*lykkeligst*
Forumet er livet
Vi har lyst på dyr som jenta vår kan ha masse glede av (men vi tar selvfølgelig hovedansvar for dyret). Hva passer? Ikke katt eller hund 
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
undulat eller kanin.turboquattro skrev:
papegøye og chinchilla ville jeg hvertfall ikke valgt som kjæledyr til barn.
*lykkeligst* skrev:
undulat eller kanin.turboquattro skrev:
papegøye og chinchilla ville jeg hvertfall ikke valgt som kjæledyr til barn.
Chinchilla er helt uaktuelt for det hadde vi før vi fikk barn, og det er HELT klart ikke barnedyr. Tror 4 åringen min hadde syntes det var verdens kjedeligste dyr. De vi hadde våkna ikke før rundt 10 om kvelden, og da sover ungene gitt
.
Rotter er kjempe fine dyr til barn :) Min erfaring er at rotter av natur ikke biter. De kan smake litt forsiktig om det lukter godt av fingrene, men biter sjeldent om de ikke blir skremt :) Jeg synes også de er mer Når jeg hadde rotter, kom de til burdøra med en gang jeg kom hjem fra jobben for å få kos og nammis :) Men husk! rotter trenger stort bur og må være 2 eller fler. Dyrebutikker påstår at det er nok med et stort hamsterbur, men det er det absolutt ikke.spirrevippvipp skrev:
Qualitas skrev:
Rotter er kjempe fine dyr til barn :) Min erfaring er at rotter av natur ikke biter. De kan smake litt forsiktig om det lukter godt av fingrene, men biter sjeldent om de ikke blir skremt :) Jeg synes også de er mer Når jeg hadde rotter, kom de til burdøra med en gang jeg kom hjem fra jobben for å få kos og nammis :) Men husk! rotter trenger stort bur og må være 2 eller fler. Dyrebutikker påstår at det er nok med et stort hamsterbur, men det er det absolutt ikke.spirrevippvipp skrev:
viktig ja! Og husk å ikke bruke spon da det kan gi luftveisplager! Man kan fint bruke makulert papir eller så kan man kjøpe et slags pellets som er laget av avispapir.
Jeg hadde hetterotte tidligere, og du verden for et kosete dyr!! Hun gikk løs når jeg var hjemme, og når jeg satt foran tv'n så satt hun alltid i nakken min og krølla seg sammen under håret mitt ;)Dramadama skrev:
Vi skal definitivt ha rotte igjen. Men da skal unga være store nok til å ta vare på de selv, så jeg slipper å stå med hele ansvaret av ørten dyr her ;)
Må bare poengtere at det heter TAMROTTER, og ikke hetterotter :) Hetterotter er kun de som gjerne er hvite med mørk tegning på hodet som en "hette".Nova85 skrev:
Er en rotte helt brun f.eks er den agouti, ikke en hetterotte, siden den ikke har "hette".