Barnevogn anbefalinger.

fru.sprettert

Glad i forumet
Hei,

Jeg er veldig usikker på hvilken barnevogn vi skal ha. Vi har sett på 3 Modeller som vi til nå liker best.

Det er:

TFK-twist
Emmajunga viking (2 bevegelige hjul forran)
Buggaboo Donkey


Noen som har positive eller negative erfaringer med noen av disse? Vi ønsker ikke vogn uten bevegelig hjul forran da jeg syns det er tungvindt å snu og svinge vognen. Men kom gjerne med gode forslag om andre vogner om dere har gode erfaringer med dem :)
 
Jeg har bugaboo buffalo og er kjempefornøyd:) Den er veldig lik donkey.


Sent from my iPhone using BV Forum mobile app
 
Jeg har bugaboo buffalo og er kjempefornøyd:) Den er veldig lik donkey.


Sent from my iPhone using BV Forum mobile app
Den virker kjempe god. Så er den ikke så alt for høy heller. Hvordan er den å trille på vinter? Om du har rukket å trille vinter da ;)
 
Vi har bestemt oss for Bugaboo Buffalo. Hører bare positive ting om den, fantastisk vogn :)

22.02.2015 ♡
 
Vi har bestemt oss for Bugaboo Buffalo. Hører bare positive ting om den, fantastisk vogn :)

22.02.2015 ♡
Ok, liker godt at man kan bytte trekk lett og at den har så mange fine funksjoner. Det eneste jeg er litt skeptisk til er Sitte delen som har "hull" til rumpa. Har du fått noen tilbakemeldinger på hvordan det fungerer? Sover barna godt sånn? :p
 
Ok, liker godt at man kan bytte trekk lett og at den har så mange fine funksjoner. Det eneste jeg er litt skeptisk til er Sitte delen som har "hull" til rumpa. Har du fått noen tilbakemeldinger på hvordan det fungerer? Sover barna godt sånn? :p

Hehe, jeg lurte også på det. Min vogngale venninne har hatt mb urban jungle og babyjogger city elite før hun endte opp med Buffaloen. Hun er råfornøyd. Datteren hennes har aldri sovet så godt som i Buffaloen. Hun nevnte noe om at det er en naturlig stillig som gir god støtte for hofte og rygg, men akkurat den påstanden har jeg ikke undersøkt noe videre.

Så mange muligheter med den vogna. Har du sett demovideo?

https://www.google.no/url?sa=t&sour...RcgWIB5kj7tl8Mceg&sig2=GIwINjfEg0Srn_xaHrxSLw


22.02.2015 ♡
 
Den virker kjempe god. Så er den ikke så alt for høy heller. Hvordan er den å trille på vinter? Om du har rukket å trille vinter da ;)

Ikke rukket å trille vinter enda, mini kom i mars. Men har venninner som har gjort det og er kjempefornøyde:)

Var litt skeptisk til sittedelen. Akkurat byttet og mini sover som en drøm i den. Så den er super den også! Og veldig bra at man kan ha den begge veier, liker å ha han mot meg når han er så liten:)

Det jeg imidlertid liker aller best er at man kan forlenge kalesjen, så man slipper sånn ekstra-kalesje. Og kjempepraktisk at bag og sittedel bruker samme ramme, så det blir veldig lite å lagre:)


Sent from my iPhone using BV Forum mobile app
 
Jeg har sett litt på Baby Jogger City Elite. Noen som har erfaringer med denne? Jeg har hatt Emmajunga Nitro, Tfk jogger og simo duo kombi. Jeg har egenlig ikke vært super fornøyd med noen av vognene jeg har hatt. Nitroen var altfor hard å trille på da den har plasrtikkhjul og Tfk'n var litt vel stor og bremsene ble dårlige. Mens Simoen var tung og stor, men var god å trille.

Noen som har noe erfaringen med harbag'n til City Elite? Er den stor og romslig? God å trille? Tar liten plass i bilen? :)
 
Hehe, jeg lurte også på det. Min vogngale venninne har hatt mb urban jungle og babyjogger city elite før hun endte opp med Buffaloen. Hun er råfornøyd. Datteren hennes har aldri sovet så godt som i Buffaloen. Hun nevnte noe om at det er en naturlig stillig som gir god støtte for hofte og rygg, men akkurat den påstanden har jeg ikke undersøkt noe videre.

