Barnevernet?

MissOddsteen

Forumet er livet
Sensommerbarna 2016
Trenger råd eller tips:

Har ett par i nabolaget her vi bor som er ruset de tar mye piller og amfetamin, og de har to barn som også bor hjemme med de...

Hva ville dere gjort med sånn informasjon, evt ringt barnevernet anonymt? Ikke noe?

De er på flyttefot nå, så etter en stund er de jo borte vil jeg da angre for evt og ikke gjøre noe?

bedre å varsle en gang for mye enn en gang for lite, ref til hovedsaken på vg/dagbladet/andre aviser disse dager...

Jeg hadde ringt tvert! Bedre å ringe en gang for mye enn en gang for lite! Tenk på de stakkars barna[:(] Jeg hadde ringt med en gang om jeg var deg! Å hvis de ruser seg så er de som regel ustabile, så jeg hadde vært anonym med tanke på egen å min familie sin sikkerhet. Masse lykke til[:)]

Jeg ville utvilsomt ha sendt en bekymringsmelding til barnevernet. Barn og rusede foreldre hører ikke sammen. 

Hadde kontaktet barnevernet TVERT!
Anonymt eller ikke, det er opp til deg.. men JEG hadde ikke sitti å sett på det og bare lat de flytta uten at jeg hadde prøvd å gjort noe..

Hvordan er du 100% sikker på at de doper seg da?

ORIGINAL: Anne L

Dersom du er helt sikker på at de ruser seg bør du melde i fra til barneverne. Stakkers barn!

du trenger ikke være helt sikker en gang, det holder å være bekymra for å kontakte barnevernet..

Hadde helt klart ringt inn en bekymringsmelding! Vi har alle et ansvar om vi vet at barn ikke har det bra.

ORIGINAL: Zera

Anonymt eller ikke, det er opp til deg.. men JEG hadde ikke sitti å sett på det og bare lat de flytta uten at jeg hadde prøvd å gjort noe..

ja

ORIGINAL: MissOddsteenOGMichee

ORIGINAL: Zera

ja

RING!! [:)]

Du må selvsagt kontakte de og fortell om dine mistanker. Særlig om de flytter vil det jo ta enda lengere tid for andre å oppdage det og det tar enda lenger tid før barna får hjelp.
Det er faktisk ganske vanlig at folk som skjønner de er "ferska" flytter (før barnev., politi osv kobles inn) og fortsetter som før, de ser nok ikke selv at det de gjør skader barna og at de trenger hjel og veiledning.

ORIGINAL: Dollface

bedre å varsle en gang for mye enn en gang for lite, ref til hovedsaken på vg/dagbladet/andre aviser disse dager...

Jepp.

RING! Tenk på barna[:(]

Som de sier i media " vi som ser slike ting MÅ være flinkere til å si i fra!"
så ring så fort det åpner!

ORIGINAL: skyberta

Du må selvsagt kontakte de og fortell om dine mistanker. Særlig om de flytter vil det jo ta enda lengere tid for andre å oppdage det og det tar enda lenger tid før barna får hjelp.
Det er faktisk ganske vanlig at folk som skjønner de er "ferska" flytter (før barnev., politi osv kobles inn) og fortsetter som før, de ser nok ikke selv at det de gjør skader barna og at de trenger hjel og veiledning.

SIGN

RING BARNEVERNET!!!

Ring barnevernet allerhelst med navn men anonymt hvis det er lettere

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/foreldrevold/artikkel.php?artid=10017521

Se på denne! Man kan bli anmeldt hvis man vet noe å ikke melder i fra!

Back
Topp