Barnevogn / bil

bebe

Forumet er livet
Hei og gratulerer til alle dere som har født [:)]

Jeg må bare få spørre dere om en ting...    - barnevogn !

Er leeenge til jeg trenger å kjøpe vogn, men vil finne en vogn som passer til bilen ...
hvis ikke må vi kanskje kjøpe ny bil..  Hadde tenkt på Simo Kombi (brukt den før og var kjempefornøyd)... Eller kanskje Emmaljunga Edge Duo..  Men ser nå ut til at den tar enda større plass enn Simo sin ... SUKK... Brio sin derimot tar veldig liten plass (men ser ikke så fin ut synes jeg)...

Hva har dere kjøpt ? Og i forhold til bil og plass - hvordan har dere tenkt ???

vi har en vw passat bil, og jeg har en simo kombivogn, den passer perfekt inn i bilen, og da får jeg enda litt plass til handleposer og litt sånn, men altså supergod plass blir det jo ikke uansett hva slags vogn du kjøper.. lykke til med valg av vogn[:D] jeg er super fornøyd med min simo kombivogn

Vi har vw passat 2007 mod , nettopp kjøpt ny juuuhuuuu (skryte, skryte [8D][;)]) Og vi har brio kombi vogn [;)], og vi har plass til enda litt til.. er fornøyde vi [;)]

Jeg har en gammel liten bil, og en gammel stor vogn som jeg må demontere for å få plass i bilen.. hadde jeg kjøpt ny vogn, hadde jeg kjøpt TFK Joggster twist - den prøvde jeg inni bilen, og den fikk god plass [:)] Denne er nok den vognen på markedet som kan bli minst sammenslått har jeg hørt - og superfin er den jo også [:D] gleder meg til jeg får kjøpt stasjonsvogn ja [&:]

Har en Nissan Primera -98 modell og Simo Kombivogn. Har plass til vogna å
litt til vi.

Det stemmer at Emmaljunga Edge Duo tar endel plass.. Jeg har den, men vi har VW Touran så vi har fint plass til den. Bortsett fra at den tar endel plass i bilen, er det en helt super vogn! [:)][:)]
Den er så utrolig god å trille, skikkelig robust og fin. Også er det så god plass i bagen på den. Så jeg angrer absolutt ikke på at vi kjøpte den!! [:)][:)]

Vi har mondeo stv. og jeg har en simo kombi som jeg klapper sammen, og så har jeg ei storvogn, som jeg må ta bagen av.

Kommer vel an på hvilken bil du har...

ORIGINAL: FebruarGullet

jeg har relavlativt stor bil, bmw stasjonsvogn. Og jeg kjøpte teutonia mistral, og den tar mer eller mindre hele bagasjen[&:]
Tenkte først på Emmaljunga Egde Combi jeg og, men den er veldig stor og tung. for de som ikke skal har vogna inn og ut av bil, så er den kjempe fin! Men den er 6 kg tyngre enn teutoniaen[:-] 
Vogn er også en smaksak, så kjøp litt etter fornuften og etter hvem du synes er fin[;)]

Men jeg vurderer å kjøpe ny bil, for å få større plass i bagasjen, og jeg har en ganske liten kombi vogn[8|] Husk at du skal handle på butikken også, og jeg har ikke plass til 5 bæreposer bak når vogna er der...

du kan umulig ha prøvd emaljunga edge duo,da hadde du ikke ment det du mener nå!! jeg har denne vognen,å for det første så er den IKKE tung.for det andre så er den fantastisk i bruk!! jeg betalte over 7tusen for den,å jeg skjønner prisen!! det er en "rolls royce "av en barnevogn!! det er så mange finesser og bruker vennlige løsninger på den,å den har dyp bag,noe som er perfekt til småbarn, når de blir eldre er det en sitte del som settes på. jeg er mye på farten ,å vognen er så lett å slå sammen å hive inn i bilen!! som forøvrig er en audi a6 stasjonsvogn, -01 mod.

vi har skoda oktavia,og vi har basson duo/kombivogn.den går helt fint bak i bagasjerommet og det er plass til en del på sidene[:D]er veldig fornøyd med den,men mi er nok litt bmw frelst...solgte den da æ ble gravid,for den var det ikke plass til vogn i[8D]men bmw ska mi ha til neste år igjen[:D]

I dag fikk jeg med samboer ut for å finne vogn som kan passe for bilen vår.
Vi har nå bestemt oss for Emmaljunga City Cross med City Bag [;)]
Den er noe mindre enn vanlig Emmaljunga Egde Duo, og en del lettere og fikk god plass i bilen vår. [:D]
Simo Kombi kunne vi se helt bortifra da denne også tok aaaltfor stor plass.
Brio sin og andre 3 hjulinger falt ikke i smak - men de var lette og tok liten plass..
Vi kjører Mitsubishi Carisma (kombi model), og kunne ikke hatt større vogn enn den vi
har sett oss ut ..[;)]

Takker alle for gode tips og ideer [:)]

Har en Audi 80 jeg, og vogna er Simo kombi...tar av understell, slik at jeg setter bag og understell side om side, dette går akkurat inn. Prøvde ikke vogna i bilen før jeg kjøpte den, så må vel si jeg hadde råååflaks der...prøvde den først i bilen da vi skulle ut på første kjøretur med junior. [;)]

Back
Topp