barnevakt!

melange_

Andre møte med forumet
Er bruker her fra før men siden jeg kjenner såpass mange innpå her vil jeg være anonym når jeg forteller om dette.

Trenger råd fra dere..

Svigermor er det man kan kalle litt glad i det sterke.
Kan f. eks ikke drikke ett glass til maten og stoppe der, må liksom helle nedpå hele flaska. har merka ved flere anledninger vi har vært der at hun har blitt ganske så fjollete og brisen og enda bærer hun rundt på ungen. Jeg liker ikke tanken på at hun skal passe min 1 åring men jeg kan jo ikke si nei i alle evighet heller så hva bør jeg gjøre? Tror det er liten vits å snakke med barnefaren om dette, han vet hun drikker litt mye men tror ikke han ser på det som noe problem at hun passer barnet!

Da er du plikta som mor til dette barnet å nekte henne å passe ungen !!
Dette er jeg sååå på altså,etter å ha vokst opp i et alkoholisert hjem..
et barn skal IKKE måtte se dette hos de voksne..
Jeg så det både hos pappa og hos min bestefar,jeg satt faktisk å måtte trøste min bestemor,da min døddrukne bestefar hadde ramla ned trappa og ble hjelpt av min like fulle pappa..
Da var jeg den voksne,i en alder av 13 år..

Nei,SI NEI ,sier bare jeg...[:(][:(][:(]
Og jeg syns du skal snakke med mannen din om det..
Nå er det nok sikkert ikke så alvorlig hos dere men....Ja..

jeg hadde aldri tolerert at noen drakk når de var barnevakt for barna mine!!

svigermor eller ikke,hun hadde ikke passet mine barn!

ORIGINAL: Chantonet

hvorfor kan ikke du si nei i all evighet? det er ditt barn. Jeg hadde ihvertfall ikke sendt ungen til ei som ikke er ved sine fulle fem, hadde ikke hatt problem med å fortelle det til henne heller..

og barnefaren? klart man er to om å bestemme, men ved slike ting har man rett og slett så rett at inten annet er akseptabelt... 

Men nå vet jo ikke jeg om hun ville drukket om hun passet barnet alene.

ORIGINAL: Frk.VilliTrusa

Jeg så det både hos pappa og hos min bestefar,jeg satt faktisk å måtte trøste min bestemor,da min døddrukne bestefar hadde ramla ned trappa og ble hjelpt av min like fulle pappa..

Fikk vondt av å lese dette,synes ingen barn burde gjennomgå noe sånt!
Det er ikke så ille her i gården da hvertfall. Vet bare hun er litt glad i drikke og at hun ved flere enledninger har blitt fjollete og drukket litt for mye i nærheten a barnet. Og jeg synes ikke barn og alkohol har noe sammen og gjøre, jeg drikker ikke i nærheten a barnet!

ORIGINAL: melange_

Det er ikke så ille her i gården da hvertfall. Vet bare hun er litt glad i drikke og at hun ved flere enledninger har blitt fjollete og drukket litt for mye i nærheten a barnet. Og jeg synes ikke barn og alkohol har noe sammen og gjøre, jeg drikker ikke i nærheten a barnet!

Nei jeg ble nok litt engasjert over her...*kremt*
Men ja,jeg har nulltoleranse ovenfor sånt,og de voksne har ikke PEILING på hvor mye barn faktisk får med seg..
Det er MYE jeg husker som jeg aldri kommer til å glemme..
Fra veldig ung alder..

Nei,alkohol og barn har ikke noe å gjøre sammen..
Og du skal ikke skamme deg for å si nei,du er ikke trygg og dermed er det din rett å si nei !!

ORIGINAL: melange_

Nei jeg ble nok litt engasjert over her...*kremt*
Men ja,jeg har nulltoleranse ovenfor sånt,og de voksne har ikke PEILING på hvor mye barn faktisk får med seg..
Det er MYE jeg husker som jeg aldri kommer til å glemme..
Fra veldig ung alder..

Nei,alkohol og barn har ikke noe å gjøre sammen..
Og du skal ikke skamme deg for å si nei,du er ikke trygg og dermed er det din rett å si nei !!

hvordan legge frem dette til samboer uten å anklage moren hans :/ ?
Jeg VET ikke om hun ville drukket om hun paset barnet, men jeg synes ikke det er noe å ta sjansen på akkurat, Jeg er jo redd for barnet mitt :/

ORIGINAL: **Shakira**

Nei si det...det er jo vanskelig tema...
Det du må gjøre er vel egentlig enkelt og greit å lufte det forsiktig for han..si at du virkelig ikke er trygg på henne,og at du ikke mener å angripe henne på noen måte..
Kanskje det er enklere å skrive et brev til han..på den måten kan han lese alt du har å si uten å avbryte deg som han sikkert kommer til å gjøre i en samtale..

Vet du om hun kommer til å drikke?
visst du vet hun kommer til å drikke ville jeg sagt i fra til hun at du ikke vil at hun skal..
stoler du på hun?

for meg er det de viktigste tingene å tenke over, har en mor som er alkoholiker
å hun klarer ikke å holde seg unna, uansett om jeg sier hun ikke skal drikke visst vi kommer på besøk
hun gjorde det å har ikke sett gutten min siden han var 4 mnd..
så etter min mening så må du tenke etter hva du føler, å snakke med din svigermor om dette..

hvorfor kan ikke du si nei i all evighet? det er ditt barn. Jeg hadde ihvertfall ikke sendt ungen til ei som ikke er ved sine fulle fem, hadde ikke hatt problem med å fortelle det til henne heller..

og barnefaren? klart man er to om å bestemme, men ved slike ting har man rett og slett så rett at inten annet er akseptabelt... 

