Barnevogn - 3hjuling?

Schmelene

Andre møte med forumet
Hei :)
Jeg har en følelse av at de fleste velger å gå for 4-hjulinger, men er det noen her som vurderer 3-hjuling? Evt hvorfor/hvorfor ikke? :) 

 
jeg velger 4 hjul, er så innmari redd for at de med 3 skal velte... 
 
4-hjuling. Har sett altfor mange med 3 som har veltet, spesielt på vinterstid..
 
Har 3 hjuler. Aldri opplevd noen form for at den jeg har no skal velte. Her klatrer hun på 22 måneder oppi den selv. Har Mountain Buggy. ELSKER rett og slett den vognen. Den er genial på alle fører, snø som asfalt, sand som terreng. Kunne ikke levd uten den. Hater 4 hjulere med at de er så vanskelig å svinge osv. 
 
Vi har tenkt på 3 hjuling gangen her Dæm e nok like stødig som en 4 -hjuling, har faktisk sett en 4-hjuling velt over,så trur en 3-hjuling e lik så god D blir enten TFK eller mountain buggy :)
 
Jeg har hatt både Easywalker og Mountain buggy, og begge ble solgt rimelig kjapt. For oss som trenger en vogn som kommer seg frem i nysnø, så slet jeg meg helt ut ved å forsøke å dytte en trehjuling. Helt idiotisk klønete på 10-15 cm nysnø. Firhjuling derimot kommer seg bedre frem på vanskelig føre (nysnø/sørpe/leire/telehiv m.m.), men er tyngre å manøvrere i bystrøk. Trehjulingen kan jo vendes på sin egen akse. 

Easywalker er også generelt  dårlig dempet. Spesielt på hardpakket snø. Venninnen min solgte også sin da hun oppdaget hvordan babyen ristet/hoppet i vogna hvis det var bittelitt humpete på hardpakket snø. I tillegg er kalesjen og isoleringsevnen dårlig. Som bagvogn brukte vi den ikke (hadde vinterbaby), men fungerer OK med sportsdel (foruten dårlig kalesje). 
 
Har TFK nå og elsker den!!! Har aldri opplevd at den er noe i nærheten av å velte engang, veldig solid og stødig vogn. Bor også på landet og denne kommer seg godt frem i terrenget og i snø :-) Om di vurderer TFK så sjekk ut kiddies24.de kan spare noen tusen på å kjøpe derfra :) Det gjorde nemlig vi ;)
 
Sniker fra Januar2013 her;)

Jeg har Easywalker sky til Storebror og jeg er SUPERFORNØYD!! Han har sovet ute i den hver dag siden han ble født og har aldri hatt problemer med den. Bruker den i allslags vær og på allslags føre og har aldri hatt problemer med å komme meg frem.

Flyttet han over i sportsdelen når han var 8 måneder og nå gleder jeg meg til å bruke bagdelen igjen til lilleknøttet.
 
Har mountain buggy og elsker vognen. Har brukt den daglig til snuppa på 2, og skal fortsette å ha den nå til lillesnuppa som kommer i Desember. Aldri hatt problemer med fare for velting, og den er brukt på snø, is, slaps, regnvått, solvarmt osv osv føre. Pass bare på at man kan låse forhjulet. Har lånt andre vogner og trillet andres barn og jeg kommer aldri til å bytte til dette. Både i terreng, på asfalt, i byen og inn og ut av busser osv har jeg aldri vært misfornøyd. Kjenner faktisk mange flere som har gått fra 4 til 3...enn omvendt ;)
 
Back
Topp