vet sikkert noen andre her?

Vil anbefale deg å dra i butikken og prøve trille vogner + prøve å legge den sammen i bagasjerommet.
De har dukker i butikken som du kan prøve oppi vogna og se ift strørrelse ;)

Premier hadde jeg ikke tenkt på, jo den kan snus. Hvordan den er på terreng og snø vet jeg ikke. Men det vet sikkert noen andre her?

Vil anbefale deg å dra i butikken og prøve trille vogner + prøve å legge den sammen i bagasjerommet.
De har dukker i butikken som du kan prøve oppi vogna og se ift strørrelse ;)
Takk! Har vært i en del butikker og plaget vogner, men ikke alltid de har vognene jeg er interessert i og ikke alltid har bilen med (Oslo, er upraktisk mange steder). Så vil jeg helst slippe å dra ut hele butikken ut for å prøve :laughing005 Så greit å få litt anbefalinger her først :) Skal videre på fler butikker i morgen, huff. Jeg er ikke noe glad i shopping og vil uansett kjøpe brukt, så denne butikkgåinga er jeg ikke begeistret over! Skulle ha overlatt det til samboer, men det er jeg som har tid.

Jeg tok med meg bilen til en barnas hus butikk, fant en vogn jeg likte, tok den med ut til bilen og testet den i bagasjerommet:) synes det var en veeldig grei måte å gjøre det på for da fikk jeg se det med egne øye hvor «romfrek» vognen ble, og de som jobbet på butikken var veeldig hjempsomme:).
Ja, jeg skal prøve før jeg kjøper noe, men vil slippe å prøve hele butikken, og dessuten vil vi gjerne kjøpe brukt. Så hvis det er andre som har liten bil med gode erfaringer å dele blir jeg glad for det :)

Uavhengig av hvilken vogn så tar jeg også veldig gjerne i mot generelle tips om det å ha baby/vogn og å ta en relativt liten bil :) Svigers og svigersøstre som også kan være behjelpelig med kjøring har også små biler, så vi må uansett ha det litt i bakhodet både med vogn og bilsete!

Skjønner! Jeg har to vogner :) Har en som funker bedre på trilling på terreng og vintervær, så har jeg stokke xplory som er voldsomt praktisk å ha med seg i bilen/til butikken/på kjøpesenter og lignende :p Men hvis man har slikt terreng (som jeg også har :p) og bare skal ha en vogn er den vel ikke optimal :)
Høres lurt ut! Vi ender nok opp med to vogner selv etterhvert, men håpet å komme unna med bare en det første året! Bor i blokk og har lite oppbevaringsplass, så det er fint om vi slipper to vogner! Er så veldig fint å gå tur i skogen og langs elva rundt her, så håper å finne en vogn jeg kommer meg ut litt med det første året!

Takk! Har vært i en del butikker og plaget vogner, men ikke alltid de har vognene jeg er interessert i og ikke alltid har bilen med (Oslo, er upraktisk mange steder). Så vil jeg helst slippe å dra ut hele butikken ut for å prøve :laughing005 Så greit å få litt anbefalinger her først :) Skal videre på fler butikker i morgen, huff. Jeg er ikke noe glad i shopping og vil uansett kjøpe brukt, så denne butikkgåinga er jeg ikke begeistret over! Skulle ha overlatt det til samboer, men det er jeg som har tid.

Oslo er ikke laget for bil nei. Vet det finnes noen store barnas hus butikker i utkanten av Oslo med godt utvalg av vogner (så slipper du å gå innom så mange butikker) ;)

Oslo er ikke laget for bil nei. Vet det finnes noen store barnas hus butikker i utkanten av Oslo med godt utvalg av vogner (så slipper du å gå innom så mange butikker) ;)
Takk, har vært på Alna og Strømmen og Lambertseter og andre sentre, men tar gjerne mot tips til fler butikker litt utenfor med godt utvalg! :) Siden jeg ikke er så gira på ny vogn kan jeg nok ikke forvente at butikkene har inne alle de modellene jeg ønsker å se på uansett.

Du finner vel ofte mål på vognene sammenslått på nettsiden til produsenten, du kan jo kikke på de. Ellers må jeg si at at ungen skal krabbe oppi selv var et pussig kriterium, hvorfor mener de du kjenner at det er så viktig?

Høres lurt ut! Vi ender nok opp med to vogner selv etterhvert, men håpet å komme unna med bare en det første året! Bor i blokk og har lite oppbevaringsplass, så det er fint om vi slipper to vogner! Er så veldig fint å gå tur i skogen og langs elva rundt her, så håper å finne en vogn jeg kommer meg ut litt med det første året!

Det skjønner jeg godt :p Når barna har begynt i bhg har det vært greit å allerede ha to vogner da siden de trenger sovevogn :p
Skjønner godt at det er mye mer praktisk (og ikke minst økonomisk) med en vogn.
Håper dere finner e vogn som møter alle kriteriene :P

Du finner vel ofte mål på vognene sammenslått på nettsiden til produsenten, du kan jo kikke på de. Ellers må jeg si at at ungen skal krabbe oppi selv var et pussig kriterium, hvorfor mener de du kjenner at det er så viktig?
Fordi det er slitsomt å løfte en 1-2 åring som vil klare selv oppi en høy vogn hver gang :)

Ja, jeg nileser på produsentsider og noterer mål på alt :) Men så er det noe om hva som funker fint å praksis også :)

Takk, har vært på Alna og Strømmen og Lambertseter og andre sentre, men tar gjerne mot tips til fler butikker litt utenfor med godt utvalg! :) Siden jeg ikke er så gira på ny vogn kan jeg nok ikke forvente at butikkene har inne alle de modellene jeg ønsker å se på uansett.

Barnas hus på Slependen, rett ved IKEA, har STORT utvalg av vogner ;)

Fordi det er slitsomt å løfte en 1-2 åring som vil klare selv oppi en høy vogn hver gang :)

Ja, jeg nileser på produsentsider og noterer mål på alt :) Men så er det noe om hva som funker fint å praksis også :)
Hmm, okei. Aldri opplevd det som en problemstilling :)

Barnas hus på Slependen, rett ved IKEA, har STORT utvalg av vogner ;)
Takk, kanskje jeg får kjørt innom i løpet av uka! Var på en haug barnevognbutikker i sentrum i dag, så har fått sett på masse vogner ihvertfall, men uten bil. :P

Hvis det er andre mødre der ute som har litt mindre bil og har tips om hvordan de har løst det med barnevogn og også forsåvidt bilsete tar jeg gjerne i mot tips :) Det kan da vel ikke bare være meg, syntes jeg ser såå mye småbiler til daglig :D

Back
Topp