Barnevog

N-40341881

Første møte med forumet
Hei! Jeg er førstegangsgravid og står mellom vognen cybex priam og bugaboo fox 3. Er det noen av dere som har den ene eller andre vognen? For eller i mot?

Kan nevne at vi bor i Oslo

Jeg har ingen av de, men kjenner flere som har bugaboo fox som er strålende fornøyd, hadde kanskje valgt den om jeg skulle investert før første nå på nytt. Liker godt at det finnes så mange ekstradeler så man kan bytte ut om noe er slitt/ødelagt :)

cybex har jeg bare sett i butikk og hovedinntrykket er at den ser veldig fancy designet ut :p vet ikke hvor mye av prisen (og for en pris!) som er designet og hvor mye som er kvalitet, men som sagt, ingen erfaring selv med denne, bare tanken som slo meg når jeg så den. Bugaboo koster jo også, men her er inntrykket mitt fra folk som har den at kvaliteten lever opp til forventingene og er verdt pengene.

Husker å ha sett en video som sammenlignet de når jeg var på vognjakt, søkte den opp og fant den (stroller workshop åå YouTube). Husker ikke hva konklusjonen var da det er en stund siden men kanskje den kan være nyttig? :)

Vi hadde en brukt cybex priam (2017-modellen) først, og jeg likte den når det var bagvogna vi brukte - det som var fint var at den ble liten sammenslått, tok veldig liten plass i gangen uten å brette den (bare ved å gjøre håndtaket kort ble den nett og fin i vår lille gang) - det er god plass under og jeg likte designet veldig godt! ELSKA at vi bare kunne klikke på bilstolen også (med adaptere vel å merke), den funksjonen brukte vi myyye på små handleturer etc.

Når vi gikk over til sittedelen syntes jeg den var for "åpen" for vår lille selv om det bare var oktober, syntes ikke den ga noen lun nok hule ved soving - men det synes jeg personlig ikke det ser ut som fox heller har. Det største minuset med cybex priamen vår var imidlertid at det lange håndtaket begynte å bli litt slarkete, noe som gjorde det krøkkete å komme over humper, kjøre ned trappetrinn osv. Vi leverte den inn på service men det kunne ikke strammes, det var bare "sånn de ble etter hvert" - men dette var jo forrige modell så jeg vet ikke om det er fikset på den nye. Da var den brukt av ett barn før + 4 måneder med min lille, så syntes ikke det var sånn voldsomt gammelt til vogn å være.

På fox (som venninna mi har) likte jeg ikke alle de hvite delene, jeg synes det så billig ut på ei ellers flott vogn - og synes bagen var alt for lavt nede sånn at vogna generelt så for liten ut ved siden av meg (jeg er bare 170). Jeg har jo ikke sagt det til henne da, og hun er kjempefornøyd med den - det har jeg hørt veldig mange som er, så jeg tror nok den er god!

Skal ikke si at vi endte opp med designvogn når vi solgte cybexen, da gikk vi for babyjogger city elite, aller aller mest på grunn av den gode og lune hula til soving inni der :joyful::Heartblue Men den er også overraskende god å manøvrere og enkel å brette opp og igjen. Usikker på hvordan den er å bruke som babyvogn, men er veldig fornøyd med den ellers. Meeen den er ikke akkurat pen i mine øyne :hilarious:

Disse to vognene er forholdsvis like når det kommer til kjøreegenskaper, nette sammenlagt og takler litt ulendt terreng. De kommer seg også fram på moderat vinterføre. Begge vogner passer fint for årstidene i Oslo-området.

Det er to store forskjeller:
Cybex har flat sittedel. Det betyr har du legger ned ryggen og hele sittedelen er flat ved soving. Bugaboo har det som heter ergonomisk sittedel. Det betyr at babyen sitter i det sete som bikkes bakover ved soving.
Det er ikke noe som er bedre enn det andre egentlig, men om man trenger å bytte tidlig til sittedel (feks fordi man har en baby som hater å ligge i bag), så vil de minste sitte bedre og mer støtta i en ergonomisk sittedel.

Den andre store forksjellen er kalesjen. Kalesjene til bugaboo er etter min mening de beste og mest funksjonelle på markedet. Cybex har, særlig på bagen, en kalesje som ikke skjermer spesielt for sollys, men det luner godt for vær og vind. Det betyr ikke at man skal velge vogn utelukkende etter kalesje, for man kan kjøpe Tinkafu kalesjeforlenger og feste på en hvilken som helst vogn og få skjerma mot sol. Jeg har også sett at man kan kjøpe spilesett+kalesjen til bugaboo og feste på sittedelen til Cybex. Det er en god løsning om du liker den vogna best og vil ha en mer dekkende kalesje.
Det nevnes over at sittedelen på Cybex ikke er så lun. Dette er jeg enig i :) jeg mener derimot at bugaboo faktisk er en god del lunere fordi sittedelen er ergonomisk som gjør at babyen havner litt mer inni vogna, og fordi kalesjen er mye bedre.

Oppsummert vil jeg si at begge disse vognene er veldig gode og du får solgt den på Finn om du ikke er fornøyd likevel. Test å legge sammen vognene som bagvogn og med sittedel, og husk at man bruker sittedelen mye lenger enn bagen, så det aller viktigste er at du liker vogna med sittedel.

Skulle jeg selv ha valgt mellom disse, hadde jeg gått for Bugaboo Fox :)

Back
Topp