Barnevogn- hvilken?

Demi

Flørter med forumet
Hva slags vogn skal dere ha? Kanskje litt tidlig enda, men jeg har begynt å spekulere litt på det.. Tror det står mellom OTH Mountain Buggy eller Babyjogger City Elite. Lurer på hvordan BCE er på vinteren, har OTH fra fra før, så vet sikkert at den funker, men BCE vet jeg ikke men den har så mange lure finesser :)

Skal ha emmealjunga city cross.

har en emmaljunga edge duo, med sportsunderstell etter storesøster, blir nok den:) ny i 2010, like fin som ny!

Denne hvis det blir jente, hvis ikke blir det samme vogna i en annen farge :P Altså emmaljunga city cross :)

Vi har Emmaljunga City Cross fra før, VELDIG fornøyd med den! God i både ulendt fjellterreng og i byen.. 

Så det spørs helt hvordan man skal bruke vogna.. Skal man kun trille inne på kjøpesentre er en snerten lett trehjuling tingen.. skal man gå mye på sti /i dyp snø osv er en stabil og tyngre firhjuling best :)

har simo kombi fra før, og bruker denne nå også.. er så fornøyd med den så de pengene skal jeg bruke på noe annet gøy

Har simo kombi!!Ingen slår simo på skikkelig drittføre. Da gullet ble født var det svære is
fjell i vegene,måtte sirkle oss avgårde¨på snø/isfjell og sørpe, var ikke antydning til velt engang. Nå som han ikke bruker bagdelen lenger,bruker jeg bare forlengeren på sportsdelen og dermed har han bagvogn enda :)
Simo er stor og klumpete i bilen, men har man plass er det ingen bedre vogn :)

Har foresten en emmajunga også,men ikke så fornøyd med den, slutta å bruke den,det blir barnehagevognen.

Men lurt å tenke på føre vognene takler, ikke bare tenk hvor fin den er,men se på hjul og stødighet.

Har en Roan Marita duo vogn nå, den er herlig på drittføre :) Men den er kjøpt brukt, og nå er den sliten, så blir barnehagevogn (hvis vi får plass) til eldstemann. Vi må uansett ha søskenvogn! Vi skal ha en teutonia team - prøvde den med tvillingene til et vennepar, den var god å trille.

Vil ikke ha trehjuling, den er ikke like god på drittføre. Dessuten SKAL jeg ha muligheten til å ha barnet vendt mot meg uten at dette har noe å si for stabiliteten til vogna (en trehjuling blir ustabil når barnet er vendt mot fører). Ikke bare vet jeg om to tilfeller der barnet er blitt kvalt mens det er har sittet fra den som triller, og dette ble oppdaget for sent, men i tillegg er det lettere å kommunisere med et barn som sitter mot deg, og man kan måle forskjell i språkdyktighet ut fra om barnet sitter fra eller mot den som triller.

har emmaljunga... men vi må vel ha en tvillingvogn... veldig fornøyd med emmaljungan da :)

Har en Easywalker Sky som storebror har hatt, så den skal jeg beholde. Av 3 - hjulinger er dette den klart beste. Slår alle de andre ned i støvlene både på stabilitet, finesser, kvalitet og plass når den er sammenslått. Har jobbet 10 år i barnehage og vært borti alt som er av vogner, så føler jeg har "testet" de fleste nok til å mene dette. Ellers så vil jeg sterkt anbefale å kjøpe vogn fra utlandet på nettet - vi sparte 3000 kr på dette. Og vogna kom på døra 4 dager etter bestilling.  Vi bestilte herfra og kan trygt anbefale denne siden vidrere:

http://www.babyjungle.nl/

Som pris-eksempel: en Easywalker Sky koster på Babyshop 5699 kr  ( og barnas hus har ca samme pris)
På babyjungle koster den 479 euro ( dvs ca 3800 kr hvis man regner en kurs på 8). De har også mange flere merker. Frakt på ca 500 kr kommer i tillegg, men uansett er det jo en del penger spart. Vi kjøpte også babybag til vogna som kostet 99 euro ( ca 800 kr), her hjemme koster den 2100 kr.

Husk; Penger spart, er penger tjent

Har Buggabo vogn, denne er veldig lett å ha med seg, tar ingen plass og veier lite. MEN, barnet vokser fort utav denne.....

Kjøpte SIMO KOMBI som barnehagevogn til gutten vår på 1,5 år, og denne er helt fantastisk romslig og god å trille! Han sover kjempegodt i denne. Vurderer å kjøpe ny Simo Kombi (barnehagevogna ble kjøpt brukt) til babyen, men jeg får den ikke med meg hvis jeg skal kjøre i min bil... Er ganske stor, men som sagt, veldig god å kjøre og busse barnet med god fjøring :-)

Vi kjøpte TFK joggster twist til snuppa, SUPER fornøyd! Så det blir å bruke den igjen:) 

Jeg har veldig lyst på Emmaljunga Mondial Duo, er det noen som vet hvordan denne er i forhold til City Cross? Ser det er mange som anbefaler den :)

Vi har emmajunga smart duo som vi bruker til poden...så blir nok å bruke den til nestemann også:) er kjempe fornøyd med den...tung å løfte men god å trille på all slagsføre:)

TFK joggster twist..gleder meg til å få bruke den 

Back
Topp