Barnevakt ?

All song

Forumet er livet
Julibarna2014
Aprillykke 2016
Eg vet litt tidligt men eg har børjat tenka på det nå. Har dere eller vem skall vara Barnvakt nær dere skall på føden??

Me nr 2 så skulle broren till mannen min passa gutten.han er den enda i familjen her. Me Ringde 22:40.
Han kom 50 minut senare. De syns eg var dårligt gjort.

Vi har ikke snakket om det enda, men jeg har lyst til å spørre min mor om å komme til oss. Føler at det er litt viktig at den gravide selv er komfortabel med "hjelperen" som skal komme og være til hjelp. Best å være hjemme hos oss tenker jeg heller enn å sende sønnen bort. Prøve og holde normale rutiner.

Både mine foreldre og svigers bor under 1km fra oss, så vi har alle besteforeldrene veldig nærme. Har ikke spurt noen enda men noen av de stiller nok gladelig opp på kort varsel. :)

Både mor og svigermor kommer med første fly om vi spør og bor her sikkert til ungen er ute(pensjonister begge to).

MEN jeg har ikke lyst til å ha noen boende her siste tida. Alt i meg sier bare nei nei til det, jeg vil være i fred med flokken min!
Min mor presset seg til å bo her sist. Jeg sa nei, men det var tårer i mange mnd og både pappa og søsteren maste på at jeg måtte gi meg.

Har et vennepar der hun for tiden ikke jobber. Har lurt på å spørre henne. Og ha en nabo i backup. Ungene er ganske store så det er ikke noe jobb slik sett, l eldste greier ved behov å servere frokost og levere lillebror i barnehagen.

Jeg må fort på sykehuset pga tidligere styrtfødsel, så har hørt med naboer + mamma. Er det krise kan eldstemann på 10 passe lillesøster på 6 frem til mamma kan komme hit, men vil helst unngå det. Kan jo være litt skummelt at mamma skal på sykehuset i all hast. Mamma bor 15min unna.

Har ordna meg hundebarnevakt. Haha:p har ingen barn fra før. Men allerede avt med svigermor at ho bor hos oss å passer hundene mens vi er på sykehuset! :p

Enten skal Guttungen til pappan, men hvis ikke han har mulighet ak når det skjer så tenker jeg vi bare setter han av hos svigermor eller noe familie på vei til sykehuset. Er en liten omvei til svigermor, men det er nok ikke krise med 15 min ekstra :p Får se, kan jo hende hun bestemmer seg for å komme i hui og hast og da får noen møte oss på sykehuset om det er nødvendig. Er 45 min til sykehuset her så vet jo aldri hvor god tid vi får :p
Snakker mer med familie og venner når det nermer seg, men guttungen skal jo i teorien rekke å bli 5 år før lillefrøken skal komme så da skal han tåle ganske godt å være borte hos noen andre imens vi er på sykehuset :) Han elsker hvertfall å være hos "bestemor" (svigermor) så håper vi rekker sette han av det når det kommer så langt.

Har ordna meg hundebarnevakt. Haha:p har ingen barn fra før. Men allerede avt med svigermor at ho bor hos oss å passer hundene mens vi er på sykehuset! :p

Hehe, samme her :) Har avtalt med mamma at hun skal låse seg inn å hente hundene når vi må dra til sykehuset :) vi har 3 stk ❤️

Jeg har så smått begynt å tenke på det. Blir nok min mor eller en av søstrene mine. Men bor et stykke unna alle. Men håper hun kommer på dagen denne gangen. Sist begynte riene seir på kveld og føler det blir vanskeligere å få noen til å hente henne da. Men finner nok en løsning til slutt, har enda litt tid å tenke på det ;)

Vi har ikke snakket om det enda, men jeg har lyst til å spørre min mor om å komme til oss. Føler at det er litt viktig at den gravide selv er komfortabel med "hjelperen" som skal komme og være til hjelp. Best å være hjemme hos oss tenker jeg heller enn å sende sønnen bort. Prøve og holde normale rutiner.
Ja de samme tenker eg. Har selv å tenk be min mor komma men hon bor i Sverige så evt att hon kommer en stund før termin. Nå her eg 2 st da

Eg reknar med mamma og pappa stiller, ev. berre pappa viss mamma er på jobb. Dei bur 5 min unna. Aller best er det jo om det skulle starte når ungane er på skulen, så kan vi vere heime igjen med baby når dei kjem heim, haha!

Ellers er faren og farmora til dei store ungane ikkje langt unna, og viss det er på dagtid utanom skuletida kan dei og fint vere aleine ei stund.

Eg reknar med mamma og pappa stiller, ev. berre pappa viss mamma er på jobb. Dei bur 5 min unna. Aller best er det jo om det skulle starte når ungane er på skulen, så kan vi vere heime igjen med baby når dei kjem heim, haha!

Ellers er faren og farmora til dei store ungane ikkje langt unna, og viss det er på dagtid utanom skuletida kan dei og fint vere aleine ei stund.
Så bra å ha familje 5 min bort:-)
Hur manga barn har du??

Så bra å ha familje 5 min bort:-)
Hur manga barn har du??
To. Gutt på 10 år og jente på 8. Veldig greit å ha familie nært, både praktisk og koselig. Mannen derimot har ei søster i Oslo (vi bur nær Bergen), ellers er resten i Nord-Norge. Så der er det ingen 5 minutts tur.

Både mor og svigermor kommer med første fly om vi spør og bor her sikkert til ungen er ute(pensjonister begge to).

MEN jeg har ikke lyst til å ha noen boende her siste tida. Alt i meg sier bare nei nei til det, jeg vil være i fred med flokken min!
Min mor presset seg til å bo her sist. Jeg sa nei, men det var tårer i mange mnd og både pappa og søsteren maste på at jeg måtte gi meg.

Har et vennepar der hun for tiden ikke jobber. Har lurt på å spørre henne. Og ha en nabo i backup. Ungene er ganske store så det er ikke noe jobb slik sett, l eldste greier ved behov å servere frokost og levere lillebror i barnehagen.
Ja førstår deg:-) de e litt sånn her og har lust å gå hjemma selv nær rier startar å ikkje ha andra runt meg. Hoppas bara ting skjer på Dagtid da gutten er i bhg å jenta kan eg be en vennine komme :-)

Jeg har så smått begynt å tenke på det. Blir nok min mor eller en av søstrene mine. Men bor et stykke unna alle. Men håper hun kommer på dagen denne gangen. Sist begynte riene seir på kveld og føler det blir vanskeligere å få noen til å hente henne da. Men finner nok en løsning til slutt, har enda litt tid å tenke på det ;)
Ja tiden får fort. Mannen sin bror bor 10 min bort og på kveld natt går det
Fortare å køra hit . Men han var så treg att ikkje vågar stola på han

Vi har ikke snakket om det, men vi er så heldig å ha mye familie i nærheten så tar den når den tid kommer. Alltid noen som kan stille :)

Back
Topp