Barnevakt

Jodlesmurf

Gift med forumet
Januarskatter 2015
Har dere hatt barnevakt på dagtid for de små enda? Hvor lenge var dere borte og hvordan gikk det.? Vi har lovt de store barna våre å ta dem med til Tusenfryd snart, og da har bestemor til ungene sagt hun skal passe veslegutten. Men vi blir jo borte ganske lenge ettersom d er ca to timers kjøring til Tusenfryd.

Han er ca 4mnd og en uke når vi tenkte å reise dit. Han kjenner bestemor ganske godt og drikker mme fra flaske.

Jeg begynte plutselig å kjenne på.at jeg er usikker på.om det er greit å dra fra ham så lenge. Det blir jo mange timer. Hva slags tanker har dere rundt det??
 
Jeg var i ett utdrikningslag i helgen som varte fra 9 om morgenen til jeg dro i 11 tiden på kvelden. Gubben passet mini men de var i nærheten da slik at jeg fikk ammet ved gjevne mellomrom. Gruer meg mer til bryllupet i pinsen da jeg skal være forlover og gubben toastmaster. Jeg skal være borte fra 10 om morgenen og utover. Foreldrene mine skal være barnevakt og kommer til å komme med han slik at jeg får ammet. Men er nesten slik at jeg angrer på at jeg sa ja til å være forlover da jeg synes det er alt for lenge å være borte fra min en hele dag og kveld. Så var jeg ikke gravid heller da jeg ble spurt om å være forlover. Hadde nok vært lettere om vi fikk prøvd oss ett par timer først for å de hvordan det gikk.

Men er nok smak og behag. Hvis veslegutt er trygg på besteforeldrene så går det nok bra. Som alle sier til meg - det er ofte verst for foreldrene :).
Det gikk veldig bra da gubben passet mini mens jeg var i utdrikningslag;-). De satt nå da i kjellerstuen hvor vi var på kvelden og koste seg så han var ikke langt vekke;-)
 
Her har kneipen vore hos bestemødrene frå ho va ca 6 veke. Va i praksis og va vekke 6/7 tima om gongen. Spreidde 10 daga øve fira veke, so eg fekk spara opp litt Sarakos innimellom! :) da gjekk fint for mini, tok flaska og alt va greit.. Mest mammen so sleit..:p
Me va på kino og her på fredag, då kom mormor for å passa ho her heima. Hadde lagt ho og alt va greit, heilt te tre minutt før ho kom -då våkna mini og sku ha meir pupp.. :p fekk ikkje ho te å sova før me for, og endte opp med hylebeibi i 1,5t.. :-( eg satt i kinoen og sjekka ette melding,klar te å kjøra heim, men me fekk kje veta da før me kom heim.:-o Me har visst ein mammadalt i hus..:-o ;-)

Men no kvir eg meg veldi te august! Ska ette planen te Bergen på konsert, og la mini vera hos mormor si på denna sio av fjorden..:-o kan kje sei eg e lika gira no so før helgo.. :-o (hadde lyst på Bergenfest i juni og,men den trur eg vertfall blir droppa!..)
 
Var på kino når hun var 2 mnder kanskje. Var bare vekke noen timer, men hadde gått helt fint når mormoren passet henne. :)
 
Dn eneste gangen eg har vært vekke var når faren dro på tur i vognen med henne for 20 min. Vet ikke engang om d teller. Tror ikje eg selv er klar for d. Hun er så liten føler eg.
 
Vært borte 6timer på det meste. Tanta til samboer har passet hu. De ser hverandre nesten daglig, så det gikk strååålende:) gikk like fint for mamma hjerte som fikk både videoer og bilder av ei fornøyd jente <3 ca 4 mnd den gangen.
 
Vært borte 6timer på det meste. Tanta til samboer har passet hu. De ser hverandre nesten daglig, så det gikk strååålende:) gikk like fint for mamma hjerte som fikk både videoer og bilder av ei fornøyd jente <3 ca 4 mnd den gangen.

Da gjer da mykje bedre i hjerta når ein får oppdateringa i løpet av dagen!:) Godt barnevakten visste da! :) bilde og film av minien e jo best! :))
 
Bare meg som ikke skjønner hvorfor folk kaller det for barnevakt når faren passer på ungen ? Sier faren om han går ut da at mora er barnevakt ? :p
 
Last edited:
Nei, har ikke latt noen passe henne enda. Fullammer, hun er snart 5 mnd. Svigermor har hatt henne noen minutter mens jeg har stelt i fjøset, men det er det.
 
Her har svigermor hatt han flere kvelder fra han var kanskje 2 mnd, stort sett fra i 19 tiden. Det er rundt 19 han har leggetid, så hun har ofte tatt leggingen. Han har hatt skrikeperioder og kan ofte bli veldig sur og vanskelig om kvelden, men svigermor har tatt utfordringen på strak arm. Kjenner at jeg stoler mer på at hun får det til enn barnefaren :p og så er det utrolig godt å komme seg bort en kveld på besøk til venninner. Er som regel borte til 23-24 tiden, og han har første nattemat i 24-01 tiden :) har melk i fryseren hvis det skulle bli krise.
 
Lillemor har ligget 2 netter hos bestemor (min mamma) uten meg og barnefar. Gikk kjempefint. Jeg legger ho der om kvelden I 18.30tida, og ho sover til morgenen :D
 
Back
Topp