Barnevakt.

Thaliz

Forumet er livet
* Fra frø til Juliblomst 2015 *
Noen som har hatt barnevakt til de små ennå?

Hvor lenge var dere borte?

Jeg og samboer har lyst til å gå på kino snart.
Svigermor har tilbytt seg å sitte barnevakt, men hun hopper rundt på krykker å da jeg var vittne til at hun falt hjemme på stuegulvet så revurderer jeg om hun får sittebarnevakt.

Har ikke så mange familie medlemmer som bor i nærheten, så går det litt på at jeg hater å spørre folk om tjenester :P

Hadde mamma på besøk, og hun kunne passe henne. Endte opp med en halvtimes handletur som ble første tur alene uten snupps :p

Vi har hatt barnevakt samtidig som vi er hjemme bare at vi sover ut på morgenen :P mamma passet også lille hjemme mens jeg klippet håret, men ser ikke på det som "barnevakt" da det var så kort. Vi har også lyst til å dra på kino eller gjøre noe annet snart bare vi to. Han er 9,5 uke. Regner med at gudforeldrene får passe han en kveld om noen uker :) ellers skal jeg feire bestevenninnen min i november og da kommer mamma og pappa til å være barnevakt hele kvelden og natten(selv om jeg kommer hjem til dem på natten, men unødvendig å flytte han over til mitt rom da). Ser ikke noe galt o det så lenge ungen er 100% trygg på de som er barnevakt :)

Her satt mamma barnevakt forrige helg, da var vi ute å spiste en bedre middag, kjempe deilig å sitte ned å nyte et måltid :) var vel borte i ca 3-4 timer og det gikk så bra, han sov hele tiden :p

Har kun vært en snartur på butikken mens samboer er hjemme med henne. Hun spiser fortsatt såpass ofte på dagtid, og vi har ikke prøvd flaske enda:)
Har ikke hatt behov for noe heller, men har en søster og svigerinne som gjerne stiller opp når behovet melder seg

Vi hadde ikke en sikkelig barnevakt før hun var 10-11 mnd da jeg og kjæresten var i bryllup, da var det mamma og pappa som satt barnevakt. Ellers har vi kun hatt de har trillet en tur, latt oss sove litt lengre på morgenen osv da frøkna hadde kolikk og så søvnvansker. :-P

Ja kino er bare noen timer, så det burde gå fint :)

Men stiller meg skeptisk til å la farmoren hennes sitte barnevakt. Når hun ikke kan gå ordentlig å jeg så hun tryne i stua.

Føler liksom at jeg må spørre henne siden hun er farmor, selv om jeg har andre som har tilbudt seg, som ikke går på krykker :P

Ja kino er bare noen timer, så det burde gå fint :)

Men stiller meg skeptisk til å la farmoren hennes sitte barnevakt. Når hun ikke kan gå ordentlig å jeg så hun tryne i stua.

Føler liksom at jeg må spørre henne siden hun er farmor, selv om jeg har andre som har tilbudt seg, som ikke går på krykker :P
Uff er sånn med mamma også :p hun går ikke med krykker men har så dårlige hofter og knær, går helt forferdelig. Er så redd for at hun skal falle med babyen.

Svigermor var barnevakt 6-7 timer forrige helg, men han bestemte seg for å nekte å drikke av flaske så det var hyl og skrik :p stakkars dama hadde matet han med t skje (og det tar sin tid)

Uff er sånn med mamma også :p hun går ikke med krykker men har så dårlige hofter og knær, går helt forferdelig. Er så redd for at hun skal falle med babyen.

Svigermor var barnevakt 6-7 timer forrige helg, men han bestemte seg for å nekte å drikke av flaske så det var hyl og skrik :p stakkars dama hadde matet han med t skje (og det tar sin tid)
Jaa jeg tenkte også "hva om hun faller med Jennie"
Men svigermor er veldg sånn skal vise at hun kan gå da :P "se se jeg går uten krykker nå.

Haha nekte å drikke av flaska :P "nei nå gidder jeg ikke mer" :P

Vi var på kino når han var 8 uker, siden vi skulle i bryllup et par uker senere så måtte vi "øve" oss.
Var veldig skummelt og jeg klarte ikke å slappe av, men det gikk veldig bra :)
Mamma har jo oppdratt to friske barn, så jeg skjønner ikke helt hva vi tvilte på.
Når vi var i bryllup så passet svigers han en hel dag og da var vi lite bekymret, men de er to, så da er det litt tryggere.
Ellers så har mamma passet han så vi har fått malt litt og jeg har vært til tannlegen :)

Jeg har vært på "harrytur" i Sverige. Da passet pappa og samboeren henne:) gikk helt fint:) pappa har oppdratt 5 barn så var ikke bekymret:) nå er jo min baby ett "flaskebarn" så er kanskje litt lettere da:) ellers har jeg hatt barnevakt da jeg var en tur hos tannlegen:)

Lille tar foreløpig ikke flaske, så mine utfarter begrenser seg til 2-3 timer. Har ikke noe problem med å la mamma passe henne, men som regel blir det bare 30 min-1 time (vi bor i sokkelen under mine foreldre) :) Pappa'n passer jo et par timer hver eneste dag da, men det ser jeg ikke på som barnevakt :P

Mannen jobber jo turnus/offshore så når han er borte så pleier mamma å ha snuppa en 3-4 t i uka :) da drar jeg på trening somregel.
Nå er jo mi 16 uker og hun får bare mme.

Har vært borte fra henne 6-7 timer sammenhengende, da var jeg første gang ute sammen med vennene mine, men da var pappaen hjemme sammen med henne.

Både mamma og mormor vil gjerne ha snuppa på overnatting, de bor rett borti høgget her begge to, så det er ikke noe problem, er bare jeg som ikke er helt klar for det enda.. :) men vi har vært der på overnatting sammen da, når mannen har vært borte.

I november skal mamma ha henne en hel dag, jeg og mannen skal til Trondheim på dagstur, shopping, handle ting til dåp og kjøpe julegaver. :) så det går nok bra. Lille ser både henne og oldemoren sin nesten hver dag.

Søster til samboer har passa han noen timer noen ganger ... Og hu har hatt han på overnatting 1 gang når vi skulle ut :) men hentet prinsen kl 10 på morgenen etter :P

Og så har samboer han 1-2 timer 3 ganger i uka når jeg skal på trening :) og han har også hatt han 1 gang når jeg var ute med venninene mine :)

Søster til samboer har passa han noen timer noen ganger ... Og hu har hatt han på overnatting 1 gang når vi skulle ut :) men hentet prinsen kl 10 på morgenen etter :P

Og så har samboer han 1-2 timer 3 ganger i uka når jeg skal på trening :) og han har også hatt han 1 gang når jeg var ute med venninene mine :)
Jeg tror jeg hadde fått litt seperasjonsangst om jeg skulle være borte fra datteren min en hel natt :P hahah.
Ser ut som at jeg må øve meg litt på å sette henne bort noen timer :P

Han har sovet en natt hos mamma, så skal de passe han i dag her mens jeg tar med meg frøkna på kino :) han skal også sove hos mamma når jeg skal på årsmøte, da det er så seint før vi er hjemme igjen.

Her er det en som er med mammaen sin hele tiden. Har ikke prøvd å gi han flaske, så pappen har ikke fått prøvd seg alene med han over tid.

Men er nok litt seperasjonsangst. Syns han er så liten enda, og så sover han aldri i timesvis på dagen. Vil helst henge fortsatt masse i puppen. (11 uker)

Back
Topp