M
My heart
Guest
har ei venninne som ble voldtatt da hun var 14 år. Hun fortalte det på skolen og skolen mld fra til barnevernet.
Det gikk 1,5 år før barnevernet kom på besøk.
Men de snakket ikke med henne eller familien om voldtekten. De snakket kun om depresjonen de visste hun slet med.
Barnevernet henviste henne til psykolog. Da hun kom dit konfronterte psykologen henne om voldtekten. Venninnen min trodde det kun var læreren på skolen som visste det.
Læreren hadde ikke fortalt at hun hadde mld det videre.
Venninnen min gikk direkte ned på barnevernskontoret og spurte de rett ut om de visste noe om hva som har skjedd med henne..
først DA sa de at de visste det.
Unnskyldningen var at de ikke hadde hatt slike saker før og visste ikke hvordan de skulle gå fram.
Modige venninnen min som da var 16 år som turte å gå direkte å spørre de.
Umodne barnevernsansatte som ikke turte å ta tak og ikke snakket med henne..
Hun er 24 år i dag.
Har hun krav på noe oppreisning av barnevernet? Det er jo brudd?
Det gikk 1,5 år før barnevernet kom på besøk.
Men de snakket ikke med henne eller familien om voldtekten. De snakket kun om depresjonen de visste hun slet med.
Barnevernet henviste henne til psykolog. Da hun kom dit konfronterte psykologen henne om voldtekten. Venninnen min trodde det kun var læreren på skolen som visste det.
Læreren hadde ikke fortalt at hun hadde mld det videre.
Venninnen min gikk direkte ned på barnevernskontoret og spurte de rett ut om de visste noe om hva som har skjedd med henne..
først DA sa de at de visste det.
Unnskyldningen var at de ikke hadde hatt slike saker før og visste ikke hvordan de skulle gå fram.
Modige venninnen min som da var 16 år som turte å gå direkte å spørre de.
Umodne barnevernsansatte som ikke turte å ta tak og ikke snakket med henne..
Hun er 24 år i dag.
Har hun krav på noe oppreisning av barnevernet? Det er jo brudd?