Så mange muligheter med den vogna. Har du sett demovideo?

https://www.google.no/url?sa=t&source=web&rct=j&ei=NiT2U9sI6MzIA-6IgtAE&url=http://www.youtube.com/watch?v=hqEAFJTfSPo&cd=2&ved=0CCcQtwIwAQ&usg=AFQjCNFIOwdGJxR6ERcgWIB5kj7tl8Mceg&sig2=GIwINjfEg0Srn_xaHrxSLw


22.02.2015 ♡
Oki, skal titte på den nå. Høres jo lovende ut ;)
 
Ikke rukket å trille vinter enda, mini kom i mars. Men har venninner som har gjort det og er kjempefornøyde:)

Var litt skeptisk til sittedelen. Akkurat byttet og mini sover som en drøm i den. Så den er super den også! Og veldig bra at man kan ha den begge veier, liker å ha han mot meg når han er så liten:)

Det jeg imidlertid liker aller best er at man kan forlenge kalesjen, så man slipper sånn ekstra-kalesje. Og kjempepraktisk at bag og sittedel bruker samme ramme, så det blir veldig lite å lagre:)


Sent from my iPhone using BV Forum mobile app
Takk for gode innspill. Den høres super ut :D
 
Vi har bestilt emmaljunga super viking. Fordelen med den synes jeg, er at vi får lufthjul, større hjul, vendbar sittedel og den virker tettere og lunnere enn for eks buggabooen.

Gudhjepemeg så jeg gleder meg til å teste den mer!!!!

Ser for meg at sittedelen er god å sitte i for barnet. De skal jo bare sove noen timer der. Og da tenker jeg at bøyde knær bare er godt og avlastende.

Lykke til med valget! Det er sykt vanskelig ;-)
 
Vi har bestilt emmaljunga super viking. Fordelen med den synes jeg, er at vi får lufthjul, større hjul, vendbar sittedel og den virker tettere og lunnere enn for eks buggabooen.

Gudhjepemeg så jeg gleder meg til å teste den mer!!!!

Ser for meg at sittedelen er god å sitte i for barnet. De skal jo bare sove noen timer der. Og da tenker jeg at bøyde knær bare er godt og avlastende.

Lykke til med valget! Det er sykt vanskelig ;-)
Ja vogn er ikke lett. Men finner vel løsningen til slutt. Får bare sette opp en liste med + og - og hva vi trenger mot hva vognen har. Så greier jeg vel å bestemme meg til slutt ;)
 
Ja vogn er ikke lett. Men finner vel løsningen til slutt. Får bare sette opp en liste med + og - og hva vi trenger mot hva vognen har. Så greier jeg vel å bestemme meg til slutt ;)

Dra på en butikk med godt utvalg og test de:) Kjør litt rundt med de forskjellige og få demonstrert de ulike vognene. Hjalp meg veldig!


Sent from my iPhone using BV Forum mobile app
 
Dra på en butikk med godt utvalg og test de:) Kjør litt rundt med de forskjellige og få demonstrert de ulike vognene. Hjalp meg veldig!


Sent from my iPhone using BV Forum mobile app
Det har vi allerede gjort :p Derfor vi står igjen med de 3 ;) Klarer ikke helt å velge videre bare :p
 
Jeg har ikke den emmaljunga vognen, men er kjempe førnøyd med den jeg har valgt! Gode og stabile vogner :)
 
Brio smile har også det du vil ha. Den er lettere en emmajunga sin.

Sent from my SM-G900F using BV Forum mobile app
 
Elsker tfk joggster twist :)

Kan ikke finne noe jeg synes er neggativt med den.

Lett å trille, løfte og legge sammen.
Barna ligger godt og lunt i den.
Stabil.

Men ta deg en tur til butikken og prøv deg litt fram :)

sendt fra Note 3 - sengekos
 
Back
Topp