Barnevakt

Mor-til-08-16

Flørter med forumet
Når tenker dere det er greit at andre familiemedlemmer passer barnet? Jeg hadde ikke barnevakt før den første dattera mi var nærmere to. Hva tenker dere?

Akkuratt når det passer dere. Storesøster sov hos moren min første gang når hu var 6 uker gammel. Lillebror er nå 7 uker og hadde jeg ikke sliti sånn med amming osv så hadde vi nok gjort det snart :)

Vi skal ha barnevakt i sommer hvertfall når hun er 5 måneder gammel. En natt hos svigers.
Og i august når vi skal gifte oss blir det søster til ei venninne som vi i grunnen ikke kjenner. Er på hotellet der vi skal gifte oss da, så vi er ikke langt borte, men likevel. Gruer meg :o

Vi skal ha barnevakt i sommer hvertfall når hun er 5 måneder gammel. En natt hos svigers.
Og i august når vi skal gifte oss blir det søster til ei venninne som vi i grunnen ikke kjenner. Er på hotellet der vi skal gifte oss da, så vi er ikke langt borte, men likevel. Gruer meg :o
Skjønner du gruer deg:) Jeg er sånn hønemor og er ikke like trygg når jeg overlater barna til andre. Men det går nok bra:) Du er jo ikke langt unna som du sier:)

Hadde prøvekjøring i helga. Baby blir 6 uker nå.
Alle overnattet hos besteforeldre, og de tok baby 4 timer om morgenen med flaskemating og alt, mens jeg sov videre.
Da var jeg jo i nærheten hvis det skulle bli krise, men det gikk supert så jeg fikk sovet ut :)

Jeg har lest en artikkel om at man ikke skal være vekke fra barnet fler timer enn det er måneder gammelt det første leveåret. Altså 1 mnd = 1 time osv. Vi var borte en natt når eldste var 14 mnd. Jeg tenker ikke ha barnevakt før den tid denne heller. Men det er oss da. Alle må gjøre det som føles riktig for seg og sitt barn.

Vi har desverre ikke besteforeldre som ønsker å være barnevakt. Eldste datteren på 7 har aldri sovet hos besteforeldre, hverken på min side eller min manns. Og de har aldri passet noen timer heller. Så jeg regner ikke med at de vil passe på minste datteren heller. Inntrykket er at desverre er det flere barn som opplever at besteforeldrene prioriterer egne behov og ikke tar seg tid til barnebarn. Flere som har det slik?

Her var vi borte første gang da hun var to uker gammel, noen timer. Sp lenge man er trygg på de som skal passe og føler det er OK selv, så tenker jeg det er greit. ;)

Jeg har lest en artikkel om at man ikke skal være vekke fra barnet fler timer enn det er måneder gammelt det første leveåret. Altså 1 mnd = 1 time osv. Vi var borte en natt når eldste var 14 mnd. Jeg tenker ikke ha barnevakt før den tid denne heller. Men det er oss da. Alle må gjøre det som føles riktig for seg og sitt barn.
Men det går jo ikke opp når man er på jobb? Eller er det sånn at en av foreldrene kan være borte, så lenge den andre er til stede?

Vi har bestilt barnevakt til snuppa 3 juni. Da skal vi på idol finale :) :) :) Må innrømme at jeg gruer meg veldig til å være borte fra henne :(
Er kun Olli jeg stoler 100% på her i verden (81 år) men sprek som bare det hehe
Hun passer her hjemme hos oss da.

Min mor har mast om å få passe men jeg stoler rett og slett ikke på henne.. Jeg måtte mase meg til at hun skulle passe junior 1 gang når han var 1 år. Da fikk fikk jeg beskjed om at hun kunne passe når han ble eldre.. Da det ble mer morro.. Så nei var ikke stemning sa hun.. Men 1 gang passet hun etter mye om og men.. Da ble jeg ringt ned kl 07 om morgenen dagen etter med spm om når vi kom.. og når jeg kom satt han på gulvet med en stor skål tortilla chips, blå i tryne. Jeg måtte kaste meg over gulvet å få det ut.. Så de siste 10 årene har hun ikke fått passe han. Ikke har hun spurt heller.. Og ikke har han villet heller. Men NÅ spørr hun om å passe snuppa mi.. Ja riktig! Aner ikke hvordan jeg skal si at beklager jeg stoler ikke på deg med barna mine, når det var hun som oppdro meg..
Så ja den eneste barnevakten jeg har er 81 år.. Men hun er verdens beste Olli vår <3

Last edited:
Begge bestemødrene har hatt lille i noen timer på dagtid, sånn at jeg har fått sovet litt. Men tror nok det er lenge til jeg er klar for at han sover over natta borte. Tror storesøster var nesten 2 år før hun sov borte.

