Disse to vognene er forholdsvis like når det kommer til kjøreegenskaper, nette sammenlagt og takler litt ulendt terreng. De kommer seg også fram på moderat vinterføre. Begge vogner passer fint for årstidene i Oslo-området.
Det er to store forskjeller:
Cybex har flat sittedel. Det betyr har du legger ned ryggen og hele sittedelen er flat ved soving. Bugaboo har det som heter ergonomisk sittedel. Det betyr at babyen sitter i det sete som bikkes bakover ved soving.
Det er ikke noe som er bedre enn det andre egentlig, men om man trenger å bytte tidlig til sittedel (feks fordi man har en baby som hater å ligge i bag), så vil de minste sitte bedre og mer støtta i en ergonomisk sittedel.
Den andre store forksjellen er kalesjen. Kalesjene til bugaboo er etter min mening de beste og mest funksjonelle på markedet. Cybex har, særlig på bagen, en kalesje som ikke skjermer spesielt for sollys, men det luner godt for vær og vind. Det betyr ikke at man skal velge vogn utelukkende etter kalesje, for man kan kjøpe Tinkafu kalesjeforlenger og feste på en hvilken som helst vogn og få skjerma mot sol. Jeg har også sett at man kan kjøpe spilesett+kalesjen til bugaboo og feste på sittedelen til Cybex. Det er en god løsning om du liker den vogna best og vil ha en mer dekkende kalesje.
Det nevnes over at sittedelen på Cybex ikke er så lun. Dette er jeg enig i

jeg mener derimot at bugaboo faktisk er en god del lunere fordi sittedelen er ergonomisk som gjør at babyen havner litt mer inni vogna, og fordi kalesjen er mye bedre.
Oppsummert vil jeg si at begge disse vognene er veldig gode og du får solgt den på Finn om du ikke er fornøyd likevel. Test å legge sammen vognene som bagvogn og med sittedel, og husk at man bruker sittedelen mye lenger enn bagen, så det aller viktigste er at du liker vogna med sittedel.
Skulle jeg selv ha valgt mellom disse, hadde jeg gått for Bugaboo Fox