• Forumet vil være nede på grunn av nødvendig vedlikehold februar 11. juli kl. 00:00 til kl. 02:30.

Barnevernspedagogutdanning?

SillyDilly

Forumet er livet
Jeg tok 12 eksamner i fjor mens jeg var høygravid for å få gens, MEN det som var litt dumt at i stede for å få 5 i snitt som jeg hadde håpet fikk jeg 3.1. Drømmen min er å bli barnevernspedagog, og jeg lurer da på følgende med dette snittet:

Noen som vet om det pleier å bli fullt i Fredrikstad?
Er det vanskelig å komme inn på deltidsstudiet i Oslo, og pleier det å fylles opp? - om noen vet altså. Jeg ser også at man MÅ jobbe ved siden av da innenfor dette området, og det står at fosterhjem telles. Jeg er fostermor nå frem til sommeren, og tenkte å sende med en bekreftelse på dette med søknaden, men ikke si når kontrakten går ut, MEN selvfølgelig lete etter jobb ved siden av studiene. Det er ikke bare bare å få en jobb på en instutisjon uten erfaring.

I fredrikstad krevde de i fjor 48 i poeng... mot 45 året før eller noe slikt. Du kan lese deg frem til det selv i studenthåndboka på nett.
Så ja, vanskelig å komme inn på. Både det og sosionom i Fr.stad.
Jeg har pr nå 40,2 i poeng og kan foreløpig bare drømme.

Hmm har prøvd å google, men finner ikke så mye info. Vil veldig gjerne gå deltid, men lurer på om det er fullt der. 

Er det et krav at man jobber ved siden av når man studerer dette på deltid?
Det var jeg ikke klar over.
Men det er mange institusjoner som har miljøarbeiderstillinger altså, nesten mer uvanlig at de IKKE har det [;)]

ORIGINAL: Fru H

Er det et krav at man jobber ved siden av når man studerer dette på deltid?
Det var jeg ikke klar over.
Men det er mange institusjoner som har miljøarbeiderstillinger altså, nesten mer uvanlig at de IKKE har det [;)]

Jepp, man må nok det, hvertfall i Oslo. Har sendt mail nå til hio så vi får se hva de svarer. Lurer litt på dette med om det pleier å bli fullt osv så håper jeg får svart snart[:)]

de fyller opp studieplassene ja, men det betyr ikke at alle takker ja/møter opp så det kan fortsatt være en mulighet til å få plass etter semesterstart. mindre høyskoler har kanskje lavere snitt, men da må du være villig til å flytte litt på deg..

Du finner tidligere poenggrenser på samordnaopptak.no [:)] Samt søkertall.

Back
Topp