Vi har bestilt barnevakt til snuppa 3 juni. Da skal vi på idol finale :) :) :) Må innrømme at jeg gruer meg veldig til å være borte fra henne :(
Er kun Olli jeg stoler 100% på her i verden (81 år) men sprek som bare det hehe
Hun passer her hjemme hos oss da.

Min mor har mast om å få passe men jeg stoler rett og slett ikke på henne.. Jeg måtte mase meg til at hun skulle passe junior 1 gang når han var 1 år. Da fikk fikk jeg beskjed om at hun kunne passe når han ble eldre.. Da det ble mer morro.. Så nei var ikke stemning sa hun.. Men 1 gang passet hun etter mye om og men.. Da ble jeg ringt ned kl 07 om morgenen dagen etter med spm om når vi kom.. og når jeg kom satt han på gulvet med en stor skål tortilla chips, blå i tryne. Jeg måtte kaste meg over gulvet å få det ut.. Så de siste 10 årene har hun ikke fått passe han. Ikke har hun spurt heller.. Og ikke har han villet heller. Men NÅ spørr hun om å passe snuppa mi.. Ja riktig! Aner ikke hvordan jeg skal si at beklager jeg stoler ikke på deg med barna mine, når det var hun som oppdro meg..
Så ja den eneste barnevakten jeg har er 81 år.. Men hun er verdens beste Olli vår <3
Tror det er viktig å stole på magefølelsen sin. Er man ikke trygg,så er man ikke trygg.

Det blir som man selv føler er riktig ;-)må vel se ann barnet også. Vi hadde barnevakt over natten for første gang til eldste når han var 9 mndr. Nr to når han var 6 mndr. Aner ikke med frøkna, får se når "behovet" evt melder seg om hun er klar for det

Vi har desverre ikke besteforeldre som ønsker å være barnevakt. Eldste datteren på 7 har aldri sovet hos besteforeldre, hverken på min side eller min manns. Og de har aldri passet noen timer heller. Så jeg regner ikke med at de vil passe på minste datteren heller. Inntrykket er at desverre er det flere barn som opplever at besteforeldrene prioriterer egne behov og ikke tar seg tid til barnebarn. Flere som har det slik?
Her og er det sånn. Dvs, svigerfar og nye kona ville nok ha passa, men de bor 3 timer unna og har i tillegg over 200 reisedøgn i året, så det blir nok ikke aktuelt.
Så vi har heller ingen barnevakt. Tenker vi må finne ei tenåringsjente etterhvert som kan passe ved behov.

Har hatt barnevakt til snuppa i ca 5 timer en gang da hun var 3,5 uke. Møtte en nabo som spurte om hun skulle passe mens jeg var i stallen :D hun er helt fantastisk med barn, så det benyttet jeg meg av :D mamma hadde også fått passe henne , men det er mer behov for at hun passer storebror :) han har overnattet jevnlig hos henne siden han var ca fire måneder :)

Så kjedelig at det er slik med besteforeldrene :( her er vi kjempe heldige... Mine foreldre passer eldste masse... Vil vel egentlig ikke kalle det pass, mer at de spør om å låne henne... Da er hun prinsesse for en dag for å si det sånn :) :p

Så kjedelig at det er slik med besteforeldrene :( her er vi kjempe heldige... Mine foreldre passer eldste masse... Vil vel egentlig ikke kalle det pass, mer at de spør om å låne henne... Da er hun prinsesse for en dag for å si det sånn :) :p
Det er sånn det burde være! Heldige dere!

Vi skal ha barnevakt rett før han er 5 mnd. det blir bare noen timer fredag og lørdag, mens vi er på festival. Ca. 20 min unna om noe skulle skje, skal ikke drikke og vi skal sove med han. Besteforeldrene maser om å få passe han nå, men jeg tror ikke jeg hadde klart å la de ha han noen timer på ettermiddagen en gang, nærmeste barnevakt jeg kan tenke meg nå hadde vært om mamma hadde kommet hit og sitti her, mens jeg hadde sovet, dusjet og fått gjort litt husarbeid, slik at jeg hele tiden har mulighet til å være nær han, men jeg har litt eller veldig seperasjonsangst. Heldigvis har det blitt bedre, for til å begynne med fikk jeg kjempe vondt bare noen skulle holde han

Storebror hadde barnevakt når han var 3 mnd. Mulig det blir barnevakt på mini rundt 2 mnd. Ikke helt bestemt enda ;-) Tenker at det er helt opp til hver enkelt og hvordan det går for dere. Ingen fasit på akkurat det. Kommer jo ann på hvordan de eventuelt tar flaske, hvor rolig/urolig de er med andre.

Back
Topp