Barnevakt???

Vebis

Andre møte med forumet
Halloen alle sammen, er det noen som har meninger om hvor mye det er vanlig å betale en 14 år gammel jente for å sitte barnevakt fra kl 19 til kl 1? Takker og bukker for svar!

vanlig for dagmamma er jo kun 30 kr timen..men blir vel noke anna når det er på kvelden..

velkommen foresten[:)]

Jeg betalte en 16 år gammel jente 500.- og da satt hu fra 17.00 - 21.30/22.00.
Nå vet jeg ikke helt , men burde kanskje fått noe lignende da det er veldig sent til kl 01.00.
Klem

Jeg fikk en hundrelapp og en pose chips + en flaske brus for en kveld.. men det er jo blitt noen år siden (10 år, kansje?[8|])

Kommer litt an på hvor mange unger og hvor gamle også da.
Jeg var en del barnevakt når jeg var rundt 15 år (for 10 år siden) og da fikk jeg 30 kr i timen. Det var to stykker da. Tror det lønner seg å betale bra og sørge for at barnevakten har det bra for da blir det lettere å få barnevakt senere...

eg passet husverten sitt barn kvar torsdagskveld ( 3 år sida ) , og fekk 200 kr uansett om ho kun tok seg ein joggetur på 30 min. eller om dei drog på kino og var borte litt lengre..
syns det var heilt greit eg då[:)]

Jeg har av og til noen unger, og jeg synes det er greit med 70 kr timen, jeg er 25... men det er to stk da... det er vel greit å betale så mye at hun gidder å stille opp flere ganger!

Heisann![;)]

Jeg brukte å sitte en del barnevakt hos naboen vår fra jeg var en 14 år til jeg var 16-17 år. Er jo noen år siden da, men ikke så veldig![;)]

De brukte å være ute ganske lenge. Til i tre-tiden. Da kom jeg i halv åtte åtte tiden. Brukte å få en 200-250 kr + at de kjøpte pizza jeg laget til oss og snop og brus. Det var ikke noe problem for meg det. [:)]
Koster jo penger å kjøpe inn det også.

Flere spurte meg om hva jeg tok i timen for å sitte barnevakt, men jeg syntes det er like greit å ta betalt for hele kvelden, eller så tok jeg imot det folk ville gi meg. Var alt fra 150 til 300. Noen hadde jo ikke så god råd, og da ville jeg ikke ha så masse penger for det.

Spør henne om det er greit med 300 kr? Det er jo 50 kr timen, og for en 14-åring bør jo det være et kjempetilbud![;)]

Skjønner ikke de som betaler en barnevakt 500 kr for 6 timers arbeid.. [8|] Man legger jo ungen, og så sitter man jo bare å passer på..

Det er ganske mye ansvar da. Man må tenke på at man overlater det mest dyrebare man har til noen for ei stund og så må man tenke litt på hva man synes det er verdt. Husker jeg syntes jeg fikk for dårlig betalt fra en familie og da kom ikke jeg tilbake dit. Hørte etterpå at de ikke greide å finne barnevak. Er jo ingen som gidder det hvis de ikke synes de får nok igjen for at de bruker kvelden sin på det.

ORIGINAL: ~Fiorelina~

Jeg fikk en hundrelapp og en pose chips + en flaske brus for en kveld.. men det er jo blitt noen år siden (10 år, kansje?[8|])

hehe...tror ungdommen i dag er litt mer kravstore.[:D]jeg syns 50kr i timen burde holde.
itillegg til at det er noe digg i skapet,jeg syns det var halve gleden når jeg satt barnevakt.kose seg med snop å brus,gjerne med en venninne på en fre,lørdags kveld.å i tillegg få penger for det.[;)]jeg syns også det var mere stas å sitte for di som ikke hadde lagt barna sine før jeg kom......di var jo så søte.[:)]

har en venninde som benytter barnevakter,hun gir de mellom 2-300 kr pr kveld. ofte sover de over oxo,barnevaktene er 16 år og oppover.

Mange innspill her. Godt å vite at jeg ikke er aleine om å lure på dette. Vi spurte henne hva hun pleide å få, og da svarte ho 150 kroner, så vi tenkte å legge meg på 200 + snop/brus/chips. Siden ho bare er 14 (men foreldrene bor i nærheten), har vi ikke lyst å være ute halve natta heller, så vi er nok tilbake rundt 12. :-)

Noen syntes kanskje det er dyrt med 500.-, men tenk på hva man får ut av det. Jeg betaler gjerne litt ekstra for at sønnen min skal ha det bra. Dette var 16 åringer som jeg kjente og de skulle på skole dagen etter. Det er kanskje slik at man bare legger ungen så sover de, men ikke alltid. Hos oss gav de han mat, lekte med han, badet han, la han og passet på han etter at han hadde sovnet. Noen ganger våknet han før vi kom hjem og da måtte de jo se til han da også.
Nei, jeg syntes ikke 500 kr gangen er utrolig mye. Og de har ikke timebetalt. De fikk for gangen. Ville gjerne gi de litt ekstra jeg da. Kanskje dumt, men følte vi hadde råd til det.
Og de var kjempe flinke jenter.
Klem

Hei,

slenger meg på denne diskusjonen her jeg. Føler at jeg har litt å bidra med da jeg har lang erfaring innen "barnevaktyrket". Har sittet MYE barnevakt selv, helt frem til fødsel faktisk, selv om jeg er 26 år, og kanskje burde være "ferdig" med å passe andres barn[;)].

Uansett; jeg tror det er lurt som LInka gjør, å betale litt mer enn vanlig. Da setter barnevakten mer pris på jobben, og det er mye lettere å spørre og få et JA igjen.

Jeg selv tok 150 kr i timen (og synes det er rimelig for min tid), men jeg er jo noe eldre og har utdanning innen barn. Det at man gir barnevakten mat og snop synes jeg er en selfølge- og ingen del av lønnen.

jeg fikk 100kr timen før kl 00.00 etter kl 00.00 fikk jeg 150 kr timen...
da var jeg 15 år, leste lenger oppe at noen fikk 30 kr timen, jeg personlig syndtes det er litt lite å gi.

Hei! Veldig bra at du tar det dette opp! Synes når en bruker en på 14 er godteri, brus, pizza og 2-300 kr nok for en kveld. Hvis man bruker en på 17-18 kan man jo gi litt mer.

Jeg satt barnevakt for en jente på 4 og en gutt på 1år da jeg var 14. Da fikk jeg 200 uansett hvor lenge det var. Synes det var helt greit jeg. Oxo kjøpte de inn pizza og snop vist jeg satt på kvelden da.

Jo eldre de er jo mer burde de få. En tier mer i timen for hvert år kanskje? Så hvis hun på 14 får 30 kr timen, kan hun på 17 få 60 kr kanskje? Eller litt mer.. Ungdommen i dag trenger penger, og det er vanskelig å skaffe seg jobb. Jeg fikk mellom 100-150 kr timen + mat, brus og snop når jeg satt barnevakt for 8 år siden ca. Og da satt jeg noen timer... Klem

Men så kommer det jo også an på hvor stor lommeboka er da... buler den av sedler går det an å gi litt ekstra liksom, og er den støvete så får du vurdere hva man skal gi.

Back
Topp