Helt enig! [:)]

sign!

her må du prøve å være sterk.
ta en prat med henne, vær ærlig.
da får hun bare bli sur, men du har ditt på det tørre.
Og hun har ikke annet valg enn å respektere det.

snakk først med barnefaren og informer han om hva du skal si og gjøre.

Lykke til!

trenger du å snakke kan du sende meg pm,
mamma er alkoholiker så kan lett sette meg inn i situasjonen din.

ORIGINAL: Heijdii

Vet du om hun kommer til å drikke?
visst du vet hun kommer til å drikke ville jeg sagt i fra til hun at du ikke vil at hun skal..
stoler du på hun?

for meg er det de viktigste tingene å tenke over, har en mor som er alkoholiker
å hun klarer ikke å holde seg unna, uansett om jeg sier hun ikke skal drikke visst vi kommer på besøk
hun gjorde det å har ikke sett gutten min siden han var 4 mnd..
så etter min mening så må du tenke etter hva du føler, å snakke med din svigermor om dette..

jeg VET ikke om hun kommer til å gjøre det, det er det som gjør alt så vanskelig, ellers hadde jeg snakket med henne selv, om jeg visste hun kom til å gjøre det. hun drikker jo ikke hver gang vi er der, om vi er på besøk og drikker kaffe f,eks så drikker hun ikke, det er når vi er der på middag og sånn. ikke misforstå meg, har ingenting imot at de tar ett glass til maten, absolutt ikke, det jeg har imot er at det ikke stopper der, men stopper først når flaska er tom...

ORIGINAL: Woolfmother

Jeg ville vært ærlig! Ikke barnepass med alkoho li huset. I hennes tilfelle ikke ett eneste glass!!! Det værste som finnes for små barn, er fulle voksne. Nei nei og atter NEI!!!

Jeg føler det er litt frekt kanskje? og si til henne at hun ikke får ta ett glass til maten i sitt eget hus da :/ . for meg gjør det ikke noe om hun tar ett glass, om hun hadde stoppet der, jeg har ALDRI sett henne ta ett glass. Og siden jeg ikke vet om hun hadde drukket om hun passer ungen alene, tør jeg rett å slett ikke la henne ha ungen heller :/

ORIGINAL: munter

her må du prøve å være sterk.
ta en prat med henne, vær ærlig.
da får hun bare bli sur, men du har ditt på det tørre.
Og hun har ikke annet valg enn å respektere det.

snakk først med barnefaren og informer han om hva du skal si og gjøre.

Lykke til!

trenger du å snakke kan du sende meg pm,
mamma er alkoholiker så kan lett sette meg inn i situasjonen din.

Takk skal du ha , sender deg en pm :)

ORIGINAL: LiljaLilly

Selvfølgelig kan du si nei i all evighet!
Det hadde jeg gjort glatt, ingen barn skal være nødt til å se voksne fulle, å hvis den voksne er full skal han/hun IHVERTFALL ikke ha aleneansvaret/være barnevakt for barnet!
Faren min er alkoholiker og jeg har sett og opplevd mye jeg skulle ønske jeg hadde sluppet.
Datteren min skal aldri, aldri oppleve det jeg har opplevd, derfor har jeg nulltoleranse for alkohol i nærheten av barn.
Skjønner det er vanskelig for deg, men her må du bare gjøre det som føles riktig [:)]

Ja men problemet ligger jo og der at jeg ikke VET med sikkerhet om hun ville drukket med barnet tilstede. hadde jeg visst hadde alt vært lettere :/.
Jeg synes ikkeno om at det drikkes i det hele tatt foran barnet, men jeg vil heller ikke nekte noen å ta ett glass til maten. og ett glass er helt greit for meg bare det ikke resulterer i at man blir brisen/full selvfølgelig.

Om DET er barnevakten kan man like gjerne ta med ungen på fest selv.
Du må ikke la henne passe om hun drikker!!!!

helt enig!!

Men siden du sier at du ikkje veit om ho kommer til og drikke når ho passer abrnet ditt, kan du ikkje spør?? I en forsiktig tone ta en alvorsprat med svigers der du sier at ho kan gjerne få passe barnet men du MÅ vite SIKKERT at hun ALDRI kommer til og drikke mens hun passer barnet. Da får du jo et svar på det du lurer på![:)]

ORIGINAL: Torben sin mamma

helt enig!!

Men siden du sier at du ikkje veit om ho kommer til og drikke når ho passer abrnet ditt, kan du ikkje spør?? I en forsiktig tone ta en alvorsprat med svigers der du sier at ho kan gjerne få passe barnet men du MÅ vite SIKKERT at hun ALDRI kommer til og drikke mens hun passer barnet. Da får du jo et svar på det du lurer på![:)]

jeg synes sambo skal snakke med sine foreldre om dette, siden jeg allerede har snakket med min mor som har tatt seg a ungen når jeg har vært på besøk der, om natta. at alkohol er IKKE greit i nærheten a ungen. men jeg klarer ikke si dette til han, for han blir såpass sint om jeg prøver ta opp tema om han foreldre om det ikke er noe positivt [:(]

Back
Topp