Barnevakt ?

Bare nysgjerrig, ikke for å kritisere. Men hvorfor er det så absolutt at barna må være hjemme? At barnepasser må komme hjem dit man bor? Jeg tenker det er enklere å sende guttungen vekk til de han er vandt med når den tid kommer. Han syns det er mer stas med litt ekstra ferie hos "bestemor":-)

Bare nysgjerrig, ikke for å kritisere. Men hvorfor er det så absolutt at barna må være hjemme? At barnepasser må komme hjem dit man bor? Jeg tenker det er enklere å sende guttungen vekk til de han er vandt med når den tid kommer. Han syns det er mer stas med litt ekstra ferie hos "bestemor":)
För å SI det sånn sisst så låg min son å sov kl var 23 derför så vänta me på barnvakten skulle komma till oss. Eller så hade me og kört sönnen till onkel

Bare nysgjerrig, ikke for å kritisere. Men hvorfor er det så absolutt at barna må være hjemme? At barnepasser må komme hjem dit man bor? Jeg tenker det er enklere å sende guttungen vekk til de han er vandt med når den tid kommer. Han syns det er mer stas med litt ekstra ferie hos "bestemor":-)
Hehe, bare fordi det er enklest når det skjer på natta;)
Født begge de første på natta så liker å ha noe klart. Vil ikke styre med å vekke barna og da forklare at mamma skal på sykehus, har skikkelig vondt, "men går bra asså" ;) Tenke på minst mulig annet når riene starter!
Skjer det på dagen er det noe helt annet så da kan det hende barna f.eks blir hentet i bhg og blir med mormor hjem;)

Huff, jeg vet faktisk ikke. Har ingen familie utenom min bror her jeg bor, og han er svært opptatt hele tiden, og er dessuten ikke vant med barn. Ellers så har jeg ei venninne som er gudmor til sønnen min, så hun er nok den som er mest aktuell. Men på samme tid, da må jeg snakke med henne skikkelig, om at hun må være 100 % tilgjengelig fra uke 37 og fram til barnet blir født. Hadde rask fødsel sist, og vet ikke om jeg tør stole på at hun stiller opp på så kort varsel. Hun er dessuten vanskelig å få tak i, og lever et helt annet liv enn det jeg gjør, med festing, konserter osv. Hun er superflink med sønnen min, men det er bare det om jeg kan stole 100 % på at hun vil kunne stille opp med en gang hvis fødselen skulle starte... Mest av alt ville jeg hatt min mor her, men hun bor jo på motsatt kant av landet, og termin er midt i eksamenstida (hun jobber som lærer). Hun kan jo ikke komme på kort varsel heller, så da måtte hun i allefall reist hit og vært her i et par uker. Det tror jeg dessverre ikke er mulig :/

Huff, jeg vet faktisk ikke. Har ingen familie utenom min bror her jeg bor, og han er svært opptatt hele tiden, og er dessuten ikke vant med barn. Ellers så har jeg ei venninne som er gudmor til sønnen min, så hun er nok den som er mest aktuell. Men på samme tid, da må jeg snakke med henne skikkelig, om at hun må være 100 % tilgjengelig fra uke 37 og fram til barnet blir født. Hadde rask fødsel sist, og vet ikke om jeg tør stole på at hun stiller opp på så kort varsel. Hun er dessuten vanskelig å få tak i, og lever et helt annet liv enn det jeg gjør, med festing, konserter osv. Hun er superflink med sønnen min, men det er bare det om jeg kan stole 100 % på at hun vil kunne stille opp med en gang hvis fødselen skulle starte... Mest av alt ville jeg hatt min mor her, men hun bor jo på motsatt kant av landet, og termin er midt i eksamenstida (hun jobber som lærer). Hun kan jo ikke komme på kort varsel heller, så da måtte hun i allefall reist hit og vært her i et par uker. Det tror jeg dessverre ikke er mulig :/
Hva med å be venninnen din passe på sønnen din akkurat i det du skal føde, og så be din mor komme så fort som mulig de neste dagene? :)

Planen er jo å få et friskt barn født til termin, og da tror jeg vi klarer oss selv. Tenker på barnevakt akkurat for fødselen og eventuelt første natta. Ellers får min kjære levere sønnen i barnehage osv, så får jeg være alene på sykehuset. Vi bor heldigvis veldig nært sykehuset, så det er greit å reise litt fram og tilbake. Forhåpentligvis er jeg frisk og rask etter fødsel, slik at vi ikke trenger å bli på sykehuset lengre enn nødvendig.
Hva med å be venninnen din passe på sønnen din akkurat i det du skal føde, og så be din mor komme så fort som mulig de neste dagene? :)

I vårt tilfelle bor barnepasserne (svigers) 1 time unna så dersom noe skulle skje må min mann først kjøre meg til sykehuset og så dra dit. Tanken på å være alene på sykehuset frister ikke, men jeg klarer det vel hvis det blir krise.

Men vi kommer til å be svigermor være hos oss et par dager før og etter termin, og så kanskje sende henne og eldstemann til dem i et par dager. Det er bedre at de er hjemme hos dem, men vi kan ikke ta jenta ut av barnehagen i 5 uker og selv om svigers er pensjonister tar det på å passe på en treåring døgnet rundt.

Denne kabalen er det jeg gruer meg aller mest til når jeg tenker på fødselen..

Her satte første fødsel igang i på formiddag og guttungen født på kvelden, forstår jo selvfølgelig at det kan være bedre å ikke dra de opp og heller få barnevakten til å komme hjem dit barnet er om det er midt på natta, men ellers tenker jeg hvertfall min har det like greit vekke hos svigermor eller pappan :) Men er jo litt avstander her og så kan ikke dra avsted i siste liten. Men det vil jeg ikke uansett når første fødsel var over på 11 timer og vi bor 45 min unna sykehuset, kan jo fort gå fortere denne gangen!

Back
Topp